Biofood Kattensnoepjes tegen vlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
pukki
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2018 20:58

Biofood Kattensnoepjes tegen vlooien

Bericht door pukki »

Wil graag over op natuurlijke vlooien middel

maar weet niet of het veilig is omdat er knoflook in zit en knoflook giftig is voor katten

https://www.diervoedersdirect.nl/biofoo ... gJo0vD_BwE

en wat is ''beter'' de chemische pipetjes of de knoflook tabletten ?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Biofood Kattensnoepjes tegen vlooien

Bericht door Dinky »

Heb je een speciale reden dat je preventief wilt ontvlooien?

Ontvlooien is alleen noodzakelijk wanneer er daadwerkelijk vlooien zijn normaal gesproken. Dus als er geen vlooien zijn heb je ook geen vlooienmiddelen nodig, niet natuurlijk en niet chemisch
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
pukki
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2018 20:58

Re: Biofood Kattensnoepjes tegen vlooien

Bericht door pukki »

ik wil niet preventief ontvlooien,

maar ze heb nu last van vlooien

normaal gebruik ik Advantage pipetje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Biofood Kattensnoepjes tegen vlooien

Bericht door Rik »

Bij dat artikel staat duidelijk "voorkom vlooien en teken". Dus ik denk niet dat het helpt als ze al vlooien heeft.

Tevens is knoflook inderdaad niet zo goed voor de kat. Het zal wel in kleine dosissen zijn maar ik zou er wel voor oppassen. Er zijn ook middelen met biergist.

Lees dit artikel eens:
http://www.dierenarts-eygelshoven.nl/te ... age_id=205

Maar volgens mij werken al die biologische middelen alleen preventief om de vlo dus van het lichaam te weren en werken pas na bepaalde tijd (weken?). Als je nu al een plaag hebt moet je iets hebben wat nu helpt.

Je kunt goed kammen en stofzuigen e.d. Anders kun je eenmalig wel advantages of stronghold gebruiken (en nog steeds goed kammen en stofzuigen). Met stronghold behandel je ook gelijk tegen wormen. Met advantage moet je over een paar weken nog even apart ontwormen (omdat inslikken tijdens zichzelf wassen lintwormen kan geven).

Ook hier gebruik ik nooit anti-vlooienmiddel preventief (ook niet biologisch). Alleen als zou blijken dat ze keer op keer vlooien krijgen (en er dus een brandhaard in de buurt zit, zou ik over preventief nadenken). Het blijft een onnatuurlijke belasting voor het lichaam (met alle gezondheidsrisico's). Maar als je vlooien hebt kun je het wel eenmalig gebruiken.

Ps. Lees de bijsluiter altijd goed.

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Biofood Kattensnoepjes tegen vlooien

Bericht door Dinky »

In dat geval wil je wel zeker weten dat de vlooien dood gaan dus zou ik toch voor regulier middel kiezen.

Ik vermoed namelijk dat je met het natuurlijke middel de kans op vlooien verkleind doordat de kat minder aantrekkelijk wordt maar de vlooien er niet mee dood maakt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie