mijn kat valt mij aan.

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: mijn kat valt mij aan.

Bericht door Livewithlouis »

Nogmaals helemaal eens met castratenkoor, dit begint toch saai te worden zo..;)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: mijn kat valt mij aan.

Bericht door pearlsofpassion »

Lijkt mij een kat die compleet over de rooie gaat van andere katten, in paniek schiet en op dat moment zijn mensen niet meer herkent. Op dat moment gewoon bang is van alles en iedereen en dus van zich af bijt.
Ik zou hem gewoon niet zonder toezicht buiten laten, zodat je andere katten kan wegjagen of vermijden.
En vind hij buiten gaan wel leuk? Echt leuk bedoel ik dan. Vraagt hij er zelf achter?
Anders zou ik hem gewoon lekker binnen houden. Ik heb ook een kat die bang is buiten en die blijft gewoon liever binnen. Ook goed toch?
Die ben ik trouwens een keer zo goed als kwijt geweest toen hij aangevallen werd. Een kat in paniek doet echt vreemde zaken, dus dat zou ik absoluut niet aanraden in jouw geval, om hem zonder toezicht buiten te laten.

Daar doe je hem trouwens ook geen plezier mee. Als hij zo in paniek raakt, voelt hij zich niet veilig en er is geen enkele kat die dat leuk vind. De stress die dat meebrengt is niet te onderschatten.
Het kan wel zijn dat buiten lopen leuk is, maar dan moet hij zich wel veilig kunnen voelen, anders is het altijd een stress-situatie. Zolang er geen andere katten zijn, kan dat nog zo zijn, maar die komt hij vroeg of laat toch tegen. Dus als jij er op dat moment niet bij bent, gaat hij in paniek, vind hij het zeker niet leuk, en kan er ik weet niet wat gebeuren.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: mijn kat valt mij aan.

Bericht door Chiquita98 »

xtaix schreef:Hij is inmiddels ook alweer buiten geweest aan zijn tuigje, nu is er niets aan de hand.

Het los laten lopen, moet nog even wachten. Alleen schrikt hij zowel binnen als buiten van alles wat hij hoort, dat is altijd al zo geweest.

Waarschijnlijk was het van mij niet zo'n handige actie om hem op dat moment naar buiten te doen aan zijn tuigje.

Ik loop ook wel eens met hem, hij kan het hele erf over en kan ook weer naar binnen als hij dat wil.

Hij werd gisteren kwaad/agressief aan zijn tuigje, naardat die kat hier was geweest waar hij tegen te keer is geweest.
Ik vraag me af of jij er nu dan wel bij bent gebleven toen hij weer aan zijn tuigje buiten was want dat lees ik niet op uit je verhaal.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: mijn kat valt mij aan.

Bericht door nellebel »

ik zou mijn kat echt niet los laten lopen met andere katten in de buurt. vooral niet als hij zo schrikkerig is. dat wordt geheid vechten en daar kan hij vanalles van oplopen. (FIV FELV) en dat wil je echt niet meemaken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie