Mijn kat is zo koppig wat moet ik doen?

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
GregoryS
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2011 20:11

Re: Mijn kat is zo koppig wat moet ik doen?

Bericht door GregoryS »

Hij heeft al wonden gehad, het voordeel ervan is dat hij een waakkat is die mssn wel inbrekers kan afschrikken.. geen voordeel?:D
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is zo koppig wat moet ik doen?

Bericht door pearlsofpassion »

Valt hij mensen aan? :shock:
Nee, dat lijkt me ook geen voordeel. Waakhonden zijn geen honden die mensen bijten, maar die blaffen en doen alsof ze gaan bijten. Dan neem je al inbreker geen risico.
Ik zie een inbreker nog niet gaan lopen voor een kat, en je zegt trouwens dat hij buiten zit.
Nee, ik zie er het nut niet van in.
Ik zou mijn kat liever heel en gelukkig zien, dan kwaad en vol wonden.
De eerstvolgende keer wordt hij eens door een hond gegrepen en is het einde verhaal. Om over een buurman maar te zwijgen als hij echt zo aggressief is.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat is zo koppig wat moet ik doen?

Bericht door Anne »

Ja sorry, ik vind dat ook niet iets positiefs om daar zo trots op te wezen. Is je poes wel geholpen?
Misschien hormonale drift naar andere dieren?
Vroeg of laat krijg je een dierenartsrekening gepresenteerd van iemand wiens hond toegetakeld is.
Ik hou ook niet van katten die mijn honden aanvallen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie