Kat blaast naar mijn vriend

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kittypluk86
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2011 11:44

Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door kittypluk86 »

we hebben 2 katten 1 van 10 en anderen van 3 jaar. die van 3 blaast steeds naar me vriend wat kan ik daar tegen doen? die ander kat doet het niet.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door castratenkoor »

Zal een kwestie van aan elkaar wennen zijn denk ik zo. Wat je ertegen kan doen? Kat rustig het tempo laten bepalen denk ik, niks afdwingen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door mittenslief »

;-) zal zeker niet de kat wegdoen dan maar vriend de deur uit
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
manon3

Re: Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door manon3 »

Haha, dat is ook een oplossing inderdaad.

Misschien is je kat wat jaloers, dat hoor je ook weleens.Heb zelf vroeger ook een behoorlijk jaloerse kater gehad. Die kon het niet hebben dat mijn man bij mij in de buurt kwam.
Dan sprong ie meteen tussen ons in en maar grommen en blazen naar mijn man.
Ik heb mijn man maar niet de deur uitgedaan. ;-)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door MarjanR »

Ik zou je vriend de katten voortaan eten laten geven.
Wellicht helpt dat.

Ook zou ik zoveel mogelijk regelmaat invoeren, dan snapt je kat dat hij ook in jullie huishouden hoort.
Katten houden van regelmaat, dus zal ze het eerder accepteren.
Ook een feliway stekker zal wat kunnen uithalen (even googlen).

Ik weet niet wanneer je kat dit doet?
Ik had ooit een vriend en op een gegeven moment wat een van m'n katjes heel erg bang van hem.
Hij kon haar niet meer aankijken of weg was ze.
Hij zei dat er niets gebeurd was, maar het kan zijn dat hij onbedoeld haar heeft laten schrikken of pijn heeft gedaan.
Misschien is dat bij jou thuis ook gebeurd?
Gun het tijd.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
kittypluk86
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2011 11:44

Re: Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door kittypluk86 »

het is eigenlijke een poes dus geen kater. en ik woon nog thuis. en de kat die blaast tegen me vriend is meer mijn moeders kat. want pluk is meer mij kat en die vind alles goed. kitty gaat zeker niet weg voor zo iets. en me vriend komt niet heel vaak want hij heeft een allergie voor dieren.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, op die manier. :grin:
Tja, kat maar laten doen dan en negeren. Tenzij je echt wil dat het veranderd, dan kan je proberen met je vriend een snoepje te laten geven of met haar te spelen. Zo'n zaken.
Maar als je het gewoon negeert zal het ook wel overgaan na verloop van tijd, dus tenzij je er echt last van hebt, zou ik het gewoon laten.
Zeker niet straffen of boos worden of wegjagen of zo, dat werkt natuurlijk omgekeerd en is niet erg diervriendelijk.
Wat ook kan helpen is je vriend heel erg knuffelen of je vriend een gedragen kledingstuk van jezelf laten dragen, maar zoals je aangeeft is het niet echt jouw kat, dus misschien werkt dat niet echt. Ik merkte hier wel dat mijn vriendjes veel sneller aanvaard werden dan andere mensen en ik wijtte dat aan het feit dat hij naar mij rook (en ik lichtjes naar hem) waardoor het toch vertrouwd was. Maar dat waren dan wel echt mijn katten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door castratenkoor »

Als hij allergisch is, realiseer je je dan wel dat je later geen kat kunt nemen?
Is toch wel iets om over na te denken......beter vooraf dan later toch een kat nemen die dan weer weg moet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
kittypluk86
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 aug 2011 11:44

Re: Kat blaast naar mijn vriend

Bericht door kittypluk86 »

dankje allemaal. ja dat weet ik als ik met hem ga samen wonen dat ik zonder katten moet zou voor mij heel raar zijn want me moeder had al een kat toen ik werd geboren dus ik weet niet hoe het is zonder katten is. maar daar verzin ik wel wat op bij mensen langs gaan die katten hebben of zo.
Plaats reactie