Vreemd gedrag na toediening vlooienmiddel?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Caitlinn72
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2014 15:21

Vreemd gedrag na toediening vlooienmiddel?

Bericht door Caitlinn72 »

Hallo allemaal, onze kat Pixel heeft 2 dagen geleden Advantage vlooienmiddel toegediend gekregen. Het ging niet helemaal perfekt waardoor hij toch erbij kon en het voor een grote gedeelte waarschijnlijk afgelikt had. Sinds gisteren gedraagt hij zich vreemd. Hij wil niet graag geaait worden, loopt van je weg, speelt weinig en schudt zo af en toe met zijn kop. Geen zwelling of oormijt, denk ik. Wij hebben hem pas sinds augustus-eerder was hij een zwerfkat geweest- en dit was de 3e keer dat hij de middel kreeg: eerder geen problemen gehad. Hij is ongeweer 5 jaar oud (na schatting). Moet ik mij zorgen maken? Hij eet en drinkt verder goed. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Vreemd gedrag na toediening vlooienmiddel?

Bericht door Mickey_Mouse »

Vermoedelijk vindt hij je gewoon even niet zo lief na die verrassingsaanval met dat pipetje. Soms heb je dat, trekt wel weer bij.
Kat van mijn ouders heeft dat ook, kijkt je een week niet aan
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vreemd gedrag na toediening vlooienmiddel?

Bericht door Dinky »

Bij goed eten en drinken is er niet gelijk reden tot grote paniek in elk geval ;-)
Zou wel in de gaten houden of het bijtrekt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie