giardia bij appartementkatten

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Lopke

Re: giardia bij appartementkatten

Bericht door Lopke »

Ik denk dat je die afweging alleen maar zelf kunt maken.
Ik persoonlijk zou er wel op vertrouwen als het zo lang goed gaat ( geen bloed maar ook geen dunne ontlasting meer, want als de dunne ontlasting er nog is, is de giarda er ws ook nog )
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: giardia bij appartementkatten

Bericht door Kimm »

Ik kan me echt niet herinneren dat we daar zo veel geld voor moesten neerleggen. Als je het fijn vind wil ik het best voor je terug zoeken. Op tip van Rik alle facturen laten uitprinten en die zitten in een mapje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Zoltan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 nov 2016 12:12

Re: giardia bij appartementkatten

Bericht door Zoltan »

hoi Kimm, niet nodig hoor, wel bedankt voor het aanbod. de voorbije 2 weken was ik op reis. katten hebben bij mijn zus gelogeerd, daar ging ook alles goed.
wel viel me direct een zwart vlekje op de kleine zijn witte kin; volgens verder onderzoek gaat het waarschijnlijk over katten-acné. zal me hierover verder informeren of nieuwe topic starten.
allemaal bedankt voor de info en support!
Zoltan
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: giardia bij appartementkatten

Bericht door Dinky »

Wat fijn om te lezen dat het nog steeds goed gaat!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zoltan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 nov 2016 12:12

Re: giardia bij appartementkatten

Bericht door Zoltan »

intussen allemaal bijna 3 jaar geleden (amai, wat vliegt de tijd!)
intussen leggen ze doorgaans weer "droge cigaren" (zoals de eerste dierenarts de ideale stoelgang beschreef) :-)

sinds kort bezoek ik dit forum weer, niet als expert maar nog steeds als vragensteller... :-)
elke keer ben ik weer verrast door de tijd en energie die de andere leden investeren voor vragen van onbekenden.

zo mooi!
allemaal bedankt en beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groetjes,

Zoltan, Achilles & Hercules
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: giardia bij appartementkatten

Bericht door Zotvanpoezen »

Zoltan schreef: 26 dec 2019 21:11 elke keer ben ik weer verrast door de tijd en energie die de andere leden investeren voor vragen van onbekenden
Jammer genoeg hoor je van sommigen nooit meer iets. Ze stellen een heel dringende vraag, en nadat iedereen er tijd in gestopt heeft zijn ze plots van deze aardbol verdwenen :shock:
Ik vraag mij soms af of ze de antwoorden wel gelezen hebben.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Remco_S
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2023 21:06

Re: giardia bij appartementkatten

Bericht door Remco_S »

Hallo allemaal,

Bedankt voor deze hele nuttige string.

Ik zit momenteel met 2 katten met Giardia (1 oudere kater van 12 jaar en een kitten van 5 maanden).

Vrijdag start de Panecur kuur volgens het 5-5-5 principe. En wil alles volgens het haalbare zo goed mogelijk doen omdat we er van de eerste keer van verlost geraken.

* Dagelijks 2x stofzuigen
* Achterhand (potjes, rug, staart, anus) dagelijks schoonmaken met chloorhoudende doekjes
* 2x per week harde oppervlakken incl vloertegels reinigen met dettol medical
* eetbakjes dageljjk grondig reinigen
* ook zou ik reeds vanaf morgen gedurende 2 maanden Diatomeeenaarde door het natvoer willen mengen, blijkt ook zeer effectief te zijn
* na de Panecur behandeling probiotica behandeling opstarten

Wat me echter nog niet helemaal duidelijk is bij behandeling van Giardia is of ik dagelijks ook de klompvormende kattenbakvulling dien weg te gooien en te verversen? Of is het voldoende om de kattenbak zelf goed te ontsmetten, en kan ik dus nadat ik de uitwerpselen en urinebolletjes wegschep het zand maximaal hergebruiken? En bijvoorbeeld 1 x per week helemaal verversen? Of dient dit dagelijks te gebeuren?
Laatst gewijzigd door Remco_S op 22 aug 2023 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie