Kittens 2 weken oud met vlooien!

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Deliana93
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2019 10:14

Kittens 2 weken oud met vlooien!

Bericht door Deliana93 »

Help!

Ik heb een nestje van 2 weken oud, en zij hebben vlooien. Ik heb ze al behandeld met Frontline spray. Moeder heeft pipetje gehad. Dekens gewassen op 60 graden, en doe elke 3 dagen een nieuwe deken er in.

Maar ze hebben nog steeds vlooien. Hoevaak maf ik de frontline spray gebruiken en hoeveel tijd moet er tussen zitten.

Ik heb 2 kittens, een wit zwarte en een zwarte. Op de zwarte kan ik ze niet zo goed zien. Maar ze zijn er wel. Zodra ik ze met mn vingers wil weg halen, heb k zowel moeder als kitten overstuur.

Ik heb nog een hond en een andere kat, zij zijn ook behandeld. Hond met Seresto halsband, en de andere kat met pipetje.

Vind het zo sneu voor de kleintjes, en ben zo bang dat ze straks te zwak worden door de vlooien... :(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens 2 weken oud met vlooien!

Bericht door castratenkoor »

Volwassen dieren behandelen volgens de richtlijnen en het huis kraak-helder houden, elke dag stofzuigen en inhoud opvangbak of stofzak buiten in plastic zak wegdoen.

Zulke jonge kittens zou ik geen vlooienmiddel op gebruiken, of zo weinig mogelijk en alleen middel via dierenarts waarvan absoluut zeker is dat het veilig is.

Paar keer per dag de vlooien van de baby's afvangen en verzuipen in een sopje, of tussen de nagels platdrukken en ook buiten weggooien.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Deliana93
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2019 10:14

Re: Kittens 2 weken oud met vlooien!

Bericht door Deliana93 »

castratenkoor schreef: 28 apr 2019 10:25 Volwassen dieren behandelen volgens de richtlijnen en het huis kraak-helder houden, elke dag stofzuigen en inhoud opvangbak of stofzak buiten in plastic zak wegdoen.

Zulke jonge kittens zou ik geen vlooienmiddel op gebruiken, of zo weinig mogelijk en alleen middel via dierenarts waarvan absoluut zeker is dat het veilig is.

Paar keer per dag de vlooien van de baby's afvangen en verzuipen in een sopje, of tussen de nagels platdrukken en ook buiten weggooien.
Bedankt voor je reactie!

De Frontline spray is me aangeraden door de dierenarts, vandaar dat ik die gebruikt heb.

Stofzuigen doe ik iedere dag maar ik ga inderdaad de zak meteen leeg halen! Vanavond maar de kittens onder handen nemen, maar ik krijg zelf beetje stress wanneer moeder continue de kleintjes wil pakken...
Plaats reactie