Stronghold

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Meisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2004 21:38
Locatie: Sfeervol Antwerpen

Stronghold - 1 persoons toediening

Bericht door Meisje »

Bestaat er een simpele manier om met 1 persoon je kat een pipet Stronghold in de nek
toe te dienen? :???:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Doe het als je kat slaapt, het werkt!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja ik doe dat ook altijd als ze rustig liggen. Even aaien en dan de pipet leegdruppelen.... geen probleem!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Meisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2004 21:38
Locatie: Sfeervol Antwerpen

Bericht door Meisje »

Ik heb hier te maken met een enigszins traumatische en daardoor schrikachtige kat. Zodra ze het pipetje al in mijn hand zag vluchtte ze onder de bank. Ik heb haar echt heel hard moeten vastgrijpen en in drie keer (!), omdat ze zich steeds kon loswurmen van schrik, het pipetje kunnen leeg druppelen. Ik heb geen kans gezien haar haartjes opzij te duwen, dus ik
heb de druppels gewoon diep in de vacht laten vallen. Is dat voldoende?

Ik wil dit dus elke maand gaan doen met Stronghold :???: , maar ik wil dat het zowel voor mij als de kat geen akelige gebeurtenis wordt en dat was het nu wel. Ze wilde uren niets van mij weten en had echt schrik van me en klaaglijk miauwen. Ik voelde me ook niet echt
denderend. Ik heb haar echt moeten opjagen.

Hoe kan ik dit de volgende keer beter aanpakken? Altijd als ze aan het slapen is, blijft ze zo ontzettend alert. Dus ik kan het helaas niet doen als ze slaapt.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Er zal vast weleens iemand op visite komen bij je, die je erbij kan helpen??
Ik heb een collega die laat haar kat injecties geven tegen vlooien en ander ongedierte bij de dierenarts 1x half jaar. Ik heb er hier op dit forum nog nooit over gehoord, maar misschien is dat een optie?? Of is de dierenarts net zo traumatisch voor haar?

Wat ik altijd doe als ik iets moet doen dat voor de katten vervelend is, is geruststellend zachtjes tegen ze praten, ik heb gemerkt dat dit echt verschil maakt.
Gast

Bericht door Gast »

Of je kunt haar ondertussen iets lekkers voeren, zodat ze wat afgeleid is.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Mijn kat is ook heel schrikachtig, juist als ik 'iets van plan' ben. Dat voelen ze heerlijk aan. :wink:

Ik ga altijd op de grond zitten en uitgebreid met m knuffelen en aaien (eventueel wat snoepjes erbij?). Borstel/pipet/wat dan ook leg ik naast me op de grond. En zo, onopvallend, lukt het meestal wel. Succes!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Als wij zoiets moeten doen, zijn we meestal met 2. Men moeder en ik. Ik doe de kat dan ik een handdoek, zodat je haar poten kan wegsteken. En dat heeft al iedere keer geholpen. Ik hou ze vast en aai haar zodat ze rustig wordt en men moeder doet dan wat ze moet doen.
Succes!
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Hey Nathalie,

dat werkt inderdaad bij mijn andere 2 katten ook (ik ben zelfs in mn uppie ;-)), maar bij een bange kat zou ik dat niet proberen. Misschien als laatste redmiddel, maar ik zou het eerst op de 'lieve' manier doen! Het kan goed gaan hoor, maar als hij weet te ontsnappen, heb je m niet zo snel weer bij je. En hij zal het je zeker niet in dank afnemen. :shock:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ja, daar had ik nog niet aan gedacht. :???:
Je kan het inderdaad beter doen als laatste redmiddel bij een bange kat.
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Ik hou het pipetje altijd verstopt achter mijn rug en dan doe ik eerst even uitgebreid een aai sessie en dan hup als ze er niet op verdacht is dan even een het pipetje tevoorschijn halen en dan snel leegknijpen want daarna zit ze een halve dag onder bed verstopt.
Wat een verschil met mijn andere kat want die opent even een oog en slaapt daarna weer rustig verder.

Groetjes Petra
De kat eet graag vis, maar ze heeft er geen natte pootjes voor over. (13e- eeuws spreekwoord)
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Stronghold

Bericht door JoBoris76 »

Hoe vaak per jaar mag je Stronghold geven? Mijn dierenarts adviseerde mij het niet al te vaak te doen maar ik ben wel benieuwd hoe vaak jullie het toedienen. :zwaaien:
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Ik geef het Millie elke maand in de zomermaanden (mei-sept ongeveer). Of het hele jaar door kwaad kan weet ik niet...

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik geef het 1x in de 6 weken, dat staat ook in de bijsluiter.
In de winter geef ik niks, maar ga ik wel af en toe met de vlooienkam door hun vacht, voor de zekerheid.
Laatst gewijzigd door Marije op 11 sep 2004 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

In het zomerseizoen geef ik het elk kitten bij binnenkomst en daarna elke 6 weken een drupje in de nek.
's Winters, als er geen kittens zijn (althans, dat is de bedoeling :roll: ) geef ik het niet.
Gesloten