Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door achtpuntzes »

hey,

hartstikke leuk dat je er eentje bij gaat nemen :)

kijk vooral in de topics hier over introductie, daar is al veel over geschreven. er zijn toch wel bepaalde dingen die kunnen helpen om de introductie de goede kant uit te sturen.

en, marktplaats is niet echt een goede manier om een kat te zoeken, vind ik.

veel succes :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door nellebel »

en bij het asiel kennen ze ayla toch? dus die weten ook wel wat bij haar past. misschien niet een heel kleintje maar 1 die qua leeftijd wat overeenkomt?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ze is eigenlijk maar heel kort in ;t asiel geweest, ze zat eerder bij een gastgezin... toen een maand asiel en toen met ons mee.

maar wellicht weten zij wel wat er inderdaad voor layla 't beste is.
Cerna

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Cerna »

Gek, toen ik het eerste bericht las, dacht ik gelijk: hormonen! Aaien op de rug en dan valt de kat aan, dan doen katten die krols dreigen te worden en ze heeft er de leeftijd voor.
Ik lees niet of ze gecastreerd is en mocht dat het wel het geval zijn, dan gaat mijn reactie niet op, maar indien niet, dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Katten (maar ook vrouwen, sprak zij uit ervaring) kunnen erg prikkelbaar worden in die periode.

Maar, een vriendje is natuurlijk altijd een goed idee!
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ze worden ( tenminste bij dit asiel in klarenbeek ) altijd standaard gesteriliseerd, ge-ent.. enz
Cerna

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Cerna »

Ze was 5 maanden toen je haar opnam, dus die garantie heb je dat ze toen al gecastreerd (poezen worden ook gecastreerd) was? Ik vind 5 maanden nog wel erg jong namelijk. Meestal krijg je bij jonge(re) kittens een verwijsbriefje mee voor castratie.

Maar wanneer het inderdaad gebeurd is, dan zullen het dus geen hormonen zijn maar inderdaad een gebrek aan een vriendje.
Ik dacht, laat ik eens een andere invalshoek opperen....... :eshifty:
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ze was ook net een week geleden geholpen toen we haar ophaalden, dus ze was chaggie in 't begin hihi, maar al na de 3e dag kwam ze bij ons op schoot...

nog steeds is ze wel wat angstig, maar 't gaat met elke week weer een stukje beter... soms is 't ook wel weer een held op sokken.


we zijn nu druk aan 't kijken op website's van diverse asiels en ikzoekbaas.nl ... maar helaas nog niks gevonden.. wellicht moeten we gewoon even een maandje wachten en eens zien wat dan 't aanbod is.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door nellebel »

sommige asiels hebben ook niet alle katten erop staan. ik heb wel eens katten uitgezocht via de site, ga je kijken, kom je met een heel andere kat thuis. is ook een gevoelskwestie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door pinguin »

@ annet ik vond het niet eens z`n rare gedachte krolsheid. Stom dat ik daar niet op kwam.

Ik zou ook gewoon langs gaan want zoals nellebel ook al zegt niet alle katten staan er op. Je kan allicht gaan kijken en de situatie uit leggen dan kunnen ze je daar denk ik wel vertellen wat goed bij je kat zal passen. En vind je niks naar je zin dan wacht je gewoon nog even of ga je bij een ander asiel kijken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Klopt! Het asiel waar ik mijn katten vandaan heb die heeft ze er ook nooit allemaal op staan. Sven je komt uit Deventer: heb je het asiel uit balkbrug al gezien? Daar haal ik die van mij altijd vandaan en dat zijn mensen die zeer betrokken zijn bij al hun dieren.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ik zal er eens kijken Chiquita,

Wellicht gaan we morgen gewoon even kijken bij 't asiel in Klarenbeek.
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

Goeie tip hoor Chiquita

Woensdag gaan we er kijken.
We hebben al een katje gezien op de site en die houden ze nu even voor ons achter tot woensdag.

Rodin is de naam van 't katje.

Link website: http://dierenopvangkoningen.vpweb.nl/Katten.html

Wie weet is 't wat voor ons en layla :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Adriana »

wat een leukerd is Rodin en wat een leuke site!
kan me voorstellen dat de omschrijving je aansprak en hopelijk wordt het een groot succes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Robijn »

Inderdaad, wat een mooie site; en overzichtelijk. Zij doen echt goed hun best om het toekomstige baasje goed in te lichten over het karakter van de kat, en er staan duidelijke foto's bij!
Ben erg benieuwd wat je van Rodin vindt als je hem ziet a.s. woensdag. Klinkt wel goed, wat er geschreven staat!
Spannend!!!!!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Wat een goed nieuws! Ja Rodin is een mooierd zeg. Het is echt een superasiel. Hele betrokken mensen. Ik kijk zeer regelmatig op de site. Mijn overleden katjes staan er ook op bij "in memoriam". En bij de ziekte van balou hebben zij de eerste paar weken alle kosten betaald, terwijl een asiel dit niet verplicht is. Ik heb af en toe mailcontact met Astrid die het asiel runt.
Benieuwd of je ook daadwerkelijk met Rodin thuis komt of toch met een andere kat. Ze heeft er meer dan er op de site staan. Veel plezier met de kennismaking.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie