Onze poes valt ons soms 's avonds aan

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
boereeetjeee
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2011 22:24
Locatie: Vlaardingen

Onze poes valt ons soms 's avonds aan

Bericht door boereeetjeee »

Ik heb een poesje van 1jaar oud (oranje/wit) en ze was altijd heel lief met een leuk karaktertje en groet iedereen die in haar buurt komt.
Sinds 2 maanden terug zat ze 's avonds voor het raam en zag ze (waar ik later achter kwam) een kater. Vlak daarna viel ze mij en me vriend aan. Echt hard en ze stopte niet. Ook gromde ze heel raar en zat te smakken. We hadden er flinke krassen aan over gehouden.

Kort daarna hebben we haar geholpen en de dierenarts zei dat het dan langzamerhand over zou gaan.
Op een avond kwam ik rond 1 uur thuis en ze zat weer voor het raam.
Ik riep haar en vroeg der aandacht. Opeens plotseling viel ze me arm aan, ook al duwde ik haar weg. Ze beet me heel hard en diep en bleef me trappen.
Ik heb haar bij der nekvel gepakt en op de gang gegooid. 10 minuten later ging ik kijken en was ze weer normaal lief en likken.

Overdag is er niets aan de hand en is ze super lief.

Wat ik dus wil vragen is, kan ik hier wat aan doen?
Het is niet elke avond, maar wel regelmatig dat ze ons aanvalt en echt alleen 's avonds.

Help!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes valt ons soms 's avonds aan!

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
rechtsboven zit een zoekfunctie en als je daar 'aanvallen' in typt, dan krijg je alle berichten en topics over aanvallen en agressie naar mensen en de tips, die rond dat probleem al gegeven zijn.
lees je daar uitgebreid in, dat zet je hopelijk op een spoor om het probleem te proberen op te lossen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Onze poes valt ons soms 's avonds aan!

Bericht door pearlsofpassion »

Ze zal haar dolle uurtje hebben (hebben zowat alle katten in de schemering) en weet met haar energie geen blijf....

Heeft ze een kattenvriendje? Een Kong Kickeroo? Het beestje moet toch ergens op kunnen stoeien?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
boereeetjeee
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2011 22:24
Locatie: Vlaardingen

Re: Onze poes valt ons soms 's avonds aan!

Bericht door boereeetjeee »

Nee ze heeft geen kattenvriendje en als ze buiten is maakt ze alleen ruzie met andere katten.

Moet ik het proberen om meer kattenspeeltjes te kopen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze poes valt ons soms 's avonds aan!

Bericht door Adriana »

boereeetjeee schreef:Ze beet me heel hard en diep en bleef me trappen.
Ik heb haar bij der nekvel gepakt en op de gang gegooid. !
ik kan me voorstellen dat je schrikt als het gebeurt, maar probeer niet op deze manier met je huisdier om te gaan.. ;-)
je kunt als ze je aanvalt tijdig, dus voordat ze in je arm hangt, haar in haar nekvel houden en afleiden door te kriebelen en rustig tegen haar te praten. leg een dikke handdoek op de plaats, waar ze het vaak doet of iets dat 'kong' heet (kijk en zoek bij Zooplus die boven)
als je gezocht hebt op 'aanvallen', dan ben je het probleem met 'solokittens' (ook daar even zoeken) tegengekomen. dat zijn kittens, die zonder kattenkameraadje opgroeien en daardoor bepaald sociaal gedrag niet aanleren. zich oeverloos vervelen en bovendien bovenmatig focussen op hun baasje(s).

je bent zeker weten niet de eerste of enige met dit probleem, het komt veel vaker voor met een dergelijk soort agressie.
de enige manier om dit op te lossen is een leeftijdgenoot bvk uit het asiel. spreek het uitgebreid door met de asielmedewerkers en vraag een goeie teruggeefgarantie, als het niet klikt.
dit heeft niks te maken met de gebruikelijke dolle uurtjes, ben ik bang.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie