Activyl en vlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Activyl en vlooien

Bericht door JoBoris76 »

Hallo allemaal.

Ik heb vanmiddag ontdekt dat Boris vlooien heeft. Ik heb met mijn stomme kop een van de 2 katjes van de buurtjes binnen gehaald (niet in de woonkamer maar in ons halletje) en ik weet bijna wel zeker dat hij het daar van heeft. Ze hebben nog nooit vlooien gehad en zijn al 11 en 12 jaar. Ik heb nu zowel hem als zijn broertje Demi behandeld met een pipetje Activyl maar ik heb hem net nog doorgekamd met het vlooienkammetje en vind nog steeds levende vlooien. Geloof dat ik er zeker nog wel 7 heb gevonden. :-( Ik vraag me nu af hoe lang het duurt voordat de vlooien dood gaan. Ik heb nu zelf ook overal jeuk. Ik vind het echt vreselijk maar weer een goede leer om geen vreemde katten meer binnen te halen.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Activyl en vlooien

Bericht door Roest »

Na een paar dagen moet het ergste over zijn maar de komende weken kun je nog best een verdwaalde vlo tegenkomen. Hangt er vanaf hoe lang Boris al vlooien heeft (en hoeveel eitjes er in je huisje liggen die nog uitkomen).
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Activyl en vlooien

Bericht door JoBoris76 »

Oké... dank je wel!! Heb er gisteravond ook een stuk of 4 bij Demi nog weg gehaald. Vanmorgen ben ik 2 dode tegen gekomen. Heb ze vanmorgen gelijk even snel doorgekamd met het vlooienkammetje en tot nu toe niks gevonden. Doe dat vandaag en morgen zeker ook nog een paar keer en ga zo als een idioot in huis aan de gang. Mandjes waar ze in hebben gelegen heb ik net al op 60 graden gewassen. Brrrr...
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Plaats reactie