Fronline na Exil

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jbo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jan 2010 18:29

Fronline na Exil

Bericht door Jbo »

5 weken geleden heb ik mijn katten ontvlooid met Exil, 3 maanden werkzaam tegen vlooien.
Maar dit middel helpt niet tegen teken. Want ze hebben een paar teken. Mag ik nu Frontline Spot on geven? Of moet ik nog 2 maanden wachten?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Fronline na Exil

Bericht door Dinky »

Meestal werken vlooienmiddelen 1 maand/4 weken.
Persoonlijk zou ik nooit exil kopen, teveel negatieve verhalen over gelezen (katten met vergiftiging of zelfs brandplekken).

Omdat het 5 weken terug is zou ik de frontline wel durven geven. Zou de kat dan wel heel goed in de gaten houden wat betreft vergiftiging en dus even een dag niet naar buiten laten gaan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Fronline na Exil

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik het niet aandurven, ik zou echt die 3 maanden afwachten. Teveel dramatische verhalen gelezen over ongedierte-bestrijdings-middelen. Ik zou het risico niet durven nemen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Fronline na Exil

Bericht door Lopke »

Ben het met mijn voorgangers eens!

Koop een tekentangetje of zo'n klein koevoetje, als hij teken heeft kun je ze vooral met zo'n koevoetje heel gemakkelijk eruit halen.
Voor zolang je nog niet opnieuw kunt beschermen.
Plaats reactie