Om wanhopig van te worden....

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door castratenkoor »

Ach Adriana is wel voor gekkere dingen uitgemaakt - zoals koekwaus. Ik heb het op internet moeten opzoeken, want ik wist niet eens wat het inhield......

Ik begrijp jouw bedoelingen echt niet, Fly2005 Opkomen voor mensen die aangevallen worden dat siert je misschien. Alleen werd TS voorzien van goede adviezen met goed onderbouwde argumenten. Als ze dan op het forum beweert geen tweede kat te kunnen nemen omdat ze allergisch is en dan vervolgens het kitten op MP zet met als reden dat kleindochter allergisch is, tsja toch niet zo gek dat we dan twijfelen aan de waarheid en aan de goede bedoelingen van TS voor wat betreft het welzijn van het kitten.
Herplaatsen was een goed idee en werd ook geadviseerd. Maar als je echt om een dier geeft en je zet het op MP dan lijkt het me logisch dat je probeert een passend thuis voor het dier te zoeken, zodat de problemen niet opnieuw ontstaan. Openheid en eerlijkheid zijn dan vooral in het belang van het dier.

Fly2005 als ik het goed begrijp heb je dus 2 katten op een boerderij geplaatst en dat gaat hartstikke goed. Waar baseer je dat op? Kun je bepalen of de desbetreffende katten nu gelukkig zijn?
Waarom moest je ze uit huis plaatsen, wat waren de problemen?
En als ik het goed begrijp koop je levende muizen bij een kweker en laat je je katten daarmee spelen. Persoonlijk vind ik dat niet eerlijk ten opzichte van de muizen.
Ik ben zelf slangenhouder en muizenfokker geweest. Maar ik heb van ze lang zal ze leven geen levende muizen aan mijn katten gegeven.
Bij een slang gaat het zo vlug dat je amper ziet wat er gebeurt. De slang grijpt de prooi, wurgt hem en schuift hem dan dood en wel naar binnen. Katten kunnen uren zoet zijn met een nog levend dier. Mijn liefde voor de katten gaat heel ver, maar moedwillig een muis kwellen voor hun lol gaat mij persoonlijk te ver.

Ik hoop van harte dat Toto en tweede kans krijgt en dat dat heel goed afloopt voor hem.
Dat is het enige wat voor mij telt in deze kwestie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Fly2005 »

Anne87 schreef:Houdt het gezellig, begin bij je eigen.. Woorden van iemand die in dezelfde post snotaap roept naar iemand die zich altijd enorm inzet voor alle katten en personeeltjes hier. Ga jij je eens diep schamen, bij voorkeur ergens anders.
ja ik vind niet dat je iemand in een topic moet uitkafferen en menen dat je beter bent.
ts heeft duidelijk aangegeven wat ze wilt en wat ze totaal niet wilt
als mensen dan niet kunnen lezen, vind ik dit erg onbeschoft naar ts toe
BellePippa schreef:Precies wat Anne zegt! Je bent op een héle verkeerde plek als je Adriana hier voor snotaap gaat uitmaken...

Het is vrij simpel: als ze haar kitten wil houden zonder er een tweede bij te willen nemen, dan moet ze die problemen van Toto maar accepteren, want daar gaat ze in haar eentje geen verandering in kunnen brengen. En dat is níet in Toto's beste belang.. En dàar komt iedereen hier massaal voor op, want dat wordt hier niet gepikt.
ze vraagt of er mensen zijn die ervaring hebben en wat ze kan doen ivm haar kleinkind.
ze verteld ook duidelijk wat wel en niet kan, wat is daar niet aan te snappen ?
eveline1982 schreef:Een muis die bij een fokker word geboren is altijd TAM! Want hoe wil je een muis dan noemen die in een kooi zit en waarvan elke dag het voer word bij gevuld. Die hebben niet geleerd op de instincten goed te reageren, omdat er geen gevaar dreigt in een kooitje. En als je nou is wat beter alles had gelezen had je gezien dat het met ts haar motieven niet snor zit, als je gaat liegen bij een herplaatsing.
ik heb alles gelezen wat ts heeft getypt


Castratenkoor:

dan heb ik er over heen gelezen dat ze hem op mp heeft gezet, mijn fout.
maar dat er zo word aangevallen als kleine kinderen en dat iedereen het beter weet, ja ik weet niet vind het erg onbeschoft. als ze er verder niets mee doet waarom dan nog reageren ?

nee je hebt het verkeerd begrepen, de 2 katten wat op stal liepen heb ik mee naar huis genomen.
en ook nee, ik koop geen muizen en geef ze niet aan mijn katten
waar haal je dat op uit ?
kan me niet voorstellen dat ik dat heb gezegd/getypt.
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door BellePippa »

ze vraagt of er mensen zijn die ervaring hebben en wat ze kan doen ivm haar kleinkind.
ze verteld ook duidelijk wat wel en niet kan, wat is daar niet aan te snappen ?
Wat is er niet aan te snappen, dat de oplossing die zij wil niet bestaat! De enige optie die ze heeft met haar wensen is Toto herplaatsen en dat is dus ook wat men hier zegt. Ergo iedereen houdt heel erg rekening met haar wensen en situatie. Sorry dat dat niet is wat zij wilde horen..
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door castratenkoor »

Fly2005 schreef: er zijn toch genoeg fokkers/verkopers van muizen. dus geen huis tuin en keuken muis bedoel ik dan.
maar je hebt er inderdaad wel gelijk in dat hij er alleen maar mee gaat spelen.
mijn katten doen dat niet, sorry heb er inderdaad niet 1 2 3 aan gedacht dat dat ook kon.
Hier trek ik die conclusie uit. "Mijn katten doen dat niet" heb ik begrepen als het niet lang spelen met een levende muis voor ze hem opeten.

Verder ben ik van mening dat als TS van Toto zou houden ze hem met een eerlijk verhaal op MP zet. Of beter nog hem via het asiel laat herplaatsen met duidelijke info dat hij tegen het agressieve aan is en best met een leeftijdsgenoot geplaatst kan en niet bij kleine kinderen.
Dat is tegenover Toto eerlijker en dat is tegenover de toekomstige eigenaar eerlijker.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Fly2005 »

Hier trek ik die conclusie uit. "Mijn katten doen dat niet" heb ik begrepen als het niet lang spelen met een levende muis voor ze hem opeten.

Verder ben ik van mening dat als TS van Toto zou houden ze hem met een eerlijk verhaal op MP zet. Of beter nog hem via het asiel laat herplaatsen met duidelijke info dat hij tegen het agressieve aan is en best met een leeftijdsgenoot geplaatst kan en niet bij kleine kinderen.
Dat is tegenover Toto eerlijker en dat is tegenover de toekomstige eigenaar eerlijker.
de stal katten jaagde inderdaad achter muizen aan en vraten ze meteen op, zonder er eerst mee te spelen. maar nu zitten ze binnen dus is het nu niet meer van toepassing

als ik in die situatie zat, zou ik ook niet 1 2 3 mijn kat weg doen.
dus begrijp haar wel, nogmaals er is bij mij niets bekend ( niets gelezen ) dat ze haar kat op mp had staan
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Adriana »

;-) @ fly: je hebt vette pech als het je bedoeling is om ons/mij te stangen.
en het wordt op dit forum niet erg gewaardeerd als je forumleden persoonlijk aanvalt.

het Nederlandse woord voor wat je bedoelde is 'snotneus' en niet snotaap.
dat slaat dan op mijn leeftijd, ..
jij weet blijkbaar dat ik niet van 1947 :pdtold: ben maar vindt dat ik net kom kijken.. hihi..
net zoals je opmerking over Marktplaats.. jij hebt die melding niet gezien, dus is Toto niet op Marktplaats gezet..

als er iemand niet leest, niet goed leest, dingen leest die er niet staan en nog zo wat..
dan ben jij dat.
wat is de zin van je bijdragen in dit topic ? wat wil je ermee bereiken?
een aantal forumleden heeft op basis wat er kon en niet kon of niet mocht meegedacht en oplossingen aangedragen.
van jou lees ik alleen maar als jij in die situatie zat je die kat niet 1/2/3 zou wegdoen.. en hoe dan verder? dat schrijf je er niet bij..

topic starter is al lang verdwenen en heeft haar probleem opgelost. en ze heeft inderdaad één van de aangedragen opties gekozen. niet maatje erbij maar Toto herplaatsen.
en dat is voor Toto het aller-allerbeste en ik hoop dat hij intussen goed terechtgekomen is!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door eveline1982 »

Nogmaals de tekst, de advertentie is ondertussen verwijderd.

Hallo,

Ik ben een oppas oma van onze kleindochter die 5 dagen per week bij ons is.

Wij wilde graag een jonge kitten hebben maar hadden er niet op gerekend dat onze kleindochter niet tegen katten kan.
Dus met pijn in ons hart zijn wij op zoek naar een nieuw huis voor Toto onze kitten van net 18 weekjes oud.
Wij geven de kitten niet aan handelaren mee!

Toto is een katertje.
Toto is zindelijk en erg speels.

Hij is ontwormd en heeft geen vlooien.
Toto is grijs met wit van kleur.

De kattenbak krijg u er gratis bij.
Wij vragen € 50.00 euro voor Toto zodat wij zeker weten dat hij niet bij een handelaar terecht komt dat verdient deze kitten niet.

Meer info kunt u mij mailen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door BellePippa »

als mensen dan niet kunnen lezen, vind ik dit erg onbeschoft naar ts toe
er is bij mij niets bekend ( niets gelezen )
Pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Fly2005 »

Adriana schreef:;-) @ fly: je hebt vette pech als het je bedoeling is om ons/mij te stangen.
en het wordt op dit forum niet erg gewaardeerd als je forumleden persoonlijk aanvalt.

het Nederlandse woord voor wat je bedoelde is 'snotneus' en niet snotaap.
dat slaat dan op mijn leeftijd, ..
jij weet blijkbaar dat ik niet van 1947 :pdtold: ben maar vindt dat ik net kom kijken.. hihi..
net zoals je opmerking over Marktplaats.. jij hebt die melding niet gezien, dus is Toto niet op Marktplaats gezet..

als er iemand niet leest, niet goed leest, dingen leest die er niet staan en nog zo wat..
dan ben jij dat.
wat is de zin van je bijdragen in dit topic ? wat wil je ermee bereiken?
een aantal forumleden heeft op basis wat er kon en niet kon of niet mocht meegedacht en oplossingen aangedragen.
van jou lees ik alleen maar als jij in die situatie zat je die kat niet 1/2/3 zou wegdoen.. en hoe dan verder? dat schrijf je er niet bij..

topic starter is al lang verdwenen en heeft haar probleem opgelost. en ze heeft inderdaad één van de aangedragen opties gekozen. niet maatje erbij maar Toto herplaatsen.
en dat is voor Toto het aller-allerbeste en ik hoop dat hij intussen goed terechtgekomen is!

waarom word er dan nog gereageerd als ze er 'niet' meer is??
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door BellePippa »

Kunnen we beter aan jou vragen? Jij begon in één keer weer erover, terwijl wij het al hadden afgesloten, toen we erachter kwamen dat Toto onder false pretenses op MP stond..
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Fly2005 »

dat had dan toch even gezegd kunnen worden ?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door eveline1982 »

Dat had je toch kunnen lezen? Heb het er op 3 juli om 11.52 uur nog een keer extra voor je opgezet.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Fly2005 »

ik heb alleen de berichten van ts gelezen
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door eveline1982 »

Tja dan moet je al helemaal geen commentaar hebben op andere, als je niet eens weet wat er is gezegd.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Om wanhopig van te worden....

Bericht door Dinky »

Niet lezen maar wel over anderen oordelen :-S
Wil je toch aanraden om in het vervolg ook de rest te lezen.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie