Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

hmm das minder, dat hebben wij de eerste zomer ook gehad..

ik had gelukkig vrijwel alles met zeil en leer, maar toch..

ik werd zelf ook gebeten,...

k heb op een gegeven moment ook mand en tapijtspray gehaald, en dat dood ook de eitjes (ben alleen bang dat ik t niet meer heb) het is verkrijgbaar bij de petsplace en zit in een (volgens mij zwartrode bus)..

ik heb daarna geen last meer gehad, en ik spray de katten ook zo regelmatig als aangegeven op de bijsluiter in te sprayen..

succes (wel vroeg al vlooien, maar ja de vlinders zitten ook al bij ons op t werk in t magazijn)!!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Yana,

Je heb een bepaalde spray die de eitjes van de vlooien ook dood. heb je die al geprobeerdt.
Verder zou ik wassen wat er te wassen valt en dat dan in sprayen.
Dit helpt ook een heleboel.

Het beste is ook eerst stofzuigen en dan alles insprayen.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Yep het hele huis sprayen, alle knuffels en dekens in de was gooien en goed heet wassen, de katten wassen en als de spray is ingewerkt pas stofzuigen. Zo heb ik het aangepakt toen Quinto hier vol met vlooien aankwam midden in de zomer. En ik was er daarna gelukkig vanaf.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

wij hebben ook ne keer een vlooienplaag gehad en wij hebben het drastisch aangepakt. mijn matras zat vol dus die hebben we weggegooid, de zetel beneden ook weg, en dan overal spuiten met speciale bussen, een tweetal uur later alles stofzuigen en het huis laten luchten, de katten iets ingespoten in de nek tegen vlooien, vlooienbandje om en dan hopen dat het gedaan was en het was gedaan. als het in de zetels zit, geraakt het er moeilijk uit.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Eh moet je Stronghold elke maand toedienen? Ik heb het bij de DA gehaald en die zei dat ik het elk half jaar moest doen volgens mij.
Luna komt nu voor het eerst buiten en ik zie haar steeds maar aan haar koppetje krabben en hard met haar hoofd schudden.
Toch vlooien dan, of oormijt?
Mauw
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, je moet Stronghold elke maand geven. Helemaal in de vlooientijd!
Schuddelen en krabbelen aan het koppie kan inderdaad wijzen op oormijt.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Rian ik zou gewoon even naar de dierenarts gaan om al deze vragen te stellen, dat kunnen wij op afstand moeilijk inschatten. En zit er geen bijsluiter bij je stronghold? bij mij stond er precies op de verpakking en bijsluiter wat ik moest doen en hoe vaak.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Gisteren bij de dierenarts geweest en die zei dat je Stronghold niet elke maand, het hele leven van een kat kon toedienen.
Nou ja, in ieder geval zit Luna niet meer te krabben, al twee dagen lang niet meer en haar oren zijn ook helemaal schoon.
Ik wacht het even af en denk dat ik vanaf volgende maand en dan gedurende de zomer Stronghold ga gebruiken omdat ze dan veel buiten komt.

Bedankt voor de reacties.
Mauw
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

rian schreef:Gisteren bij de dierenarts geweest en die zei dat je Stronghold niet elke maand, het hele leven van een kat kon toedienen.
Ik vind het soms heel vervelend dat dierenartsen zo verschillend zijn. Onze dierenarts zweert ook bij Stronghold en volgens hem kan het wel een leven lang gebruikt worden. Vertelde jouw dierenarts erbij waarom dat niet mag? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Nee ze begon meteen over een of andere speciale gel, iets nieuws dat beter zou zijn. Ik heb nog niets meegenomen, omdat ik hetzelfde dacht als jij (dat alle da zo verschillend zijn), ik laat me nog wel even ergens anders informeren en op internet kijken enzo.
Mauw
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Onze Binky is allergies voor vlooien wij geven hem dus elke 4 weken samen met Barney een piepetje van frontline, hier zweer ik bij omdat we sinds dien geen vlo meer hebben gevonden dus ook geen eitjes meer. Verder word hier ook elke dag gestofzuigt en elke 2 weken de boel besprayt met een tapijt en meubel spray.

Maar volgens mij maakt het niet veel uit wat je voor merk gebruikt, als je het maar op het juiste moment her haalt. :wink:
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Er bestaan ook tubetjes, Exil genaamd, waarvan je de inhoud in de nek moet aanbrengen. Kost 18 euro, maar werkt wel drie maanden! Ik weet zo effe niet uit m'n hoofd of je het ook bij kittens mag toepassen.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Sorry, Exil is niet het beste middel; het bestrijdt veel en veel minder goed dat Frontline en Stronghold.
En Exil mag inderdaad niet voor kittens worden gebruikt :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Hoi, wij hebben gisteren ook vlooitjes ontdekt bij onze poes Mila. Het is de eerste keer. Nochtans gebruik ik elke 3 maand Stronghold, maar misschien moet ik het dan toch regelmatiger doen. We hebben gisteren een pipet Stronghold in haar nek gespoten. Is dit nu voldoende om de vlooitjes bij haar weg te krijgen of moet ik het vandaag of de komende dagen herhalen? Of moet ik ook een spray gebruiken? Heb haar kussentje uit haar mandje gewassen en onze tapijten overal goed gestofzuigd. Kan ik nog meer doen?
:???:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja eigenlijk moet je alles tegelijk aanpakken, ik weet ook niet of stronghold voldoende helpt als ze er al last van hebben.
Ik was ze dan en spray inderdaad de vloerbedekking in en was alles wat wasbaar is. Heb het 2 keer meegemaakt (beide keren toen ze hier kwamen) en heb er daarna nooit geen last meer van gehad.
maar kijk het nu eerst maar eens aan want je kan niet en stronghold en nog iets anders gebruiken en je mag stronghold ook niet te snel achter elkaar gebruiken.
groetjes Sharon
Plaats reactie