Beginnend 'geweld' in de kiem smoren, hoe?

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Beginnend 'geweld' in de kiem smoren, hoe?

Bericht door Uumie »

Beste allemaal,

Zoals jullie misschien hebben meegekregen (zo niet, dan is dat ook niet erg, hihi) hebben wij sinds afgelopen dinsdag een nieuw katertje mogen verwelkomen bij onze groep.

Dean is hartstikke leuk, lief, gezond en mooi. Maar er is iets waar ik toch vraagtekens bij zet. Hij vindt het namelijk erg grappig om achter je voeten/benen/armen/handen aan te zitten en die dan ook te grijpen.
Nu hebben we ervaring met Charlie, die ook niet vies is van een potje 'mensenhakken', het verschil is alleen dat Charlie 5 kilo weegt en Dean eh... veel minder. ;) Charlie krijgen we het overigens niet afgeleerd en langzaam berusten we er maar in dat die rooie gewoon maf is.

Om te voorkomen dat we straks nog een kat hebben met zulk voor mensen pijnlijk gedrag, willen we Dean afleren om op handen en voeten etc. te jagen. Hoe pakken we dat het best aan?

Bedankt voor de tips alvast!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Beginnend 'geweld' in de kiem smoren, hoe?

Bericht door Umimeis »

Ik denk gewoon consequent reageren. Elke keer als hij je armen, benen enz grijpt, hem oppakken en even weg zetten? Verder geen idee.
Sam had als kitten een paar keer in m'n been gegerepen. Ik heb hem toen iedere keer van m'n been gehaald en op de grond gezet en 'NEE' geroepen.
Op een gegeven moment deed hij het gewoon niet meer.

Of hem iedere keer als hij ongewenst gedrag vertoont afleiden met een hengel of ander speeltje.

Haha ja rooie katers zijn maf, Flea is ook maf.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Beginnend 'geweld' in de kiem smoren, hoe?

Bericht door Dafpoetser »

hmm, klik dit topic eens door.....

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=20643

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Beginnend 'geweld' in de kiem smoren, hoe?

Bericht door Uumie »

Oh thanks Rob, had ik nog niet gezien. Zeker de verkeerde zoekterm ingevoerd...
Jij ook bedankt Umimeis, het ligt heel erg voor de hand allemaal, maar ik ben even compleet vergeten hoe je ook alweer opvoedt haha!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Beginnend 'geweld' in de kiem smoren, hoe?

Bericht door Umimeis »

Haha jah, dat had ik ook toen ik Sam kreeg......moest echt wennen weer om een kleintje in huis te hebben.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie