Wat een troep

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Wat een troep

Bericht door Noppie »

Noppie en Pixie hadden vlooien. Eerst met vlooienkam geprobeerd het onder controle te krijgen maar dat lukte niet volledig. Noppie had er af en toe nog 1 a 2 maar Pixie had er meer. Dus ben naar dierenarts gereden om iets er voor te halen. Kreeg bravecto mee voor beide. Voor Pixie was dat 1 groot snoepje waar de werkzame stof inzat en voor Noppie een pipet.

Wat een troep is die pipet. Noppie was compleet in paniek en gestressed toen de eerste druppel zijn huid raakte. Normaal boeit water hem niet, hij zit gewoon buiten in de regen en als ik met water geven planten toevallig hem natspuit staat ie op en gaat metertje of 2 verderop weer liggen. Nu dus niet, complete paniek. Had de pipet zaterdagochtend rond 11.30 gegeven en zondagavond begon hij pas weer langzaam aan zichzelf te worden.

Echter vanaf vandaag blijft ie zich krabben en constant wassen, echt bijna op het obsesieve af. Hij begint met wassen, na minuutje of 30 stopt ie heel even om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Heb hem nagekeken, dus huid ziet er ormaal uit, kan ook geen vlooien vinden maar op de een of andere manier heeft ie toch ergens last van want hij stopt gewoon er niet mee. Zelf onder eten stopt ie, wast zich en eet vevolgens verder.

Gewoon niet leuk meer. Is dus eerste maar absoluut laatste keer dat Noppie bravecto krijgt..eens en nooit meer.
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: wat een troep

Bericht door Liesje22 »

Klinkt als jeuk...
Misschien kan je iets onder eten of drinken toevoegen dat kalmerend werkt op de huid?
Ik denk maar hardop hoor, heb hier helemaal geen ervaring mee.

Naar mezelf kijkende (ben invalide) reageert mijn huid ook geregeld op stress situatie en zou je soms haast denken dat je zelf ook beestjes oid hebt, maar dat is dan absoluut niet het geval.
Misschien kan zoiets ook bij de poes het geval zijn en helpt het als ze of iets kalmerend krijgt voor de huid (effectief huid zelf die kalmeert, ik denk aan bv Aloë Vera of voedingssuplementen voor gezonde huid en vacht? ) of iets kalmerend en geruststellend voor zichzelf (in haar kopje dus) bv Valeriaan ofzo?

Wat gek he, dat ze op zoiets banaal (lijkt voor ons banaal) zo verschrikkelijk kunnen reageren.
Heb hier steevast hetzelfde voor met Ragnar, maar ik denk dat het vaak ook komt omdat ik zelf zenuwachtig ben en mijn kat dat oppikt en daardoor dus zelf ook wat paniekerig wordt (waarom wordt bazinnetje nu plots zo zenuwachtig als er helemaal niks aan de hand is???).
Misschien doe jij dat onbewust ook?

Hopelijk is Noppie snel van het obsessieve wassen vanaf!
En hopelijk is het niets medisch?
Ik heb er geen idee van of je in dit geval ook best een DA zou kunnen consulteren of niet...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wat een troep

Bericht door Dinky »

Absoluut geen aloe vera, dat is naar mijn weten giftig voor katten!

Ik zou zelf contact opnemen met de da. Om te vragen hoe lang je dit aan kan kijken en om het als bijwerking door te geven (want klinkt wel als reactie op de pipet)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: wat een troep

Bericht door Noppie »

De DA wil hem als ik wil een roesje geven en dan met een desinfectant alles weg wassen, maar dat ga ik niet doen. Dat is alleen maar meer stress voor hem. Ik kijk het de komende dagen aan, hij heeft net tijdje geslapen, is verder weer langzaam zichzelf aan het worden, sprong vanmiddag alweer Pixie in haar nek.

Hij krijgt ook geen pipetjes meer, vanaf nu gewoon weer als vanouds met de vlooienkam de strijd tgen eventuele vlooien.

Mocht het wassen krabben erger worden kan ik bij de DA langs gaan, maar voor nu even aankijken.

Aanvulling: Voor wie zich afvraagt hoe het met Noppie zijn geklaag is. Nou dat is inmiddels voor 90% verdwenen. Hij komt tegenwoordig naar binnen, babbelt wat tegen me en krijgt daar een knuffelsessie voor en gaat dan weer naar buiten. Hij blij en ik nog blijer :grin:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: wat een troep

Bericht door Ilone »

Stinkt die pipet toevallig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: wat een troep

Bericht door Liesje22 »

Dinky schreef:Absoluut geen aloe vera, dat is naar mijn weten giftig voor katten!

Ik zou zelf contact opnemen met de da. Om te vragen hoe lang je dit aan kan kijken en om het als bijwerking door te geven (want klinkt wel als reactie op de pipet)
Dat ga ik morgen eens uitgebreid opzoeken dan, heb het al in dierenwinkels voorbij zien komen en heb zelf ook een plant binnen staan waar de poezen graag naartoe trekken. Moet ik toch wel even zekerheid over hebben, anders moet de gehele plant maar verhuizen, want buiten trekt die het niet en de poezen blijven er binnen niet af.
:enaughty:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wat een troep

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het nu verder zo goed gaat met noppen :-)

Voor katten heb je comfortis als anti vlooien pil ipv pipet ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: wat een troep

Bericht door Liesje22 »

Poeh, ik vind tegenstrijdige info over Aloë Vera, ik vind het terug op de lijst giftige planten voor katten, maar eveneens vind ik het terug in verschillende producten via diverse sites en zelfs aangeraden op een DA praktijk site.
Maar ben moe nu, ga het morgen eens deftig en uitgebreid bekijken.
Plant staat alvast sedert enkele dagen apart, moet dringend verpot worden, moet ik daar al niet letterlijk van wakker liggen :O Effe schrikken.

Sorry voor het off topic gaan hier!
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: wat een troep

Bericht door Noppie »

Ilone schreef:Stinkt die pipet toevallig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Hij ruikt niet echt lekker.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: wat een troep

Bericht door Ilone »

Oké. Speedy van mij, een kat die je normaal nooit hoort, gaat gillen wanneer hij zo'n pipet moet.
Vorig jaar kreeg ik een nieuw middel mee van de DA, dat heet Vectra, dat spul stinkt dus niet en kon ik zonder enig probleem aanbrengen bij Speedy.
Werkt ook nog eens 3 maanden na op de kat en 6 maanden in huis. Je zou eens kunnen informeren bij de DA. Wie weet flipt jouw kat ook wel van de lucht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dorien66

Re: wat een troep

Bericht door Dorien66 »

Ik gebruik voor Flip ook geen pipetten maar Comfortis-pillen voor katten. Flip weigert zich namelijk te wassen na een pipet. Die loopt rustig 10 dagen met een vettige, stinkende nek- en schouderpartij rond :eeh:
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: wat een troep

Bericht door Noppie »

Noppie begint langzaam aan weer helemaal zichzelf te worden. Hij wast zich al minder dan gisteren en krabben is ook al iets minder. Heb dus goede hoop dat het goed komt.

Hij krijgt geen pipet meer maar gewoon weer de ouderwetse vlooienkam. Hij vindt het kammen fijn en gaat er netjes voor zitten. Kan hem ook zonder problemen optillen voor kammen van zijn buik.

Een pil geven zal echt niet gaan lukken, dat laat ie absoluut niet toe.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: wat een troep

Bericht door nellebel »

ook hier comfortis tabletten. gebruik ze alleen als er echt vlooien zijn, niet uit voorzorg, ze komen hier niet buiten.
toen gijs vlooien had en tablet had geslikt zag je binnen een half uur allemaal die vlooien uit zijn acht kruipen. vreselijk gezicht, dacht dat hij er een paar had, maar vooral zijn snoetjes zat helemaal vol. heb hem een uur achtervolgd en steeds alles weggehaald. werkt echt snel dat spul en goed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
binkyouri
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2018 22:34

Re: wat een troep

Bericht door binkyouri »

Onze kat Youri heeft het vlooienmiddel Bravecto toegediend gekregen en is daarna zo ziek geworden dat we hem hebben in laten slapen.Maandag heeft hij het toegediend gekregen en vanaf dinsdag begon de ellende.Buiten de bak poepen,niet meer kunnen plassen,niet meer willen eten en bijna niet meer kunnen lopen.De dierenarts hebben we erop geattendeerd maar zeiden dat het niets daarmee te maken had.Voor ons is het duidelijk want Youri was een gezonde kater van bijna dertien.Onbegrijpelijk dat dit spul en naar ik nu lees ook andere middelen nog steeds verkocht en gebruikt worden.Onze dierenarts zou het gaan melden maarof dit ook gebeurd is zullen wij niet weten.Het vertrouwen in onze dierenartsen zijn we kwijt en Youri komt niet meer terug.Als ze het hadden toegegeven dat het met de Bravecto te maken kon hebben hadden we nog iets kunnen doen of in ieder geval sectie kunnen laten verrichten.Dan hadden we misschien bewijs gehad.Daar is het nu te laat voor helaas.Het verdriet en boosheid zijn groot.Langs deze weg willen we andere dierenbezitters waarschuwen en hopen wij dat die middel uit de handel gaat.Dit mag niet meer gebeuren.
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: wat een troep

Bericht door goofy1506 »

Binkyouri sterkte met dit verlies!
Ongelooflijk wat dat middel aan kan richten en dat het door dierenartsen nog steeds gegeven wordt.

Enkele weken geleden op een Facebook groep ook al iemand die de kat nietsvermoedend Bravecto gegeven heeft. Gevolg: kat kon niet meer lopen en op pootjes staan, trilde, apathisch, etc. Kat leeft nog en heeft heel lang geduurd voor 't weer wat beter ging. Hij heeft echter nog steeds neurologische restverschijnselen en de vraag is of dat helemaal weggaat. Nu recent nierfalen geconstateerd, zeer waarschijnlijk ook veroorzaakt door de bravecto. Zij hebben dit zelf gemeld bij de fabrikant.

Ik heb even bij diegene geïnformeerd. Heb persoonlijk contact met haar sinds een tijdje. Weet niet of je lid bent van Facebook? Zo ja kijk dan een op de pagina: is Bravecto veilig.

Zo niet kijk eens hier en meld je vermoedens dat 't door de bravecto komt. https://www.isbravectosafe.com/is-brave ... melden.htm
Plaats reactie