Aanvallen uit het niets!

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door castratenkoor »

Jammer dat de herstelpoging op niks uit loopt. Jullie hebben alles geprobeerd. Lijkt me een wijs besluit haar te herplaatsen, hopenlijk lukt dat en krijgt ze een voor haar goed thuis.
Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door loek »

De gedragdeskundige was tijdelijk afwezig. En ze kan me alleen een telefonisch consult aanbieden.
Andere gedragskundige die wel thuis komt geen optie?

Dat 'armhangen' deed ze dat met nagels? En ging ze dat ook trappen en/of bijten?
Zo niet, dat lijkt me dat ook gewoon een vreemde gewoonte.

Heb nog je foto's zitten kijken van Lana. (die in die lamp! ;-)) Poeh het lijkt me zo moeilijk als je zo'n manier afscheid moet nemen van haar. Misschien wel het beste uiteindelijk.....Maar...poeh.

sterkte!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Ik kwam straks thuis van mn werk, deed de deur open en ze blies alweer. De angst in haar oogjes is nog precies zo. Wij hebben besloten om haar weer terug te doen naar de vrouw die haar eerst heeft opgevangen. Daar was ze meer op haar gemak en kan zij zelf weer rustig worden.
Met pijn in ons hart hebben we besloten om afstand te nemen van Lana.
Het kan zo niet langer. We hebben contact gehad met een asiel. Ze begrepen ons heel goed en vonden het positief dat we al zoveel gedaan hadden om het toch een kans te geven.
Een gedragdeskundige in huis halen was nog wel mogelijk geweest. Maar wij zijn zelf zo bang voor haar geworden dat we het niet meer aan durven om haar nog weer in huis te halen. Ook in de toekomst kijkende (met eventuele kinderen of visite).

Ik had nooit verwacht dat ik ooit een dier van mezelf naar een asiel zou moeten doen. Ze was echt ons alles!!

Heb nog je foto's zitten kijken van Lana. (die in die lamp! ) Poeh het lijkt me zo moeilijk als je zo'n manier afscheid moet nemen van haar. Misschien wel het beste uiteindelijk.....Maar...poeh.
Ja, we moesten ook zo lachen om haar! Ze was geweldig!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Catfish »

Lana schreef: Gister zei er iemand tegen mij dat katten geesten kunnen zien. Wat moet ik daar nou weer mee? :shock:
Ik geloof absoluut dat katten en andere dieren dit kunnen. Maar om dat in dit geval na te gaan moet je een heel andere mensen raadplegen. En ik denk ook niet dat dit in dit geval zin heeft.

Ik denk ook dat het het beste is voor alle partijen om haar te herplaatsen, hoe moeilijk ook. Maar wel met de afspraak dat als ze ook in haar nieuwe huis hetzelfde gedrag vertoont je haar terug neemt. Je kan anderen hier inderdaad niet mee opzadelen...

Phoeh, moeilijk allemaal, ik wens jullie heel veel sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Nyncke »

@ Loek
Dan zou ik gaan nadenken, wat als het gedrag daar ook terugkomt, want dan is het een onplaatsbare kat geworden.
Terugbrengen gaat niet meer, ook niet voor Lana.

Maar het is wel een goed idee om nu al na te denken over; wat dan?
Ook met da en gedragsdeskundige overleggen wat dan de mogelijkheden nog zijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Adriana »

soms lukt het gewoon niet en voel je niet schuldig, je hebt er meer dan alles aangedaan en voor jezelf is het ook veel beter een nieuwe relatie met een ander dier op te bouwen..
en ik hoop dat er snel een lieve poezel op je pad komt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Cari »

