vlooien, zonder buiten te komen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Milou2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jun 2016 10:56

vlooien, zonder buiten te komen

Bericht door Milou2 »

Hoi,

Onze kitten had van het nest maanden geleden heel veel vlooien, als behandelt etc en alles weg. Twee blijde kittens hier. 3 maanden geen vlooien gehad. En nu opeens ik kwam thuis en mijn kitten zat op schoot en ik aai en zie zo een vlooi op mijn broek... Ik meteen mijn kitten wassen.
En waste 3 vlooien van haar af. Oke.. gelijk gekamd en gekeken. Geen vlooien poep.
Mijn andere kitten bekeken geen vlooien, geen vlooien poep.

Ehm hoe kan dit nou ? Mijn kittens komen helemaal niet buiten !
Wel zijn wij en mijn kids bij mensen geweest met een hond. Maar daar komen de kittens niet.

Ik ga weer even vlooien behandeling halen maar vind dit wel een naar idee.
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: vlooien, zonder buiten te komen

Bericht door Cyamytha »

Vlooien(eitjes) kan je ook bijvoorbeeld aan je schoen van buiten mee naar binnen nemen.

Heb t zelf ook gehad. Goed alles schoonmaken en zeker 2 weken elke dag alles stofzuigen, zodat je ook alle eitjes ed die je niet ziet weghaalt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vlooien, zonder buiten te komen

Bericht door castratenkoor »

Je kunt van de hond vlooien meegenomen hebben, aan schoenen, sokken, broekspijp enz.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Aluyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 nov 2016 09:03
Locatie: Hengelo

Re: vlooien, zonder buiten te komen

Bericht door Aluyx »

Ik kam mijn beestjes regelmatig door met de vlooienmarkt, gewoon om te zien of ze niets hebben. Dit is denk ik toch voldoende?
We wonen 4 hoog (zonder lift) dus de eitjes kunnen al lastig bij ons binnen komen, en ik heb nog geen vlo gezien (gelukkig).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: vlooien, zonder buiten te komen

Bericht door Rik »

Ik heb hier in 20 jaar nog nooit anti-vlooienmiddel toegediend. Nog nooit een vlo gezien. Ik heb eigenlijk ook liever een plaag dan elke zoveel tijd preventief zo'n middel toedienen want het is geen onschuldig spul. Pas als zou blijken dat ik in een vlooi-rijke omgeving woon en meerdere keren een plaag heb, zou ik aan preventie denken.

Vroeger in mijn jeugd hebben we twee keer een plaag gehad maar ook nooit preventief toegediend.

En ja, je blijft een risico houden dat je de vlooien toch zelf meeneemt maar hoe groot dat risico is moet je zelf inschatten. En daarna moet je dus kijken of je dat risico wilt lopen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
EmmaH90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 nov 2016 19:58

Re: vlooien, zonder buiten te komen

Bericht door EmmaH90 »

Blijven vlooieneitjes niet vaak toch ergens hangen en kunnen die maanden later nog uitkomen? Misschien weer even goed schoonmaken, ik heb het zelf toen met azijn gedaan omdat dat prima werkte en zeker natuurazijn vrij katvriendelijk is.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: vlooien, zonder buiten te komen

Bericht door Dinky »

Vlooien eitjes kunnen inderdaad achter blijven. Toen dinky vlooien had heb ik dan ook 3 maanden pipet gegeven en de bank een paar keer ingespoten met omgevingsspray van ecostyle. Daarna is het niet meer terug gekomen terwijl we er daarna nog zo'n 2 jaar hebben gewoond ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Aluyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 nov 2016 09:03
Locatie: Hengelo

Re: vlooien, zonder buiten te komen

Bericht door Aluyx »

Ik lees dus al dat het niet erg is dat ik ze niet preventief behandel. Ik ga er dus voor dat dit wel goed gaat hier vier hoog;).
Plaats reactie