Grrr, nu toch echt vlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
daisy2007
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2013 14:41

Re: Grrr, nu toch echt vlooien

Bericht door daisy2007 »

Dat klopt ja, maar het helpt wel, en niet iedere kat word ziek.
Het zijn alleen maar tips,
je hoef er niks mee te doen,
ik bedoelde het goed
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Grrr, nu toch echt vlooien

Bericht door Anne87 »

Naja, als je het positief (en ja dat is sarcasme!) bekijkt: Als je kat doodgaat aan de knoflook, ben je ook van de vlooien af. Op die manier bekeken helpt het wel ja.

En verder, voor iedereen die zijn kat niet wil vermoorden om van de vlooien af te komen: geef geen knoflook. Kam je kat uit met een vlooienkam, stofzuig met een stuk vlooienband in de stofzuigzak, was dingen uit waar de kat op ligt op minimaal 60 graden, druk een pipetje vlooienspul uit in hun nek, enzovoort. Dat helpt tien keer beter en je kat overleeft het ook gewoon.

Een ontwormingskuur is trouwens wel aan te raden als je kat vlooien heeft. Vlooien kunnen lintworm overbrengen. Let dus wel op dat je eerst zorgt dat de vlooien weg zijn, en dan de kat ontwormt. Anders is het dweilen met de wormenkraan open. :)
Gebruikersavatar
daisy2007
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2013 14:41

Re: Grrr, nu toch echt vlooien

Bericht door daisy2007 »

Bedankt voor de les!! :-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Grrr, nu toch echt vlooien

Bericht door Dinky »

daisy2007 schreef:Dat klopt ja, maar het helpt wel, en niet iedere kat word ziek.
Het zijn alleen maar tips,
je hoef er niks mee te doen,
ik bedoelde het goed
Aan je bedoelingen wordt ook niet getwijfeld volgens mij ;)

Maar dat maakt niet dat wij een advies af mogen raden (zelfs in de link die jij geeft als onderbouwing dat meningen verdeeld zouden zijn wordt het afgeraden) en weerleggen ;)
Er zijn gewoon ontvlooipipetjes op de markt wanneer je een middel in wilt zetten tegen de vlooien. Die zijn gemaakt om de vlooien te doden (en neem dan wel de katten variant, de hondenvariant kan giftig zijn voor een kat).

Dat niet iedere kat ziek wordt vind ik nog geen reden om wel knoflook in te zetten. Het risico dat ze wel ziek worden door vergiftiging is simpelweg te groot ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Grrr, nu toch echt vlooien

Bericht door Anne87 »

Dat risico is te groot. Maar laten we eerlijk zijn, een kat met knoflookwalm? Noodle en Milo likken graag mijn gezicht af...
Gebruikersavatar
daisy2007
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2013 14:41

Re: Grrr, nu toch echt vlooien

Bericht door daisy2007 »

Ik snap echt wat je zegt. Het spijt me . Ik wilde niemnad kwaard doen.
ik was er niet zo van bewust dat het toch o zo gevaarlijk is.
Dus bij deze laten we de tip met konoflook maar achter wegen laten.
Ik zul het verwijderen
Plaats reactie