Inwerkingstijd Stronghold

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
m1985
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 18:11

Inwerkingstijd Stronghold

Bericht door m1985 »

Hallo,

Ik weet dat er hier al veel gevraagd wordt over ontvlooien, dus misschien is deze ergens anders ook al gesteld. Hoop toch dat jullie me willen helpen met een antwoord.

Wij hebben twee katten, nu met veel vlooien erbij. We hebben ze afgelopen dinsdag ontvlooid met Stronghold op advies van de DA en toen heb ik ook het hele huis gestofzuigd, alles uitgewassen etc. Echter nu is het zondag en ik zie dat ze nog steeds af en toe gebeten worden. Als ik ze kam, zie ik eitjes (wit), vlooienpoep en larven. Geen levende vlooien in de kam en ook geen dooie eigenlijk, maar ze worden dus nog wel gebeten:(

Betekent dit dat de Stronghold niet gewerkt heeft?

Alvast bedankt voor reacties.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Inwerkingstijd Stronghold

Bericht door castratenkoor »

Waar maak je dat uit op dat ze nog gebeten worden? Als ze zich schurken of krabben hoeft niet te betekenen dat ze op dat moment gebeten worden. Dat kan ook een oud jeukend wondje zijn.

Ik zou elke dag grondig blijven kammen voorlopig en eventuele vlooien in een sopje doen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
m1985
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 18:11

Re: Inwerkingstijd Stronghold

Bericht door m1985 »

Dank voor je reactie. Klopt, krabben doen ze ook nog veel. Maar af en toe liggen ze rustig en springen opeens 'verschrikt' op en beginnen dan verwoed te likken aan hun vacht. Dus alsof ze gebeten worden...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Inwerkingstijd Stronghold

Bericht door Adriana »

je huis zal nog wel vol vlooieneitjes liggen en die komen intussen uit.
dus voorlopig nog aanvoer van jonge vlooien.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -vitaminen

die jonge vlooien moeten eerst in de buurt van je katzels komen om aan stronghold dood te gaan en dat zal niet onmiddellijk lukken. dus kans naast jeukende wondjes dat er ook nog wel wordt gebeten.

de andere manier om ze kwijt te raken is zoals Dinie aangeeft paar keer dagelijks grondig kammen en de gevangen vlooien verdrinken in heet sopwater.

dus nog een beetje geduld want je hebt nog een generatie vlooien die opgeruimd moet worden te gaan. en volgende keer niet meer zo ver laten komen misschien ...?

je da heeft je ongetwijfeld geadviseerd je katzels te ontwormen (bv met milbemax) als ze vlo-vrij zijn.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
m1985
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 18:11

Re: Inwerkingstijd Stronghold

Bericht door m1985 »

Dank Adriana voor de aanvulling en de link. En ja we ontvlooien ze altijd wel maar ik denk dat het met de planning niet goed is gegaan…dus vanaf nu staat het maandelijks met alarm in mijn agenda.

DA assistente gaf aan dat Stronghold ook voor ontwormen is. Toch nog extra ontwormen?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Inwerkingstijd Stronghold

Bericht door Ms Maaike »

Stronghold pakt lintwormen niet aan en laten vlooien die nu net overbrengen. Extra ontwormen met Milbemax dus, bij voorkeur twee weken na het ontvlooien.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
m1985
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 18:11

Re: Inwerkingstijd Stronghold

Bericht door m1985 »

dankjullie wel voor de reacties!
Plaats reactie