Lieve, drukke en soms wat agressieve kat

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Naomiiiii
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:30

Lieve, drukke en soms wat agressieve kat

Bericht door Naomiiiii »

hallo,

ik heb een lieve, drukke en soms ook agresieve kat van 7 maand oud. wij hebben chester in huis vanaf zijn 11 weken en kan soms enorm druk zijn ook al ben je continu met hem aan het spelen. chester is een binnen kat maar loopt af en toe wel in de tuin. soms heeft die van die buien dat hij als een gek in het huis aan het rond rennen is en dan uit het niets mijn hoofd aanvalt. ook als hij bv bij mij ligt te slapen valt die uit het niets mijn arm aan. zelf vind ik het moeilijk hoe is hierop moet reageren. moet ik hem met de plantenspuit nat spuiten, op de gang zetten of het gewoon negeren en hem door laten gaan.

nu is chester van de week gecastreerd en nu lijkt hij nog wel drukker te zijn geworden ipv rustiger wat je vaak hoort. kan iemand mij hier wat tips over geven wat te doen en hoe ik het beste kan handelen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: lieve, drukke en soms wat agresieve kat.

Bericht door pearlsofpassion »

Hij wil gewoon spelen.
Als je dat niet ziet zitten dat hij dit blijft doen, kan je hem het beste een vriendje geven. Vangen, vechten en rollebollen gaat nu eenmaal niet met een dood speeltje. Dat kan je nooit vervangen, wat je ook probeert...
Zorg dan wel dat je er geen kitten van jonger dan 3 maand bijzet en neem een kat die even druk is als hij (heel belangrijk!).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie