Lolita heeft denk ik vlooien!

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Alexander
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2014 21:22

Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door Alexander »

Hallo

ik heb een vraagje over mijn kat en hoop dat iemand mij zou kunnen helpen. Ik heb dus een Brits Korthaar kitten (Blue Point) die ik vandaag aan het aaien was. Tijdens het aaien controleerde ik of onze kitten misschien geen last van vlooien of iets anders zou hebben. Niks gevonden op heel haar vacht buiten dat ze boven haar oogjes (beide) zo wat zwarte puntjes heeft. Het is heel klein en we krijgen het er niet af met een zakdoek. Ik ben langst de dierenarts geweest en heb Advocate meegekregen dat is dus een product (pipet) om de kat te ontvlooien ,... Nu is het 3 uur geleden en ben net gaan proberen of ik het eraf krijg maar geen resultaat. De zwarte puntjes blijven boven haar oogjes. Zijn het vlooien of tekens of is het gewoon vuil? Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen want ben bang dat het huis vol zat zitten met vlooien :cry:

met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door Kattebeest »

Het zijn geen vlooien (springen of rennen weg) en geen teken (vleeskleurig of rood, groeien hard). Vlooienpoepjes zijn het ook niet want die had je zo weg kunnen vegen.

Je volgende vraag is waarschijnlijk wat het dan wel is....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door mittenslief »

Advocate werkt ook tegen mijt en oormijt, misschien dat de dierenarts dat gezien heeft
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door Dinky »

Weet niet of je met het controleren op vlooien ook een vlooienkam hebt gebruikt? Anders zou je dat nog kunnen gebruiken om te kijken of er iets uit de vacht komt ;)

Wat de zwarte puntjes zijn, geen idee. Misschien richten de DA het dossier opvragen om te zien wat hij heeft genoteerd toen jullie er waren, misschien dat daar duidelijkheid uit komt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door Robijn »

Tip: pluk met wat keukenpapier wat zwarte puntjes weg; laat een of twee druppeltjes water op het keukenpapier vallen, en als de puntjes roodbruin verkleuren, dan heb je te maken met de ontlasting van de vlooien, en dan weet je dus ook of het wel of niet om vlooien gaat.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Alexander
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2014 21:22

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door Alexander »

Hallo

Bedankt dat iedereen wat antwoorden meegeeft. Ik ben wel niet op bezoek bij de dierenarts geweest omdat het maar dat is. Als het niet weg gaat binnen de week, dan ga ik wel naar de dierenarts. Ik heb het geprobeerd om het eruit te krijg en met een vlooien kam maar dat lukt niet. Ik heb er een paar eruit gekregen en dan heb ik dat op keukenpapier gedaan het heeft geen kleur afgegeven. Ik hoop dat het er zelf uit gaat!

MVG
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door Kattebeest »

Pas een beetje op met het 'eruit krijgen' ;-) . Het is geen vlek die je uit een tafelkleed o.i.d. poetst.
Zwarte vlekjes kan ook schimmel zijn. Altijd een beetje voorzichtig zijn - zeker bij een kwetsbare kitten - en toch maar even naar de dierenarts en die ernaar laten kijken?

Of een foto plaatsen hier in dit topic?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door eveline1982 »

Is het niet gewoon pigment?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Alexander
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2014 21:22

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door Alexander »

Dag Tiger ik wou even zeggen dat onze brit een blue point is. Haar kopje heeft 2 kleuren namelijk grijs en wit. Het is enkel op dat grijze deeltje boven haar ogen dat je dat vindt. Is het dan gewoon pigment?

Mvg
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Lolita heeft denk ik vlooien!

Bericht door eveline1982 »

Daarvoor zou ik een foto moeten zien, kan dat niet zomaar zeggen. Of je zou het even met je dierenarts moeten doornemen. Neem aan dat ze hem goed hebben nagekeken toen je ze een bezoekje bracht :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie