Agressief kitten

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
naomipoekie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2011 16:25

Agressief kitten

Bericht door naomipoekie »

mijn kitten bijt erg hard
en doet vervelend tegen de andere katten
hij jaagt ze weg en brobeert met ze te spelen(wat de andere katten niet leuk vinden)
ook valt hij de hond aan
als je hem corrigeert gaat hij juist harder bijten
en ik weet niet of hij nou agresief of speels is

hopelijk kan iemand me hier mee helpen gr.
Laatst gewijzigd door naomipoekie op 26 okt 2011 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: agresiefe kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Dat is niet aggressief. Dat is spelen.
Dat is doodnormaal kittengedrag en kan je niet afleren zonder hem doodongelukkig te maken en in zijn ontwikkeling te beknotten.
Het is een klein kindje, en die moeten nu eenmaal kunnen spelen.
Corrigeren heeft dus ook logischerwijze geen effect. En het is niet gezond om hem dit te proberen afleren. Daar kan je een heel ongelukkig katje door krijgen.
Als je andere katten dat niet willen, is dat een groot probleem. Hoe gaat hij dan leren dat hij beter niet door kan bijten en hoe zich te gedragen tegenover andere katten?
Normaal leren kittens dat van elkaar door te spelen.
Hij zou het eventueel van oudere katten kunnen leren (alhoewel een 2e kleine kittentje veel leuker en beter is), maar dan moeten ze wel met hem willen spelen. Anders leert hij het nooit.

Deze heeft duidelijk veel energie en wil gewoon heel erg graag met je spelen.... Dat heeft hij dus ook nodig.
Als je oudere katten niet willen spelen zou ik dus met aandrang een leeftijdsgenootje voor hem aanraden. In de natuurlijke gang van zaken groeien kittens ook niet alleen op. Ze moeten echt speelkameraadjes hebben.
Een Kong Kickeroo kan ook helpen. Daar kan hij al op stoeien en bijten. Maar daarmee leert hij nog steeds geen sociaal gedrag en krijgt hij nog steeds geen kattenopvoeding...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
naomipoekie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2011 16:25

Re: agresiefe kitten

Bericht door naomipoekie »

ik zou heel graag nog een kleintje willen
maar dat is helaas geen optie
hij is alleen omdat ik hem in een bos gvonden heb (tegenover)
er lag een hoopje vacht op de weg
dat was waarschijnlijk zijn moeder aangezien die niet kwam opdagen na veel gekrijs
maar ik heb een grootere kat die soms met hem wil spelen
ook zal ik zelf met hem spelen
bedankt voor je advies

__________
groetjes naomi
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: agresiefe kitten

Bericht door nellebel »

jij bent geen kat dus jij kunt zoveel met hem spelen met hij kan van jou die dingen niet leren. dat moet hij van andere katten leren. maar mogelijk dat je de ergste drukte ermee weg krijgt en dat je andere katten de opvoeding gaan doen. ik dacht ook eerst dat mijn katje agressief was, maar op advies van hier heb ik er 1 bijgehaald. bleek gewoon gemis van speelmaatje te zijn. het was een katje met een gouden hartje, niks agressiefs aan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie