Vlooienmiddel

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
marjavos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 okt 2010 10:31

Vlooienmiddel

Bericht door marjavos »

Ik heb mijn kat van 5,5 kg een pipet vlooienmiddel van Bolfo Gold 40 gegeven. (had niet goed gekeken).
Is dat een probleem? Ze heeft verder geen last van vlooien.
Of kan ik gewoon volgende maand weer geven, maar dan Bolfo Gold 80?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vlooienmiddel

Bericht door Adriana »

lees zelf de bijsluiters en zet de links desnoods even in je volgende bericht....!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vlooienmiddel

Bericht door castratenkoor »

marjavos schreef:Ik heb mijn kat van 5,5 kg een pipet vlooienmiddel van Bolfo Gold 40 gegeven. (had niet goed gekeken).
Is dat een probleem? Ze heeft verder geen last van vlooien.
Of kan ik gewoon volgende maand weer geven, maar dan Bolfo Gold 80?
Als ze geen vlooien heeft hoef je haar ook geen pipet vlooienmiddel toe te dienen.

Loopt ze los buiten? Zo ja, dan is het wel verstandig zeker in de zomer elke maand een vlooienpipet toe te dienen. Te weinig kan geen kwaad, teveel kan vergiftigingsverschijnselen opleveren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vlooienmiddel

Bericht door Rik »

Ik zie dat Bolfo Gold 40 voor katten tot 4 kg is en Bolfo Gold 80 voor katten zwaarder dan 4 kg. Nu denk ik met 5,5 kg dat het geven van de 40 variant niet erg zal zijn want het is een minder zwaar middel. Zeker als ze geen last van vlooien heeft zal dat dus niet zoveel uitmaken. Andersom moet je natuurlijk wel even opletten maar in de bijsluiter zie ik niet echt grote problemen met een overdosis (hoewel je er natuurlijk wel meer op bedacht moet zijn).

Is je kat veel buiten? En gaat ie dan ver. Persoonlijk heb ik nog nooit vlooienmiddel toegepast en ik heb nog nooit vlooien gehad (grotendeels binnenkat alleen in eigen tuin). Je kunt ook ingrijpen op het moment dat hij vlooien krijgt, maar dan heb je natuurlijk wel even overlast. Maar dat is een persoonlijke mening.

https://www.bayerpetcare.nl/static/docu ... kat-40.pdf
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie