Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

haha net al druk gebeld haar via Facetime ( video ) .. dus ze heeft m al wel gezien en ze vond 't wel leuk :) ... dus dat komt wel goed.

heb zojuist een foto album aan gevraagd..dus de foto's volgen :)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door pearlsofpassion »

Als niemand aggressief reageert (en dat lees ik niet in je bericht), zou ik ze niet apart houden vannacht. Ik zie daar geen reden toe. Hoe meer je ze splits, hoe langer het duurt voor het goed gaat.
Ik zou vooral Layla haar normale rituelen aanhouden. Als ze gewend is het hele huis te hebben, zou ik dat nu ook doen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Ligt er wel aan hoe ze gehuisvest zijn voor de nacht. Bij mij thuis is het zo dat ze 's nachts beneden zijn en ik dan ze dan niet hoor en dus ook niet in de gaten kan houden. Daarom kies ik ervoor om ze dan wel uit elkaar te houden. Ook voor mijn eigen geruststelling.
Weet niet of Sven ze in de nacht ook op de slaapkamer heeft? Dan zou het geen probleem zijn denk ik. Als ze maar wel in verschillende ruimtes kunnen zitten(dat kan bij mij dus in de nacht niet)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ik laat layla meestal beneden zitten omdat ze anders snachts tegen m'n slaapkamer deur krabt en miauwt.. en soms word ik daar wakker van en gooi ik de deur maar open en dan houd ze mij vaak de rest van de nacht wakker haha.

Maar zoals ik het nu zie is Rodin totaal niet agrresssief... hij vind het allemaal wel prima en heeft al een lekker dutje gedaan op de bank.

Layla kwam voorzichtig iets dichterbij... maar blaast toch nog wel naar hem... maar ik denk dat zij echt degene is die moet wennen aan de nieuwe situatie..

maar wellicht dat ik vanacht rodin boven doe en layla beneden... just to be shure..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door nellebel »

en hoe layla het verder oppakt. als ze echt gespannen is en blijft blazen, heeft zij vannacht natuurlijk ook even een veilig plekje en rust nodig, dus zou ik net als thea zegt vannacht even apart. voelt voor layla denk ik ook veiliger als jullie in de buurt zijn. rodin apart in een kamer en layla op de plekken waar ze gewend is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ik wacht even af hoe de rest van de dag verloopt... misschien moeten ze nu eerst onderling even uitmaken wie de baas is.

meer dan blazen doet layla niet... die is te bang om aan te vallen denk ik haha.

rodin is dan ook bijna 2x zo groot
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door pearlsofpassion »

Die denken nog niet aan uitmaken wie de baas is hoor.
Layla moet gewoon leren dat hij te vertrouwen is. Het is heel normaal dat ze wantrouwig en zelfs wat bang is. Niets mis mee.
Dat ze nieuwsgierig is, zit wel goed. Gewoon wat tijd geven en ze komt op haar eigen tempo wel kennis maken.

Dat apart houden is iets wat je zelf moet weten. Ik vind niet dat ik alles moet zien en horen, zolang ik erop kan vertrouwen dat ze niet gaan vechten. En dat zie je wel, dat zit hier niet in. Maar als je je daar zelf beter bij voelt, kan je ze apart houden. Zorg gewoon dat je Layla laat merken dat ze nog steeds je nummer 1 is als je de nieuwe bij je neemt.
En dan hoop ik dat ze niet telkens 's nachts gaat hopen dat Rodin weg is en 's morgens weer heel erg gaat blazen als ze hem terugziet. Die kans zit er wel in en dat is de reden waarom ik ze bij elkaar zou laten... Telkens je onderbreekt, neem je een stapje achteruit.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Maar als er een deur zit tussen de beneden en bovenverdieping dan hebben katten echt wel door dat achter die deur nog een kat zit...ze snuiven dan wel onder de deur door.
Maar inderdaad je moet afgaan op je eigen gevoel
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ik zeg maar zo.. alles komt goed.. ze kennen elkaar net een uur... ik gun ze mooi even de tijd vandaag.


maar in ieder geval al reuze bedankt voor jullie tips en adviezen..
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Precies en in dat uurtje gaat het volgens mij al best wel goed.
Benieuwd naar de foto's! En succes en veel plezier met de 2 katten
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ik zie 't wel goed gaan.

layla kalmeert al wat..
't scheelt dat Rodin alles wel best vind en zich er niet druk om maakt.

Nou nog 1 foto dan... en de rest ga ik in m'n foto-album maken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door pearlsofpassion »

Dit gaat prachtig!!
Van zo'n introductie kunnen de meesten enkel maar dromen!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ik aai layla nu regelmatig om haar op dr gerust te stellen... en dat lijkt nu goed te gaan...
wie weet liggen ze vanavond wel bij elkaar...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Adriana »

je kunt ze ook om beurten aaien met dezelfde handen, dan wissel je de geurtjes uit en hoe eerder ze naar elkaar gaan ruiken hoe beter.
maar dit is een droomintroductie als ze nu al zo ontspannen zo dicht bij elkaar liggen..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Liggen ze nu echt al met zijn 2 op 1 krabpaal??? Jaa dat gaat wel goed zeg!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie