Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

nou...het eerste wat ik dacht waren toch echt vlooien,die zwarte korreltjes herken ik maar al te goed :???:
rebel(m'n hond)had ook nooit jeuk maar had wel degelijk vlooien.kan zijn dat er maar (een)enkele zit(ten)die vind je niet zo gauw en voor bepaalde middelen worden vlooien op een gegeven moment resistent he,daarom word er steeds iets nieuws ontwikkeld,vooral als je het hele jaar door hetzelfde spul gebruikt,wat volgens mij zowiezo niet nodig is,ik spray miss en redney in juni en september in met front line.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ja, die heeft Spooky zomers ook wel gehad. Alleen maar vlooienpoepjes, maar geen vlo te bekennen. Ze zeggen ook dat er niet altijd een vlo op de kat aanwezig hoeft te zijn maar is meestal wel in de buurt. Wij hebben zo'n korreltje bekeken onder een microscoopding en het waren dus echt poepjes. Frontline, en weg!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja dat denk ik ook. Die vlooien zijn vaak zo snel dat je die dan niet ziet maar de poep nog wel. Je kan dit controleren door zo'n zwart korreltjes tussen je vingers te nemen en te wrijven, als het vlooienpoep is dan vermaal je het als je dat doet.
groetjes Sharon
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hoe kunnen het er dan in 1 week tijd ineens zoveel zijn??? IK heb Boris en Remi nagekeken en die hebben geen enkel korreltje (of vlooitje). Het blijven trouwens korreltjes als ik wrijf, ze verpoederen niet.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Inderdaad, vlooienpoepies. Ik geef mijn eigen katten iedere maand een pipet Stronghold, werkt uitstekend !

Femmy
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Iedere maand??? Ik geef ze avantadge 1x per 3 maanden.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Zou ik vaker doen... Boris komt buiten, toch? Misschien heeft hij ze meegenomen, maar vonden ze Romeo een betere gastheer. :lol:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Boris komt iedere dag buiten, dus dat kan natuurlijk overgebracht zijn. Het zal wel als jullie dat denken, dacht zelf dat het iets engers was. Ik zal ze vanavond alledrie maar weer een ampul in de nek geven als Peter thuis is, kan hij ze vasthouden en ik de handeling verrichten.
Bij Romeo is het kammen inderdaad lastig, zeker op z'n buik want dat wil hij niet. Toch zal ik hem voorlopig iedere dag kammen om te 'ontpoepen'.
Volgens de dierenarts is 1x per 3 maanden advantage genoeg, dus daar hield ik me aanvast.
Bedankt allemaal in ieder geval.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bij een kat van over een jaar is eenmaal per drie maanden Advantage voldoende, Carol. En als het niet verpulvert, zijn het geen vlooienpoepjes. Wat me hier ooit is overkomen, lijkt er misschien meer op: er is eens een (gebruikte) koffiefilter gevallen, waar een kat lekker in heeft liggen rollen. De korrels die ik toen vond, leken op vlooienpoepjes maar bleven hard. Kan het zijn dat hij in zoiets gelegen heeft? Of Boris, die dat tegen hem aangewreven heeft?
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

1x per 3 maanden kan wel per deffinitie genoeg zijn maar een uitzondering kan toch altijd plaats vinden??? Zal gewoon nog even extra ontvooien als ik jou was.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ha ja..... koffieprut! Dat is gillen zeg! Daar sta je toch helemaal niet bij stil dat dat ook nog kan..... :-)
Mijn dierenarts maakt zijn vingers een beetje vochtig, doet de korrels tussen zijn vingers, veegt het af aan wit papier, als het dan wat rood/bruin is dan zijn het vlooienpoepies zei hij.
Onze hond had nooit vlooien (dat is mijn grootste nachtmerrie zo ongeveer, vlooien) maar had wel last van poepies...... misschien een verdwaalde vlo die snel z'n behoefte gedaan heeft.....???????
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Garfield
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2004 22:05
Locatie: Alblasserdam

Bericht door Garfield »

Hoi allemaal,

Ik heb ook ooit eens meegemaakt met mijn kater Bas, dat hij allemaal kleine zwarte korreltjes had. Vooral bij zijn acherpoten. Waren ook geen vlooienpoepies. Maar wat het wel was, weet ik nog steeds niet. Hij had het ook maar aan een poot en op een plekje op zijn buik. De ene keer werd het ook erger en dan nam het weer weg. Bas is nu helaas overleden. Het bleef dus een raadsel wat het was.

Groetjes Garfield
Gast

Bericht door Gast »

De spray van Frontline werkt beter en langer dan de pipetjes, weet ik uit eigen ervaring. De katten vinden het niet leuk, maar zijn het zo weer vergeten. Ik pak ze even goed vast in het nekvel, spray snel nek, bek en rug, even inwrijven en klaar. Het is nou eenmaal ook belangrijk voor hun gezondheid. De pipetjes werken ongeveer 3 weken tegen vlooien en vier weken tegen teken. Maar als je kat al goed onder de vlooien zat, dan zou ik zeker ook je hele huis behandelen. Er is een spray genaamd Indorex verkrijgbaar bij de dierenarts, waarvan de werking 6 maanden aanhoudt. Ik behandel mijn huis altijd een week voordat ik met vakantie ga, omdat de katten dan naar het pension gaan en de hond gaat mee met vakantie. Zou ik mijn huis niet behandelen, dan heb ik kans dat als ik terug kom van vakantie, besprongen te worden door vlooien.
Volgens mijn dierenarts kan je frontline gerust om de drie weken geven, maar overleg anders voor de zekerheid met je eigen dierenarts.

Veel succes

Groetjes Wendela en de poezebeesten Smocky, Muis en Pebbles
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

vlooien in huis!!

Bericht door yana »

ik heb al van alles gedaan
2x het HELE huis gespoten
ik doe regelmatig stofzuigen
de poesjes worden regelmatig ontvlooid
TOCH zitten er nog vlooien die ons af en toe byten!
ik heb ze nog nooit gezien, maar de beten wel!
iemand nog tips?
pleaeaease!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

heb je een spray die ook de eitjes van de vlooien dood?
Als je hebt gesprayd moet je altijd een tijd wachten met stofzuigen, anders heeft het sprayen geen zin. Dit staat als het goed is ook op de spuitbus.

Succes!
Plaats reactie