Help, vlooien in huis

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Ktje2008
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:00

Help, vlooien in huis

Bericht door Ktje2008 »

Wij zijn juist terug uit vakantie, en zitten met een vlooienplaag in ons huis. De katten zijn gedurende onze afwezigheid buiten gebleven, onze buren gaven hen dagelijks eten en drinken.
Afgelopen zondag eerst gestofzuigd, en dan vlooienbom. En regelmatig met spray gewerkt. Onze katten hadden een pipet gekregen, 1 heeft vlooien, de jongste van een jaar oud. De andere 2 geen vlooien gevonden.
Nu hebben wij nog steeds last van vlooien, ondanks spray, water/dreft kaarsje ...

Heeft er iemand ervaring met ultrasonic pest repeller van weitech?

Alle tips en ervaringen zijn welkom. Ik ben trouwens van België.
Dorien66

Re: Help, vlooien in huis

Bericht door Dorien66 »

Welkom op het forum. Gelukkig heb ik geen ervaring met zo'n vlooienplaag en dus ook niet met zo'n ultrasoon-ding. Ik wens je succes met de besteijding van die rottige bijtertjes.
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Help, vlooien in huis

Bericht door Dani_84 »

Heb je vloerbedekking, tapijt of een kleed in huis? Of iets anders waar de vlooien in kunnen gaan zitten schuilen? Wij hebben jaren geleden met onze vorige poes eens een vlooienplaag gehad. Wij hadden een hoogpolig kleed liggen in de zitkamer. Wij hebben dat op een gegeven weggegooid en pas toen raakten we ervan af. ;-)

Het stofzuigen moet je op dit moment blijven volhouden. Vooral onder banken, kasten en in hoekjes. Echt elke dag doen, totdat je zeker weet dat ze weg zijn. En daarna de stofzuigerzak weggooien anders lopen ze vrolijk er weer uit.

Ik gebruikte ook spray in huis, en heb alles gewassen (gordijnen, kussenhoezen, beddengoed en natuurlijk alle mandjes en kleedjes van de katten etc.). Ook kocht ik een vlooienkammetje bij de drogist en heb toen urenlang de kat geborsteld... En echt elke vlo die ik tegenkwam in een bakje met dreft gegooid... :roll:
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Ktje2008
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:00

Re: Help, vlooien in huis

Bericht door Ktje2008 »

Bedankt voor jullie feedback!
We hadden zo'n tapijt koordachtig omdat katten daar graag hun nagels in zetten :-) Die zat inderdaad vol vlooien, ingespoten en weg ermee. De twee speeltapijten van mijn zoon heb ik nu ook buitengelegd, en gesprayed. Ze zijn te groot om in zak te steken. Dus vrees dat we ze ook naar containerpark zullen moeten brengen ... Gisteren onze gelijkvloers goed gestofzuigd. Vandaag den boven reeds gedaan, en goed ingesprayed, omdat we boven tamelijk veel spullen hebben is het niet makkelijk om er overal te geraken. Na stofzuigen, ga ik met zo'n swiffer langs en dan op witte kousen, beneden nog 3 op mijn voet gesprongen, boven 1 (vandaag dan). Straks beneden herhalen. Bijna alles heb ik nu aan 60gr gewassen. Ook de meeste donsdekens. Wat een werk. Gelukkig in ons bed geen last van, waterbed. En mijn zoon slaapt tijdelijk bij ons. Hoelang heeft dit bij u geduurd? Om de hoeveel dagen met je een omgevingsspray gebruiken? Ik vind daar nergens info over. Hetzelfde over een vlooienbom. Bij de boerenbond hebben ze mij gezegd voor de vlooienbom 2 weken tussen. Ik denk dat ik weet waarom onze kleine mormel wel last heeft van vlooien, mijn vriend had zijn pipetje gegeven, maar die kat wast zich dagelijks onder een kraan ... ik vrees dat het daardoor dan niet voldoende inwendig is terechtgekomen. Straks met de kam buiten. En ik ga hem proberen te wassen met vlooienshampoo, had er gisteren nog 5 op hem gevonden :-( Nog een weekje en ze mogen weer hun pipetje krijgen. Deze keer heb ik frontline combo. We hebben trouwens geen stofzuigerzak, is van Dyson. Ik heb hem gisteren uitgewassen met vlooienshampoo. Straks terug. Pfft, ik hoop dat we er snel vanaf geraken ...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help, vlooien in huis

Bericht door castratenkoor »

Ik zou wel een stuk vlooienband steeds in de opvangbak van de stofzuiger doen en hem elke keer legen. Voorlopig stofzuigen, stuifzuigen en nog eens stofzuigen. Er zullen nog veel eitjes in je huis liggen die nog uit gaan komen.

Vlooienpipetten zou ik wel bij de dierenarts halen, werkt beter en is veiliger voor het dier.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie