Heel speelse kitten

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Heel speelse kitten

Bericht door Adriana »

lidewij020 schreef:In een aantal boeken over kattengedrag, bijvoorbeeld De kleine kattengids van Elles Nijssen, staat dat katten van tegengesteld geslacht het vaak beter met elkaar kunnen vinden. Wij hebben ook een poes en een kater en ondanks dat ze beide geholpen zijn vertonen ze nu en dan nog seksueel gedrag. Ik heb het idee dat dat de tolerantie ten opzichte van elkaar en de genegenheid voor elkaar versterkt. Ze zijn erg lief voor elkaar. Als je kittens van tegengesteld geslacht neemt is het natuurlijk wel erg belangrijk om op tijd te castreren. Mijn opmerking wil natuurlijk niet zeggen dat twee katertjes niet samen gelukkig kunnen worden...ook van gelukkige katerstellen heb ik veel voorbeelden gezien in mijn leven.
doorgaans als je de berichten op het forum leest is het zo dat als er mot in een groep is, dat dit vrijwel altijd wordt veroorzaakt door de poes in de groep.
sommige poezen willen heel graag huis en baas voor zich hebben en zijn niet te beroerd de rest de tent uit te vechten.
zelfs als het in het begin goed gaat, kan het na verloop van tijd omdraaien en alsnog bonje worden. bij katers zie je dat zelden tot nooit. en hier komt er nooit meer een poes bij en de poes die we hebben woont bij mijn lat en zeilt daar 6 maanden per jaar mee en is dolgelukkig: baas, slaapzak, boot, bed, huis --> allemaal van mij!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie