Teek gevonden

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
benthepeeters5
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2019 13:51

Teek gevonden

Bericht door benthepeeters5 »

Ik vond vandaag 2 teken op een matje van mijn kat (denk ik) ik heb ze meteen weg gegooid maar hoe zou dit komen want mijn kat krijgt elke maand een pipetje tegen vlooien, teken, wormen, ... (stronghold plus 2,5-5 kg). En ze is helemaal in orde met haar injecties. We zijn enkele dagen geleden nog naar de dierenarts gegaan voor haar injectie van dit jaar. Wat kan ik hier tegen doen want ik wil de teken echt niet overkrijgen...?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Teek gevonden

Bericht door Rik »

Ze waren al dood? Dan heeft die stronghold toch prima zijn werk gedaan? Controleer de vacht of er geen meer op het lichaam zit maar een dode teek lijkt me juist positief.

Let op. Geef nu niet nogmaals antivlooienmiddel. Juist direct na een enting zou ik het sowieso nooit geven omdat het immuunsysteem al zit te vechten tegen die enting. Nogmaals gif er overheen lijkt me dan absoluut niet gezond.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
benthepeeters5
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2019 13:51

Re: Teek gevonden

Bericht door benthepeeters5 »

Sorry, had er misschien moeten bijschrijven dat het ging om levende teken.. Maar toch bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Teek gevonden

Bericht door Embillie »

Misschien losgelaten omdat ze paniek hadden van het gif. Als ze zich hadden willen vastzuigen, hadden ze dat wel gedaan.
Gewoon blijven controleren, maar dat zou met elke buitenkat sowieso moeten :) en vooral jezelf niet vergeten hè? Die beestjes kunnen namelijk best reizen van poes naar mens. :lol:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Teek gevonden

Bericht door Rik »

Inderdaad. Helemaal tegengaan dat je ze niet binnenkrijgt zal nooit lukken (zonder je kat helemaal te vergiftigen en dat wil je ook niet).

Het is vanaf vandaag ook de Week van de Teek.
https://www.weekvandeteek.nl/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Teek gevonden

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn dochter werd toen ze 3 jaar gebeten door twee teken (we woonden toen in een bos waar veel teken waren). Er kwamen snel 2 rode cirkels rond deze beten. Ze werd grieperig en kreeg koorts en was heel moe. Na bloedonderzoek werd bij haar ook de ziekte van Lyme vastgesteld en moest ze twee maand antibiotica nemen. Ik ben er ook door gebeten geweest (met die rode cirkels rond)maar heb geen bloedonderzoek gedaan.
Toch opletten, dus!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie