twijfel juiste ontwormmiddel

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

twijfel juiste ontwormmiddel

Bericht door nimfee »

Hallo!

Ik twijfel even over het juiste ontwormmiddel bij een kitten van drie of vier maanden. We hebben beaphar gekocht maarim weet niet of deze goed werkt. Ik geef meestal panacur aan mm hond omdat je dat met kaas kan geven, wel zo makkelijk. Wat is nu het beste om te doen?
Alvast bedankt!

Groetjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: twijfel juiste ontwormmiddel

Bericht door Adriana »

het middel met goeie resultaten en ervaringen bij kittens hier op het forum is milbemax voor kittens.
via je dierenarts, even gekeken maar medpets heeft de kitten variant niet...
ze vinden milbemax hier lekker en als het niet zo naar binnen gaat dan stukje easypill of een stukje knaagstaaf vand vitakraft, de blauwe met vis kneedt het makkelijkst.
easypill bij dierenspzaak en vitakraft bij je super zoals ah of jumbo

geef n o o i t een hondenmiddel aan een kat..! :enaughty:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: twijfel juiste ontwormmiddel

Bericht door nimfee »

Waar zeg ik dat ik een hondenmiddel ga geven? Panacur is er ook voor katten en kittens.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: twijfel juiste ontwormmiddel

Bericht door Adriana »

het is bedoeld als algemene waarschuwing en niet specifiek voor jou.

we hebben veel meelezers en omdat je zo enthousiast over panacur bent, zet ik het er maar even onder. moet kunnen toch?

lees de bijsluiters van de ontwormingsmiddelen, daar zie je vanaf welke maand je dat specifieke middel voor een kitten/jongvolwassen kat kunt gebruiken.
en dat kun je bij beaphar dus ook doen..

en check dan welke wormen met dat specifieke middel worden bestreden.
zo ongeveer het enige middel tegen lintworm is milbemax..
;-) maar ik schrijf dus niet dat je kitten lintwormen heeft...;.... ....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: twijfel juiste ontwormmiddel

Bericht door nimfee »

Oh ik dacht dat je dat naar mij bedoelde, ik wist dat panacur het ook voor katten heeft en het is makkelijk te geven met een stukje kaas. Ik heb nu milbomax besteld Voor kleine katten.
Plaats reactie