Anti teekmiddel?.

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Kitty123
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2016 10:54

Anti teekmiddel?.

Bericht door Kitty123 »

Hai allen,

Mijn Noorse boskat Kai hoeft maar even buiten te zijn op het moment en komt met veel teken thuis. Weten jullie een oplossing daarvoor??
Als antivlooi gebruik ik Advantage wat effectief werkt. Bij vorige katten frontline wat effectief was voor teken,maar niet meer voor vlooien. Oplossing?? Gebruik nu tekentang, maar het zijn er dagelijks zoveel dat dat niet echt een oplossing is voor Kai en mij. Help!!

Groetjes, Kitty
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Anti teekmiddel?.

Bericht door Adriana »

er zijn middelen met het stofje fipronil, bv frontline combo en dat werkt hier bij zwerfpoes Streep prima.
wel iedere drie weken herhalen en het is korter werkzaam dan op de verpakking staat aangegeven.
pipet leegknijpen in de nek aan de bovenkant en zorgen dat zoveel mogelijk gel op de huid komt dus vacht goed uit elkaar halen voordat je de pipet leegknijpt. niet inmasseren, gewoon laten drogen.

wij hebben geen goeie ervaringen met natuurlijke middelen
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie