Panacur

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Laraa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2014 18:25

Panacur

Bericht door Laraa »

Hallo,

Ik heb een kitten van 4 maanden met wormen.. Nu heb ik op internet panacur besteld en nu moet ik 3 dagen een halve tablet geven, maar ik lees ook veel dat het beter is om 5 dagen te doen? Tast je dan de darmen niet teveel aan?
En wanneer merk je verschil? Hij is nu een week aan de diarree en vermagert..

Sorry voor de vragen maar maak me nogal zorgen!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Panacur

Bericht door Sifra »

Panacur, is dat niet een middel tegen Giardia of vergis ik me nu? Zo ja, is dat dan niet een erg zwaar middel tegen wormen? Tegen "gewone" spoelwormen helpt Milbemax ook goed. Ben je ook bij de dierenarts geweest? Meer vragen dan antwoorden, maar ik probeer het voor mezelf helder te krijgen voor ik een mening spui.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Laraa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2014 18:25

Re: Panacur

Bericht door Laraa »

Panacur is inderdaad tegen Giardia maar ook tegen andere wormen, toch? Ik ben niet naar de dierenarts geweest omdat ik wormen tegenkwam in de ontlasting.. De buurman zei dat de dierenarts dan panacur meegeeft, was bij hem ook gebeurd dus vandaar dat ik dit nu heb gekocht..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Panacur

Bericht door Dinky »

panacur wordt volgens mij ook als normaal ontwormmiddel ingezet. Bij Giardia moet je de behandeling volgens mij langer aanhouden en na een tijdje herhalen.
Anders misschien even naar een DA bellen om te vragen wat je het beste kan doen qua aantal dagen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Laraa
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2014 18:25

Re: Panacur

Bericht door Laraa »

Je kan het inderdaad ook als normaal ontwormingsmiddel gebruiken las ik. Ik denk dat ik de 3 dagen maar gewoon aanhou, binnen 1 dag is hij gelukkig al van de diarree af! :)
Plaats reactie