Aanvallen uit het niets!

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Plaats reactie
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Nyncke »

Nee, in die tijd stuiterde ik in de rondte en kon nergens rust vinden. Gelukkig is het alweer 15 jaar geleden maar ik zal nooit vergeten, hoe de rescue me toch wel "gered" heeft.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Adriana »

heel verstandig die tetanusprik, bijtwonden van katten kunnen bij mensen grote ellende veroorzaken.
ik vermoed dat Lana weer gewoon haar 'oude' leven hervat, zolang ze niet in aanraking komt met die specifieke geur.
zodra dat het geval is gaat het hele systeem op 'gevaar en zo hard mogelijk aanvallen', omdat ze in huis natuurlijk niet weg kan.
anders zou ze zo hard mogelijk weglopen.
en misschien, omdat jij (hoop ik) Lana's reactie begrijpt en weet waar ie vandaag komt, zijn bij jou de bibbers langzamerhand ook tot rust gekomen.
mijn allereerste kat viel (voor ons onvoorspelbaar) ook aan, maar niet zo heftig. en er was toen geen internet en geen forum en het heeft heel lang geduurd voordat we het begrepen en deels konden voorkomen.

:eeh: durf je het nog aan met Lana in jullie nieuwe huis?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Ik heb me vanmorgen ziek gemeld, als ik mijn ogen dicht deed, kwam het hele verhaal weer opnieuw. Het gegil, geblaas, gegrom... Had hele dikke ogen van het huilen. Ik heb kalmeringstabletten om tot rust te komen.

Nee, het is voor mij nog steeds niet duidelijk waarom ze ons zo heftig aanviel. ik ben ook zo blij dat ik mijn konijn buiten had, hij was er zeker weten geweest! Stel dat hier een klein kind had gelopen..

Zoals ik er nu over denk, durf ik het niet meer te proberen! We hebben 1,5 jaar ontzettend veel plezier van haar gehad, maar het vertrouwen is gewoon verdwenen.
Ik moet echt hier goed over nadenken, maar ik kan Lana ook niet al die tijd in dat pension houden. Ze wordt door dat vrouwtje die haar verzorgd helemaal plat geknuffeld. Ze zei dat als ze zelf geen honden of katten in huis had, ze haar zelf in huis had genomen. Ze heeft zeker recht op een tweede kans.

Ik ga toch nog naar een andere DA om een foto maken. Want weet je, als er een tumor zit, dan had ik er alle begrip voor dat ze zo gehandeld heeft. En hebben we er vrede mee.

Ik vind het zo moeilijk, maar ik ben zo bang voor haar. En eigenlijk ben ik op dit moment voor alle katten bang. De kat van mijn ouders nieste vanmorgen, ik schrok me dood!!!

Ik hoop dat er een oplossing komt!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door JLC »

Ik hoop voor je dat er een oplossing komt, maar als ik je verhaal lees dan krijg ik het idee dat het niet zomaar goedkomt. Veel sterkte. Hopelijk komt er nog iets uit die foto.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Cari »

Heb je al een reaktie van Tinley gehad?
Ik hoop dat je een ander plekje kan vinden voor Lana, want ik heb zo'n vermoeden dat je haar nooit meer zal vertrouwen. Lana's reaktie was heel extreem en ik wil die reaktie zeker niet bagatelliseren, maar ik heb het idee dat jijzelf ook heel emotioneel en extreem reageert. Daar bedoel ik niets lulligs mee, maar de combinatie van jullie lijkt me gewoon niet goed (meer).
Degene van de dierenambulance, de dierenarts en degene waar ze nu in huis zit, hebben blijkbaar geen problemen met haar.
Het is goed dat je een foto laat maken, want dan heb je zekerheid. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je, zonodig met hulpmiddelen, weer gauw een beetje rust vindt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Bedankt!

Ik kreeg een mail terug, dat Tinley dagelijks honderden mails ontvangd en dat ze daardoor niet gelijk kunnen reageren. Volgens mij moeten we allebei in therapie, haha
Nee, eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het goed komt, in ieder geval niet bij ons.

Er is teveel schade aangericht.. We hebben 3 uur lang gevochten met haar. Het is zo moeilijk uit te leggen hoe angstig wij ons hebben gevoeld.
Ik had nooit verwacht dat ik ooit een van mijn lieve diertjes zou moeten herplaatsen. Zo zit ik totaal niet in elkaar. En het voelt raar.. :cry:
Maar als ik haar zou terug nemen, denk ik dat er altijd een spanning zou blijven tussen ons. Daar zou zij ook niet gelukkig mee worden. Het is zo moeilijk! En de wond is nog zo vers!

Ik hou jullie op de hoogte wat betreft de foto van haar koppie.
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Catfish »

Als ik dit zo lees lijkt het me inderdaad verstandiger voor haar en jou om een heel fijn thuis voor haar te zoeken. Ik denk niet dat je de relatie tussen jullie, vanuit beide opzichten, nog vol vertrouwen tegemoet kan zien. En aangezien ze het op haar huidige adres niet doet lijkt de link me snel gelegd. Met de geur van de andere kat, jullie, wat de ookzaak dan ook geweest is.

Begrijp me goed, ik beschuldig je nergens van! In sommige gevallen doe je een dier, en jezelf gewoon een plezier door hem/haar te herplaatsen.

Ik ben wel heel benieuwd wat je nog van Tinley hoort, en het resultaat van de foto. Goed dat je dit wel laat doen, je kan tenslotte geen vermoedelijk zieke kat herplaatsen.

Ik wens je heel veel sterkte met deze hele situatie!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Nyncke »

Het is niet niks hoor, 3 uur met je kat vechten...blij zijn dat je andere huisdieren er niet zijn, blij zijn dat er geen kinderen bij zijn.
Het is niet gek dat je dan helemaal van slag bent, je vertrouwen totaal zoek is....erg menselijk.

Probeer tot rust te komen en jezelf terug te vinden dan komt de rest vanzelf op zijn pootjes terecht.
Je hebt goede voorzetten gedaan, nu is het afwachten hoe de rest zich zal ontwikkelen.

Veel sterkte en een dikke knuffel!
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Het doet me goed dat ik begrepen wordt. Het gaat vandaag al een stukje beter. Kan er al aardig over praten zonder vol te schieten!

Ik hou jullie op de hoogte!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Ik heb net gebeld met een andere dierenarts. Zij raad mij toch aan om eerst naar een gedragsdeskundige te gaan en te kijken wat zij zegt. Voor scans en echo's moet ik door mijn eigen dierenarts doorverwezen worden naar utrecht en dit kan tot in de honderden euro's lopen.

Is er iemand op het forum die ook een keer een scan heeft laten maken van hun kat?

Zag net op het internet dat een MRI-scan voor een kat je zo 500 euro kan kosten! :shock:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Rowena »

Zo, wat een heftige gebeurtenis zeg! Je moet inderdaad vast heel geschrokken zijn.. Lijkt me echt heel erg om mee te maken.. Heel veel succes gewenst in ieder geval, met deze moeilijke keuzes!
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Nyncke »

Geen ervaring mee...tsjé dat het zo duur is...
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Catfish »

Een gedragsdeskundige raadplegen lijkt me inderdaad een heel goed idee!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Camoth »

Een gedragskundige gaat waarschijnlijk zeggen dat ze eerst die scan moet krijgen. Maar ik zou dan gewoon uitleggen dat je daar nu het geld niet voor hebt en dat je graag zou willen dat ze je wat methoden aanleert die je kan uitproberen om te zien of dat werkt.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Aanvallen uit het niets!

Bericht door Lana »

Ik werd net geadviseerd om ipv een gedragsdeskundige, een dierenfluisteraar in te schakelen.
Ik ben eigenlijk behoorlijk nuchter en zal hier niet zo heel snel in geloven. Maar zij had juist weer niks met een gedragsdeskundige. com.ra-mi.nl is de internetsite van de dierenfluisteraar.

Ik mag haar niet precies vertellen wat er is gebeurd. Moet de naam van de kat doorgeven, het geslacht, geholpen of niet, leeftijd, namen baasjes, namen evt. andere huisdieren, woonplaats, email, foto van ons allemaal, en 3 vragen stellen waar ik antwoord op wil hebben. Bv, waarom ze aanviel en of het veilig is haar weer in huis te nemen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
The good, the bad and the pussy!
Plaats reactie