1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Wij hebben drie katten en 1 van onze ragdolls heeft echt altijd vlooien. Toen ik hem kocht was hij 12 weken en kwam hij uit een huis met veeeel te veel dieren. Daar had hij al vlooien. Verder zag hij er wel gezond uit en was hij gevaccineerd. Alleen het probleem is dat hij nu bijna drie is en nog steeds vlooien heeft. Gek word ik er van. Mijn ragdoll weet niet beter, hij krabt niet eens meer. En mijn andere katten zijn er ook niet zo vatbaar voor.

Ik heb een dreumes en ik vind het gewoon onhygiënisch en vervelend. Ik heb al pipetjes (letterlijk van alle merken) geprobeerd, spray, pillen, een vlooienband. Ik weet het niet meer.. Ik weet dat er een vaccinatie is tegen vlooien, maar dan moet hij eerst vlovrij zijn. Maar hoe?
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Ennakee »

Hoewel het niet katvriendelijk is, zou je kunnen overwegen om hem te wassen?

21 jaar geleden kreeg ik 2 perzen uit het asiel, iedere poes had een persoonlijke vlooienkolonie.
Dankzij het wassen, hetgeen mij niet in dank werd afgenomen, werden alle vlooien geëlimineerd en konden ze vlovrij blijven dankzij maandelijks pipetje en goed kammen en borstelen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Dinky »

Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Ennakee schreef:Hoewel het niet katvriendelijk is, zou je kunnen overwegen om hem te wassen?

21 jaar geleden kreeg ik 2 perzen uit het asiel, iedere poes had een persoonlijke vlooienkolonie.
Dankzij het wassen, hetgeen mij niet in dank werd afgenomen, werden alle vlooien geëlimineerd en konden ze vlovrij blijven dankzij maandelijks pipetje en goed kammen en borstelen.

Met speciale shampoo?
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Cerna schreef:Merknamen?
Van de pippetjes? Echt werkelijk alles denk ik, van het dure Frontline tot de goedkopere van bijvoorbeeld spot on.
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Die vaccinatie bedoel ik, maar dan moet hij eerst vlovrij zijn had ik ergens gelezen..
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Ennakee »

Er bestaan speciale vlooienshampoos. Ik had een babyshampoo gebruikt omdat het niet in de ogen prikt of het vacht te veel ontvet.
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Ik heb hier genoeg zwitsal voor mijn zoontje ;-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Dinky »


Die vaccinatie bedoel ik, maar dan moet hij eerst vlovrij zijn had ik ergens gelezen..
Onderaan het bericht staan dus andere vlooienmiddelen zoals comfortis, activyl en vectra felis voor als er wel volwassen vlo rondhupst. Of heb je die ook allemaal al gehad? En advantage?
Ik lees in het bericht overigens niets over vlo vrij moeten zijn?

Frontline zijn veel vlooien volgens mij immuun voor geworden......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Ennakee »

Ik ken iemand die de kat in moest slapen omdat Frontline zware Epilepsie veroorzaakte.
De kat kon niet meer uit insult gehaald worden door de DA.
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

vectra felis heb ik nooit van gehoord, maar verder echt al zoveel geprobeerd dat ik er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in heb. Ik heb echt al zo veel geld gegooid aan middeltjes die bij Nova (mijn kat) niet werkte. Soms vond ik wel wat vlooien die al dood waren, maar een week later zag ik al weer levende.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door castratenkoor »

Belangrijk is alle dieren en je hele huis in een keer te behandelen. Als je alleen een kat ontvlooit, krijgt hij daarna weer nieuwe via je vloer of via de andere katten. Gewoon een goed middel bij de dierenarts halen voor alle drie en je woning b.v. met een stoommachine reinigen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Anne »

En regelmatig alle kleedjes/kussentjes op 60 graden wassen. Ligt hij bij je op bed? denk dan ook aan je beddegoed en doe en stukje vlooienband in je stofzuigerzak
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Nee ze komen alleen beneden (en in de tuin en schuur), er zit een vlooienband in de stofzuiger. Ik stofzuig ook de bank en de krabpaal en ik heb de matjes van de krabpaal zelfs weg gedaan. Verder dweil ik vaak en ik behandel alle katten, maar er is er dus 1 die vlooien houd. Ik denk dus, omdat hij al helemaal onder zat toen ik hem kocht. De andere twee hebben het nooit zo gehad.
Plaats reactie