Wel of geen wormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Pluisboef
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2020 08:54

Wel of geen wormen

Bericht door Pluisboef »

Hoi allemaal
Ik zag in de kattenbak in 1 ontlasting wormen zitten
Op die dag zaten er wel wat vliegen in huis, de kattenbak staat naast onze tuindeur.
Ik twijfel of het wormen of maden zijn
Weet niet of een vlieg eitjes daar weg legt
Ik heb daarna niks meer gezien in de kattenbak.
Ik heb een foto, maar weet niet of iemand het daar kan zien, en is een vieze foto!
Mijn vraag, als een kat wormen heeft, moet het dan vaker in de ontlasting zitten.
Ze hebben verder geen jeuk, zijn niet mager
Of gewoon een kuur halen, ik weet niet of dat schadelijk is, ze hebben dat nog nooit gehad en zijn senior poezen.
Foto kan geplaats worden als iemand het dan kan beoordelen
Bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wel of geen wormen

Bericht door Rik »

Ik denk dat het moeilijk te beoordelen is vanaf een foto. Maden komen volgens mij ook niet uit in 1 dag. Tevens is het zo dat als er vliegen zijn, de katten die ook opgegeten kunnen hebben (en daar kunnen ze ook weer wormen van krijgen).

Als je het heel zeker wilt weten dan zou je de ontlasting echt even helemaal moeten ontleden (met een houten prikkertje o.i.d.). Als je dan niets vindt zou je het zo kunnen laten.

Maar je kunt ook gewoon even een doosje pilletje halen. Mijn voorkeur zou Milbemax zijn. Dat is geen kuur maar gewoon eenmalig 1 pil. Ik ben normaal ook niet van het preventief ontwormen (want dat kan eigenlijk niet) en ik zou het ook pas geven bij constatering van worm of diarree. Maar het is veel minder schadelijker dan anti-vlooienmiddel (wat ik ook niet geef).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie