Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ik hoop inderdaad dat Rodin aan onze verwachtingen voldoet.
Vast wel :)

Ik heb telefonisch nog even met ze gesproken en 't leken mij heel erg vriendelijke en zorgzame mensen.


Nog wel even een vraag:

Ik heb wel eens gelezen dat je bij een 2e kat ook een 2e kattenbak moet nemen, klopt dit?
Qua voerbakjes haal ik er gewoon een setje bij, dat is geen probleem.

En ook gelezen dat je de 2 katjes aan elkaar moet laten wennen door ze eerst wat dagen / weken afzonderlijk van elkaar te laten leven..
Persoonlijk lijkt me dat een beetje raar.. tuurlijk zal de nieuwe kat even een dag of wat moeten wennen aan de omgeving, maar lijkt me niet nodig om ze weken apart te houden van elkaar.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Ze zeggen wel eens per kat een kattenbak en eentje extra. Ik heb bijv 4 katten, maar 5 kattenbakken. En nog doet bijv gizmo het liefste zijn behoefte in mijn tuin :lol:

Hier zijn heel veel topics en verschillende ervaringen met de introductie. Ik denk ook dat je het een beetje op eigen gevoel moet doen en kijken hoe de katten op elkaars geur reageren. Ik zelf hou meestal de nieuwe kat 1 a 2 dagen apart en laat ze dan van ruimte wisselen zodat ze elkaars geur kunnen ontdekken. Sommigen doen het ook door de katten elkaar wel te laten zien en ruiken dmv een hordeur ertussen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9341
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door castratenkoor »

Ik zou in het begin zeker 3 bakken in totaal neerzetten. Ver uit elkaar zodat ze overal waar ze zijn snel hun behoefte kunnen doen. Er zijn vele manieren van introduceren. Als je een hordeur hebt lijk het mij ideaal ze ieder aan een kant van de hor te doen. En dan even afwachten hoe ze op elkaar regaeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door pinguin »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =61&t=6495 Lees anders deze topic eens door daar kan je misschien ook wel nuttige info vinden over introducties. Of je gebruikt de zoekfunctie dan kom je ook wel een hoop info tegen.

Over de kattenbakken ik zou er om te beginnen ook 3 op verschillende rustige plekken neer zetten. Mocht over 1 mnd blijken dat b.v 1 kattenbak helemaal niet gebruiken dan haal je die als nog weg.
Ik heb hier voor 2 katten 2 bakken staan. Ze gebruiken er maar 1tje maar ik durf nr 2 toch niet weg te halen en hij staat me ook niet in de weg.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9341
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door castratenkoor »

Ik heb op 8 katten 10 bakken. Maar die gebruiken ze lang niet allemaal.
Eigenlijk maar twee, de hele grote hoge opruimbakken van Blokker.
Toch laat ik de rest staan. Heeeeeeel af en toe gebeurt er eens wat op. Dus ik controleer eens per maand of zo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

Aarhgg... zucht...

nu heeft m'n vriendin ineens zoiets van .. hmm weet niet of ze wel 2 katten wil...
komt een beetje omdat ze nooit huisdieren is gewend..

nou ik weet wel, woensdag zeker naar het asiel in balkbrug om naar Rodin te kijken... heb er zin in :)

Hoe kun je zo'n beestje nou niet in huis willen ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Adriana »

spreek het goed door met de mw's van het asiel en tuurlijk, als het niet gaat, kan Rodin terug. lees de introductietips nog eens goed door (nee, geen weken apart, kijk goed en ga op je gevoel af) en er is hoogstwaarschijnlijk heel snel een klik tussen die twee en dat zal een heleboel problemen oplossen! ze raken op elkaar gericht en vaak zoeken ze elkaar op om lekker te slapen, dan smelt je hart (en dat van je vriendin)..
twee katzels is ongeveer anderhalf maal zoveel zorg en het is zo heel veel leuker en beter!

natuurlijk is je vriendin onzeker,
geen katten gewend en met deze tot dusver de nodige problemen, dat werkt ook niet mee.
maar dat verandert vrij snel als ze met twee zijn en blijven en dat is ook verreweg de beste oplossing!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5463
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door nellebel »

wij hebben sjefke en flippie toen aan elkaar laten ruiken via de reismand. ze begonnen beiden flink te knorren en spinnen, dus die zijn vanaf de eerste minuut bij elkaar geweest. maar dat merk je vanzelf wel hoe ze op elkaar reageren qua geur en geluid.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

In het begin zal het even spannend zijn met de introductie. Daar moet je altijd even doorheen "bijten". Ach als je vriendin in het asiel is weet ik zeker dat ze niet meer terugkrabbelt. Heel veel plezier in het asiel morgen.....en ben benieuwd
Rodin is zeker supermooi
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

ik doe 't ook niet voor haar, maar voor layla ;)

heb haar ook verteld dat vele mensen zeggen dat het beter en leuker voor een jonge kat is om een speelmaatje te hebben.
Niet alleen voor thuis, maar ook tijdens een vakantie.. kunnen ze lekker samen naar een pension of opvangadres.

Ze was al weer redelijk bekeerd,
Ik ga morgen in ieder geval naar 't asiel..en als 't klikt met Rodin gaat ie zeker mee :).
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Gaat je vriendin niet mee dan?
Ik zag wel dat Rodin niet bij al te kleine kinderen geplaatst kan worden.....geen plannen voor jullie in die richting ooit nog eens?? Want ik heb ooit een kitten bij hen uit het asiel gehaald en toen kon ze al zeggen dat ie beter niet bij kleine kinderen geplaatst kon worden. En gelijk heeft ze want hij blijft heel schrikachtig bij onverwachtse dingen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

nou kinderen zat eigenlijk de komende 3-5 jaar nog niet echt in de planning.

Nee helaas kan ze niet mee ivm. werk.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

En wat ga je dan met Rodin doen over 5 jaar? Misschien wel iets om dit morgen te bespreken? zou toch heel rot zijn dat als jullie dan een baby hebben en dit niet gaat in combinatie met Rodin.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door sven0503 »

jup,

daarom eerst eens goed met ze praten morgen.
Maar er staat bij dat ie het mogelijk wat spannen zou vinden, niet meteen dat ie aggressief zou worden.

En wellicht hebben ze zoals je zei wel meer katjes zitten die misschien beter bij ons passen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Jonge kat bijt en krabt uit het niets

Bericht door Chiquita98 »

Das waar. In ieder geval veel plezier morgen. Zou ook wel weer even in de kattenkamer willen kijken en zitten, maar lijkt me niet verstandig :lol:
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie