Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Kattenbella »

Ik zou haar nu nog niet behandelen met Advantage, dat is veel te snel na het andere middel. De vlooien waren dood, dat is in ieder geval een goed teken. Verder inderdaad goed stofzuigen en dergelijke.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Esmar
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2009 15:55

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Esmar »

Neee wacht ook 2 weken hoor. Sorry schreef ik niet erbij. Doe de hond vandaag al wel.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Kattenbella »

ok! Dode vlooien lijkt me een goed teken. Advantage is een prima middel! Het wordt ook al wat kouder, dus ik hoop ook minder vlooien.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Babiche »

Hoi!

Hier ook aan de vlooien met 2 katten. :shock: :-(
Maar ook 2 kids onder de 4 jaar, baby 5 mnd en 3 jarige.
De omgevingsspray mag niet gebruikt worden, maar krijgen we dan wel met zuigen en schoonmaken de boel goed vlovrij? :???:
Ik ben er nl wel een beetje bang voor dat we tot sint juttemis ons hele huis straks moeten blijven schoonmaken... :ehand: .

Ervaringen?

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Kattenbella »

Het zal er misschien al staan, maar wie heeft er ervaring met vlooiendruppels van het kruidvat, geel pipetje?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Camoth »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... at#p392866


Ik heb dus zo'n vermoeden dat hier niemand er ervaring mee heeft ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Kattenbella »

Bedankt voor de link. Het gaat niet om mijn katten ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Boomer »

Gisteravond ( vlak voor mijn nachtdienst) had ik mijn katten een pipetje Knock-down van Beaphar gegeven.
Binnen 10 min was Kira aan het schuimbekken :shock: Ik schrok mij dood. Haar ogen stonden raar en er bleef schuim komen.
Als een gek de plek op haar schouder flink nat gemaakt en met een sopje schoon gewreven. Daarna nog flink nageboend met water.
Met 5 min werd het schuimbekken minder en met 15 min was ze weer de oude.
Is dit een allergische reactie ?
Normaal haal ik altijd ( als ze het krijgen) de vlooienmiddel bij de DA. Maar had deze nu een keer meegenomen. Gelukkig hadden Xeon en onze lab nergens last van. Paul was gelukkig thuis dus hij kon Kira goed in de gaten houden.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Camoth »

Lees even de gebruiksaanwijzing, van sommige anti vlooienmiddelen schijnt het een vrij normale bijwerking te zijn als ze er wat binnen hebben gekregen. Ik dacht het ook bij Advantage te hebben gelezen. Maar zou inderdaad toch maar op wat anders overstappen, want echt goed kan het natuurlijk niet zijn.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Ambertje73 »

Dat schuimbekken hebben wij in het verleden met één van onze honden gehad, ook Beaphar!
Wij hebben precies hetzelfde gedaan : hond meteen onder de douche en het was zo over, maar wij smeren die rommel niet meer op de beestjes!

De spuitbus voor omgeving van Beaphar is wel erg goed! We hebben Eco Style en nog wat andere middelen gebruikt, maar Beaphar deed zijn werk snel en grondig!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Nyncke »

Mijn ervaring is, als ze het als bijwerking op de bijsluiter zetten kan het gebeuren dat hij/zij het krijgt.

Ik heb een keer een lethargische hond van 45 kilo gehad ( terwijl die van 20 kilo nergens last van had) Stond in bijsluiter maar kon me er niks bij voorstellen...Promeris, die rommel komt er nooit meer in
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Boomer »

Hier komt het er ook niet meer in. Het staat inderdaad wel in de bijsluiter maar vind het geen normale reactie. Zeker omdat de reactie zo snel kwam. Ze kan het niet opgelikt hebben want ze kon er echt niet bij. En Xeon liet ik net los omdat hij het net gekregen had dus bij hem had nog geen tijd gehad om de nek te likken.
Kira was de dag erna nog steeds van slag en pas 'savonds kon ze weer wat vertrouwen krijgen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
thatsmemarije
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2010 16:40

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door thatsmemarije »

Hee

Wij hebben 2 poezen, 1 van anderhalf en 1 van een half jaar.
We hebben ze vorige week ontvlooit met frontline pipet.
Nou zie ik dat jullie het hebben over een spray door je huis ofzo?
Ik kom de beestjes namelijk nog overal tegen en ik wil er vanaf! Ik kom ze namelijk ook tegen als ik ergens anders ben, oftewel ze reizen met mij mee.. :shock:
Wat is dat voor spray en wat spray je in? Mogen de katten dan gewoon in die kamer blijven? Hoe lang duurt het voordat dat werkt? En hoe krijg ik ze echt 100% weg (Of zoveel als mogelijk is)

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan beter gewoon een andere merk gebruiken. Je vlooien zijn duidelijk resistent aan Frontline en dan mag je net zo goed met water lopen spuiten voor die beesten (voor de katten echter niet he!).
Dus naar de DA om een ander middel!
Je moet echter een maand wachten voor je ze met iets anders kan behandelen nadat je ze met fronline hebt behandeld. Anders kan je je katten vergiftigen. Pipetjes zijn nog steeds het beste want dat werkt lang.

Ondertussen kan je je huis wel veeeel stofzuigen met een gewone omgevingsvlooienspray in de stofzuigzak of een vlooienbandje erin. Ook kan je in de omgeving zelf sprayen maar dan laat je je katten juist niet in de kamer, goed verluchten en pas daarna mogen ze weer binnen. Spuit goed in textiel en ook in hoekjes, tussen plinten en zo...
Ik zou op je katten zelf echt niets gebruiken terwijl ze nog onder de invloed van fronline zitten (een maand dus). Je moet deze periode gewoon overbruggen, door omgeving zoveel mogelijk behandelen en de katten kan je ook onvlooien met de hand. Een kammetje kopen en de gevangen vlooien in water laten drijven ( staat hier wel ergens anders goed uitgelegd, ik heb het zelf nooit gedaan). Zo hou je alles min of meer onder controle, maar als je al echt een vlooienplaag hebt krijg je ze er nooit mee weg!
Dan moet je binnen een maand je katten met een pipetje van een goed middel behandelen, en dan in combinatie met de omgeving vlovrij te maken ben je er heel snel vanaf! Als een vlo dan op je kat komt is ze binnen de 24 uur dood! En kunnen ze dus niet meer vermenigvuldigen. Wel een paar maand nog goed regelmatig behandelen want de eitjes kunnen heel lang overleven, maar dan niet meer uitgroeien want gaan dood zodra ze op een kat komen, en die hebben ze echt wel nodig! :-)

Dus nog een maandje volhouden, en dan zal het snel in orde zijn!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Poessjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2009 12:48
Locatie: Weert

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Poessjie »

@thatsmemarije: Denk je echt dat die kattenvlooien met jou meereizen? Gebeurt dat echt? Bijten ze jou dan ook? Hoe kom je ze dan van je eigen lijf kwijt?
Plaats reactie