1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door castratenkoor »

Ik hou toch het gevoel dat het om kruisbesmetting gaat........er hoeft er maar eentje nog in huis te zitten en het is weer raak, die kan 1000 eitjes per week leggen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Maar wat doe je daar aan? Ik bedoel, ik doe volgens mij al wat ik kan. Wel hebben we een 'stoffen' bank, die stofzuig ik wel dagelijks, maar kan ik moeilijk met kokend water reinigen. En mijn andere twee katten hebben geen vlooien.
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Rvdv_91 »

Ik gebruik Advantage voor mijn katten. Hier op één enkele keer na, nog nooit vlooien gehad.
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
Dorien66

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Dorien66 »

Ik gebruik sinds een jaar of twee Comfortis omdat mijn allerliefste rooie rakker pipetjes niet wegwast en dan ruim een week met vette nek/schouders loopt. Het ziet er vies uit en ik durf hem dan eigenlijk ook niet echt te aaien.
Geen vlooien hier.
Cerna

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Cerna »

Ik gebruik ook Advantage (daarom vroeg ik om merknamen want misschien had je dit merk nog niet geprobeerd) en ben er erg tevreden over. Gebruik het maar twee keer per jaar (april, augustus) en de katten zijn altijd vlovrij.

Ben het met Dinie eens dat ik ook denk dat er toch ergens in huis een vlo achterblijft en dat alleen deze poes een gewilde prooi is.
Ik ben ooit verhuisd naar een zolderetage en daar had iemand gewoond met twee katten. Na twee weken kwamen de eitjes uit en zag mijn net-opgeknapte kamer zwart van de vlooien. Ik wist me geen raad, maar de bestrijdingsdienst van de Gemeente bood uitkomst en zij hebben het hele huis schoongespoten.

Ik heb het nu over 40 jaar geleden en ik weet niet of dit nog steeds mogelijk is, maar dat zou misschien een uitkomst zijn (dan wel even een paar daagjes verkassen met alles wat leeft :smile: ).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Anne »

4cats schreef:Maar wat doe je daar aan? Ik bedoel, ik doe volgens mij al wat ik kan. Wel hebben we een 'stoffen' bank, die stofzuig ik wel dagelijks, maar kan ik moeilijk met kokend water reinigen. En mijn andere twee katten hebben geen vlooien.
Stoffen banken kun je heel goed mogelijk met een stoomreiniger behandelen. Dat doodt vlooien en eitjes
Dweilen brengt vooral vocht in hoeken en kieren en daar zijn vlooien gek op, dweil "" droog"" met een scheut azijn (want azijn doodt ook vlooien)"of met de stoomreiniger
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Dinky »

4cats schreef:vectra felis heb ik nooit van gehoord, maar verder echt al zoveel geprobeerd dat ik er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in heb. Ik heb echt al zo veel geld gegooid aan middeltjes die bij Nova (mijn kat) niet werkte. Soms vond ik wel wat vlooien die al dood waren, maar een week later zag ik al weer levende.
Als ik dit zo lees werkte het middel wel (vlooien waren dood) maar blijven er eitjes/larven in de omgeving over die vervolgens uitkomen en weer op de kat terecht komen. Ze zeggen niet voor niets dat zo'n 90% van de vlooien niet op het dier zitten maar in de omgeving.
4cats schreef:Maar wat doe je daar aan? Ik bedoel, ik doe volgens mij al wat ik kan. Wel hebben we een 'stoffen' bank, die stofzuig ik wel dagelijks, maar kan ik moeilijk met kokend water reinigen.
Tja, in een stoffen bank kunnen vlooien diep wegkruipen en weer tevoorschijn komen wanneer de kust weer veilig is natuurlijk. Ik zou daarbij denken aan een stoomreiniger ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Anne »

Ik stop tussen de naadjes van de bank ook stukjes vlooienband, misschien ook nog een idee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Dat vind ik een slim idee (vlooienband tussen de bank). Ik ben alleen wel voorzichtig met bestrijdingsmiddelen vanwege mijn zoontje. Hij kruipt hier ook rond en stopt alles in zijn mond..
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Waar haal je comfortis? (kan het nergens op internet krijgen zonder recept)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Dinky »

Bij de dierenarts
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
4cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 feb 2014 13:30

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door 4cats »

Ik heb ze alledrie comfortis gegeven en ontwormt, over 4 weken weer comfortis. Hopelijk werkt het.
Dorien66

Re: 1 van mijn katten heeft ALTIJD vlooien. Wat werkt wel?

Bericht door Dorien66 »

En niet eerder dan die 4 weken, dat is echt niet goed.
Plaats reactie