Help, vlooien en zwanger!

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Help, vlooien en zwanger!

Bericht door Juffie »

Hoi,

Ik ben n poosje weggeweest maar heb een vraag: mn katten hadden n week of twee last van jeuk en na veelvuldig zoeken zag ik vandaag 1 vlo lopen bij Scott. Ik zag ook redelijk wat vlooienpoep.
Ook bij Bono vlooienpoep gezien maar geen vlo te bekennen. Ik heb hem om n wit dekentje gelegd en daar lag ook vlooienpoep op. Ze zijn beiden al n week of twee a drie chagrijnig en kunnen elkaar nauwelijks tolereren. Ik heb gelijk de da gebeld en heb ze beide een pipet stronghold gegeven.
17 okt ga ik op consult voor de jaarlijkse enting, maar wat kan ik voor die tijd nog meer doen tegen de vlooien?! Ik ben zwanger en het hele huis stofzuigen op zn kop halen etc lukt me niet meer zonder daar heel veel last van te hebben. Ik heb ook twee jongens rondlopen. En ergens denk ik, al die drama voor die éne vlo? Ik heb wel de hele bank uit elkaar gehaald en alles uitgeklopt en gezogen (stoffen bank) de stoffen eetkamerstoelen, achter de bank en de plinten en de huiskamer verder gedaan.
Beddengoed van zoon waar Scott vaak op bed slaapt zit op 60C in de was. Dan moet de trap (is vast tapijt) de deurmat, ligplekken van de katten en de twee bovenverdiepingen, gangen en keuken nog :-| :roll: Nu las ik ook over omgevingsspray maar mag ik dat uberhaupt wel gebruiken nu ik zwanger ben?!

Ik bel hier morgen sowieso mijn verloskundige over op, want ik heb geen flauw benul!
Kan ik overigens direct ontwormen met milbemax? Sorry voor de vele vragen maar krijg helemaal de kriebels ervan :eshifty:
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Help, vlooien en zwanger!

Bericht door BloemTetsu »

Zolang de vlooien alleen op de katten zitten is een pipet voldoende. Een merk werkt niet meer, maar welke dat is mag iemand anders zeggen.
Als de vlooien ook op de mens gaan zitten, wat je merkt aan rode bultjes. Dan moet je het rigoureuzer aan pakken. Stofzuigen met een vlooienband in de opvangbak en alle wasbare dingen waar de katten komen op 60 graden wassen.
Met je zwangerenbuik zit je daar niet op te wachten. Kan je hiervoor geen hulptroepen inschakelen, mits het nodig is?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Help, vlooien en zwanger!

Bericht door mittenslief »

je mag 2 weken nadat je de stronghold hebt gegeven weer ontwormen met milbamax....stronghold werkt ook tegen wormen (behalve de lintworm)....frontline werkt niet meer inderdaad.....omgevingsspray kan je inderdaad beter ff aan een deskundige vragen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Renatevanderveer

Re: Help, vlooien en zwanger!

Bericht door Renatevanderveer »

Gebruik alsjeblieft géén Frontline! De meeste vlooien zijn daar, in de loop der jaren immuun voor geworden.
Stronghold of Advantix is een prima merk, zorg er wel voor dat je een vlooienpipet bij de dierenarts haalt.
Alles uitwassen op 60 graden en inderdaad, een stuk vlooienband in je stofzuiger, zoals Bianca al omschreef.
Gebruikersavatar
Juffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 jul 2012 22:10

Re: Help, vlooien en zwanger!

Bericht door Juffie »

Ik heb stronghold gehaald bij de da gister. We hadden enkele weken geleden last van rode bultjes bij de enkels (man en ik) maar die zijn al n week of 2 weg, geen last meer van beten. Had het molton en beddengoed al op 60C gewassen maar toen wist ik nog niks van de aanwezigheid van vlooien.
Ik zie er nu n paar dood of spartelend van de katten afvallen.
Verloskundige was niet te bereiken vanmorgen die probeer ik morgen wel weer. Huisarts wist niet zeker of het mocht dus verwees me door naar de verloskundige.

Ik zag daarnet wel veel huidschilfers op de staart van Scott, heeft dat verband met de vlooienbeten?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help, vlooien en zwanger!

Bericht door Cari »

Renatevanderveer schreef: Stronghold of Advantix is een prima merk, zorg er wel voor dat je een vlooienpipet bij de dierenarts haalt.
Correctie: Advantix mag nooit voor katten gebruikt worden! Renate bedoelt Advantage.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Renatevanderveer

Re: Help, vlooien en zwanger!

Bericht door Renatevanderveer »

Verdorie, wat ontzettend stom van me! Goed opgelet van je, Cari.
Ik bedoelde inderdaad de Advantage!
Plaats reactie