Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door pinguin »

vrees dat ik hier thuis ook te maken heb met een beginnende vlooien plaag. toen ik de kans kreeg om sproet te aaien vond ik onder mijn eigen nagels allemaal zwarte stipjes. een aantal niet allemaal kleurde rood. heb nog niks zien springen, maar kan ook niet goed in sproets vachtje kijken. ik heb snabbel sinds afgelopen donderdag. zou het kunnen zijn dat hij de bron is? kan namenlijk niks vinden op zijn vacht. uit voor zorg onvlooi ik ook hem. en veel stofzuigen en boenen. als dat niet helpt kan ik altijd nog alles in sprayen. krijg overal jeuk als ik er te veel bij nadenk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Adriana »

t zou kunnen maar t kan ook dat sproet ze toch heeft meegenomen.. en de familie intussen vrolijk is uitgebreid.
maar ik begrijp dat de hulptroepen vanavond het onheil met pipetten te lijf gaan? dat werkt vrij snel dus lijkjes opstofzuigeren en snabbeltje regelmatig kammen. zodat ze zo min mogelijk versufte slachtoffers binnenkrijgen met likken.

en dan nog een berichtje voor sproet: jij gaat geweldig meewerken en zo gebeurd sproet! en kammen is heel erg lekker, missch vind jij dat ook wel wat....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door pinguin »

ik vrees dat sproet kammen er nog niet in zit. weet ook niet of die het gewent is. snabbel kammen is geen probleem. hulp troepen komen vanavond. en dan voorlopig even elke dag stofzuigen en dweilen. ik heb met sproet afgesproken dat als die vanavond mee werk hij wat lekkers krijgt. ga zo effen naar de d.a druppels halen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door pinguin »

heb net stronghold gehaald. schrok me kapot van de prijs. frontline werd mij trouwens af geraden
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Mirjam86 »

Helemaal mee eens hoor! Ik gebruik ook nooit meer Frontline. Het hielp gewoon niet!
Het enige nadeel van Stronghold vind ik dat het niet tegen lintwormen werkt, terwijl vlooien die juist kunnen overbrengen. Dan moet je dus alsnog ontwormen over een weekje.
Maar tegen vlooien werkt het schijnbaar uitstekend. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Adriana »

als het goed is dan is het waarsch eenmalig want SnabbelSproet komen niet buiten.
en tegen de meeste wormen werkt Stronghold ook, alleen moet je indd goed in de gaten houden of ze geen lintwormbesmetting hebben (witte langwerpige korrels onder staart bij anus), anders moet daar indd alsnog tegenaan!
en ja, het is kostbaar maar beter in één keer goed dan blijven tobben!

goeie afspraak met sproetemuis, is ie vast wel voor te porren voor iets lekkers... beetje kip?...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door pinguin »

ik heb voor sproet uit voor zorg een ontwormings tablet mee gekregen die mag ik over 2 weken geven door iets lekkers. inmiddels zijn de hulptroepen langs geweest. eerder dan geplant. en hoop echt dat ik dit noooit meer hoef te doen :cry: . sproet knalde in volle vaart tegen te deur aan. vervolgens tegen de grond gewerkt. daar heeft die zijn ontlastig en plas laten lopen. hij gilde de hele boel bij elkaar. dit alles binnen 1min. en nu zit die doodsbang onder mijn bed.
snabbel ging een stuk makkenlijker maar die lijkt toch wel wat van slag te zijn.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
manon3

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door manon3 »

Wat goed dat je meteen met Stronghold begint.
Wij hebben destijds bijna 3 maanden Frontline gebruikt, tegen de tijd dat we erachter kwamen dat dit niet hielp hadden we al een hele vlooienplaag in huis.
De Stronghold heeft gelukkig wel goed geholpen.
Wat erg dat het voor Sproet zo'n traumatische ervaring is geweest,hopelijk komt hij er weer gauw overheen. :-(
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Adriana »

jasses wat naar dat sproetemuis zo over zijn toeren is geraakt.
wat zielig... zijn oude angsten kwamen weer even boven...
en wat een geluk dat je gelijk met stronghold begonnen bent!
en nu.. kom op sproet! lekker beetje smoezen met snabbel en heeft het lekkers gemaakt of ben je daarvoor nog niet in de stemming?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door castratenkoor »

Jammer, onzekere katten gaan weer een stapje terug na zo'n dwang-actie, maar ja vlooien is zeker niet goed voor hem.
Hopenlijk trekt Sproet snel weer bij.
Bij Bob is zoiets ook een ramp.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door pinguin »

hoop ook echt dat het eenmalig is. heb daarom ook maar gelijk een goed maar iets duurder merk gekocht. morgen effen alles schoon maken en wassen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door pinguin »

hoi vraagje
zat een beetje te googelen en kwam toen op medpets een anti vlooien middel tegen die je oraal kan toe dienen via het eten.
beaphar vlooien anit conceptie. werkzame stof is lufenuron 133gr/ampul
http://www.medpets.nl/vlooien+anticonceptie/

zou dat preventief kunnen werken? omdat ik erg de indruk heb dat sproet een flinke familie bij zich heeft zit ik er aan te denken dit preventief te geven over een week of 4.
of kan ik er volledig op vertrouwen dat stronghold zijn werk goed doet? ik stofzuig om de dag.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door nellebel »

ik ben zelf niet zo van de middelen die bij de dierenwinkels enz te koop zijn. heb ooit exil gehad, kat zat ineens onder de vlooien. maar heb geen ervaring met beaphar.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door castratenkoor »

Ik heb daar ook geen vertrouwen in. Ooit een of ander middel waar vlooien steriel van zouden worden gebruikt, wat een ramp! We fungeerde zelf als vlooienvangmiddel, door met blote benen en een bakje sop naar zolder te gaan.
Mijn ervaring is, zoiets werkt niet.
Gelukkig hier al 5 jaar geen vlooien meer.
Timo was de laatste die vlooien meebracht.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
carolien2010
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2011 14:13

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door carolien2010 »

Helaas, ook hier vlooien gevonden...getsie wat sneu voor hem!
We hebben hem 3 maanden geleden uit het asiel gehaald en wilden hem eigenlijk dit weekend ontvlooien, net te laat dus.

Stom als ik was heb ik Frontline Combo gekocht en deze eergisteren toegediend, maar uiteraard daarna gegoogled en de negatieve ervaringen gelezen...
Ik probeer hem zoveel mogelijk te kammen en vind naast dode vlooien ook nog levende, het werkt dus niet goed genoeg! Dierenarts gevraagd en 3 weken wachten tot toediening ander merk, Stronghold ligt al klaar.

Maar...er zit dus niets anders op dan goed kammen, stofzuigen en evt. spray te gebruiken?
En als ik over 3 weken de Stronghold heb gebruikt, is het dan het beste om dit iedere maand te doen of iedere 3 maanden?
Plaats reactie