Er wordt niet meer gekeken of ze misschien toch een tumor heeft (of iets anders)?
Herplaatsing is dan dus inderdaad de enige optie. Ik begrijp dat je contact hebt gehad met het asiel, maar weet je zeker dat zij haar niet laten inslapen? Apeldoorn heeft niet zo'n beste naam :-( .
En die vrouw die haar eerder heeft opgevangen, kan zij haar niet herplaatsen? Gaat ze daar nu eerst weer heen of rechtsreeks naar het asiel?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Er wordt niet meer gekeken of ze misschien toch een tumor heeft (of iets anders)?
Herplaatsing is dan dus inderdaad de enige optie. Ik begrijp dat je contact hebt gehad met het asiel, maar weet je zeker dat zij haar niet laten inslapen? Apeldoorn heeft niet zo'n beste naam .
En die vrouw die haar eerder heeft opgevangen, kan zij haar niet herplaatsen? Gaat ze daar nu eerst weer heen of rechtsreeks naar het asiel?
Er wordt niet meer gekeken of ze misschien toch een tumor heeft (of iets anders)?
Herplaatsing is dan dus inderdaad de enige optie. Ik begrijp dat je contact hebt gehad met het asiel, maar weet je zeker dat zij haar niet laten inslapen? Apeldoorn heeft niet zo'n beste naam :-( .
En die vrouw die haar eerder heeft opgevangen, kan zij haar niet herplaatsen? Gaat ze daar nu eerst weer heen of rechtsreeks naar het asiel?
De dierenarts is er van overtuigd dat dat het niet is. Zo'n scan is zo duur en de kans dat dat er zit is zo klein! Ik heb een andere dierenarts ook gesproken en die zei het zelfde. Als ik toch zo'n scan zou willen doen, zou mijn eigen dierenarts mij door moeten verwijzen naar een praktijk waar ze het wel kunnen.
Ze is nu eerst naar die vrouw gegaan omdat ze binnen nu en twee weken pas terecht kan. En omdat zij zich bij ons niet goed voelt, willen we niet dat ze die twee weken nog zit te stressen. En wij kunnen niet normaal langs de bench lopen. Die vrouw weet ook zo geen adres.
Een oude kennis van mij wilde mij wel helpen. Maar ze woont aan een hele drukke straat met 4 kinderen. Ik durf dat echt niet aan! En het is ook zo moeilijk uit te leggen, want iedereen heeft er maar een beeld bij en denken, 'och, ik kan haar wel aan!' Maar daar verkijk je je op!
Die man van het asiel klonk wel positief. Ik moest ook de tips meegeven die de gedragdeskundige mij heeft gegeven. Dat kunnen ze dan weer gebruiken bij de herplaatsing!
Ik denk zelf dat dit het beste is! :-(
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Adriana »

ja, scans zijn griezelig duur :-( en het kan maar bij een paar klinieken,
wij zitten er met Enzo ook tegenaan te hikken :???: :icon_shifty: ..
denk toch dat de herplaatsingskansen bij een asiel het grootst zijn, zij krijgen de meeste aanloop
en hebben erg veel contacten en wie weet gaat het met Lana snel en erg goed. duim/duim/duim
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Ja, dat denk ik ook!
Lana heeft haar leeftijd ook mee denk ik. En natuurlijk haar onwijs lieve toetje! ;-)
Misschien kan ik vragen of ze mij kunnen mailen als ze een plekje gevonden hebben voor haar!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Anne82 »

Ooh bah, wat ontzettend naar voor jullie en Lana!!!! Had zo gehoopt dat het goed zou gaan weer!!! Vind het echt enorm sneu voor jullie allemaal!! Hoe gaat Lana trouwens met andere katten samen? Of is dat nooit van toepassing geweest?
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Cari »

Lana is 'enig kind' en een trigger voor haar eerste aanval is misschien, in combinatie met andere factoren, de lucht van een andere kat geweest. Waarschijnlijk gaat ze het in het asiel even heel moeilijk krijgen, maar hopenlijk zal ze zich aanpassen en wie weet, zullen al die katten en mensen haar zelfs goed doen. En dan snel een ander huisje, waar ze zich weer op haar gemak kan gaan voelen. Ze heeft haar smoeltje zeker mee, maar ik hoop wel dat het asiel heel kritisch is met waar ze haar plaatsen.
Lana, ik denk niet dat ze je een mail zullen sturen als ze geplaatst is. Het is verstandig om af en toe zelf te informeren, want door alle drukte in een asiel komen de medewerkers meestal niet tot een dergelijke service ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Sunnetje »

Dit verhaal doet me heel erg denken aan wat ik heb meegemaakt met Spooky (http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 81&t=19830).

ik herken ontzettend veel dingen in je verhaal, de angst, gewoon niet weten waardoor het komt en wat je eraan kan doen. Maar voor jullie moet het nog rottiger zijn, omdat ze anderhalf jaar gewoon bij jullie heeft geleefd zonder dat er iets aan de hand was.

Ik denk dat herplaatsen in dit geval misschien inderdaad de beste optie is, hoe verdrietig ook.
Ik hoor overigens alleen maar goede dingen over het asiel in Apeldoorn. Ik heb daar ook een kat heengebracht die al maanden rondzwierf op mijn werk en ze hebben me daar keurig wekelijks van op de hoogte gehouden en hebben heel goed voor hem gezorgd. (hij is gecastreerd, getest op ziektes en hij is geopereerd aan haartjes in de ogen) hij had ook al snel een nieuw baasje en ook hier hebben ze me over geinformeerd.

Herplaatsing kan in dit geval misschien wel goed uitpakken, met zo'n snoetje heeft ze vast snel een nieuw thuis met een lief baasje!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door loek »

Hoi Lana
Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is een foto ophangen in het asiel en dat dus zefls contact hebt met mogelijke nieuwe baasjes. Tenminste in het asiel waar ik een jaartje terug ben wezen kijken hingen daar wel een aantal van dat soort 'advertenties' van mensen die hun diertje zelf wilde herplaatsen.
Is een optie....als je wat meer 'grip op de zaak' zou willen houden. (wat ik me voor zou kunnen stellen) Misschien over een tijdje zelfs even contact hebben over hoe het gaat. Zou toch heel fijn zijn denk ik.

Hoe voel je je nu?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Hoi Sunnetje,
Wat prettig dat je goed contact hebt kunnen houden met het asiel. Dat stelt me wel een beetje gerust. Ik heb net je topic gelezen. De agressieve houding zoals jij die beschrijft had Lana ook! Grote pupillen, rillingen over de rug, blazen, grommen, gillen.. Viel spooky ook echt aan? Dat deed Lana namelijk wel! Ze hing aan je en probeerde haar tanden in je te zetten. Ze moet zich echt rot hebben gevoeld. :cry: Kon ze maar zeggen wat haar dwars zat!

Hoi Loek!
Ja, dat zou zeker fijn zijn!
Alleen waar ze nu zit, kan ze niet blijven! De vrouw kan maar 4 katjes opvangen en dat zit over 2 weken vol! :( Ik ga gewoon proberen of ze mij op de hoogte willen houden. Of ik mail ze regelmatig om te weten hoe het met Lana gaat. Zat ook al te denken om haar die weken dat ik geen opvang heb, ergens anders onder te brengen. Maar dan moet ze weer wennen en ik denk dat dat gesleep ook niet zo goed is voor haar!
Hoe ik me voel? Lief dat je het vraagt, Nou niet echt happy, slaap erg slecht en gespannen. En ben de hele dag aan het denken. Ze zit elke seconden van de dag in mijn hoofd! Ook omdat het zo moeilijk te begrijpen is.

Lana is inderdaad de enige poes. We hebben nog wel een konijn, maar had niet het idee dat dat het was waar zij last van had.

Ik heb gister avond dier vrouw gebeld, Lana is weer rustig. Toen we haar woensdag avond weer brachten zag ze wel dat haar oogjes raar stonden. Grote pupillen, dat is nu weer weg.
Echt ongelovelijk! :-(
The good, the bad and the pussy!
Plaats reactie