Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Het pipet in het kittenpakket wat je bij de DA krijgt is speciaal voor kittens, je mag het gewoon gebruiken. Het rare is dat ze niet tekoop zijn van Frontline, je krijgt het alleen bij zo'n pakket. Alleen pipetten voor volwassen katten zijn te koop.
Voor verdere vlooienbehandeling ben je dus aangewezen op de spray (wat frontline betreft). Ik eb hetzelfde pakket namelijk gehad en heb toen mijn DA gebeld, omdat ik dus ook dacht dat ik geen pipetten mocht gebruiken voor kittens. Toen heeft mijn DA mij het bovenstaande verteld, als je je DA belt zal hij je hetzelfde waarschijnlijk vertellen.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Kijk. En dat wist ik dus ook niet. Die pipetjes lijken namelijk precies hetzelfde!
We hebben het nu dus ook op Luna toegepast en geen last, dus zal inderdaad wel goed zijn :smile:
Norris krijgt op mijn verjaardag ook nog een keer en daarna doen we voor dit najaar en winter niets meer. Onze katten komen toch alleen heel af en toe op het balkon. Misschien dat we dan niet eens om de 5 of 8 weken hoef te geven...
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nou, volgens mij werd ons pakket niet "gesponsord" door een of ander merk, maar was het gewoon samengesteld door de DA. Er zat ook een zakje voer in wat volgens mij alleen bij de DA te kopen is. Maar het geeft niet hoor, we hebben onze snoepies zelf al behandeld met Frontline!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn da zei dat stronghold wel goed was maar niet helpt voor lintworm, hem Surua maar nogmaals ontwormt met die pasta, is dit bij andere ook bekent of zegt mijn da maar wat.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Stronghold helpt inderdaad niet tegen lintworm. Daarvoor heb je Drontal nodig of Mebendoral tabletten (daar heb ik van de week mee ontwormd); die pakken alle wormsoorten aan.
Stronghold doodt wel weer oormijt, dus dat scheelt wel.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

wij ontwormen met een pasta uit een soort grote injectiespuit. Iedere keer moet je dan een klein schuifgevalletje een paar tandjes opschuiven, zodat er precies uitkomt wat je nodig hebt.
Weet alleen niet meer hoe dat spul heet...
:pdtmat: Gone with the wind
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat heet Flubenol, Vitaminthe of Exil. Die hebben dat soort tubes.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ja, Vitaminthe, die hebben wij ook. Gele pasta uit een tube met zo'n doseringssysteem. Alleen wordt Belle daar elke keer ziek van. Hij loopt 2 dagen te kotsen nadat hij die pasta heeft gehad.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat komt vaker voor bij Vitaminthe, dat braken. Niet leuk. 't Is wel een goede ontwormer...
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Maar braakt een kat dan niet juist het spul weer uit?
Waardoor het niet meer werkt?

Minerva moest ook een keer braken na haar wormkuur en toen moest ik van da nog een keer een dosis geven. Daar heb ik toen wel een weekje mee gewacht, voor de zekerheid.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja daarom geef ik dus geen vitaminthe. Bij de flubenol geef ik wel eens wat meer als ik weet dat een kat ervan braakt. Dat kan want dat geef je twee dagen achter elkaar.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Dat spul van ons is ook geel, dus dat zal dan ook wel die Vitaminthe zijn. Zit in een witte spuit/tubedinges.
Bij ons hebben ze er geen last van en eten ze het ook zo op.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Juutje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2004 12:14
Locatie: Maastricht

Bericht door Juutje »

Ik heb Flubenol gekregen van de DA en Piko vindt het gewoon lekker.
Ik weet nog van m'n oude kat dat we die nooit echt ontvlooiden, hij kreeg alleen een vlooienbandje om en we kamden hem af en toe. Als hij vlooien had, kreeg hij uiteraard wel een behandeling.
Maar ik geloof ook niet echt dat dat spul goed voor ze is. Ik zou het alleen geven als Piko vlooien heeft.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Nou... Wij willen het liefste wel voorkomen dat Norris en Luna vlooien krijgen. Als ik zie hoe snel het gaat...
We hebben ze nu allebei behandeld nadat ze vlooien hadden gekregen en we houden het wel een beetje bij met Frontline. aanstaande vrijdag krijgt Norris nog een pipetje en Luna ergens in November nog een keer. Daarna stoppen we er een tijdje mee.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

Emma Boom schreef:Sorry, Exil is niet het beste middel; het bestrijdt veel en veel minder goed dat Frontline en Stronghold.
En Exil mag inderdaad niet voor kittens worden gebruikt :wink:
jammer dat ik dit nu pas lees.

Mijn man had bij de dierenwinkel ook Exil meegekregen.
Hij had gezegd dat we een kitten van bijna 6 mnd hebben.
Daar mocht het gewoon aan gegeven worden zei ze. Ik heb de bijsluiter erop nageslagen en daar stond ook niet op dat het niet mag.

Ik heb ook niet de indruk dat het erg best werkt. Want ze hebben het nu een week geleden gekregen en vooral op Mano (de kitten) vind ik elke dag nog wel een stuk of 5 vlooien.

Ik moet waarschijnlijk nog 2 maanden wachten voor ik iets anders kan geven? (en ondertussen maar goed stofzuigen... en sprayen (ook in de stofzuigerzak..).
Groetjes,
Petra
Plaats reactie