comfortis ontvlooiing

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: comfortis ontvlooiing

Bericht door Kattebeest »

Duidelijk, mijn advies was overigens goed bedoeld ;-) .

Wordt B. nog steeds door dezelfde kat belaagd? Goed dat je naar de dierenarts gegaan bent met de bijtwond, kunnen uitgroeien tot nare abcessen. Metacam mee oppassen, is niet zo geweldig voor de nieren. Niet meer geven dan de voorgeschreven dosis en vooral niet te lang. Lees net dat je het een paar dagen gegeven hebt, gelukkig.

Misschien inlezen in zacht kalmerende middelen (homeopatisch). Telizen of Destress. Je zou ook aan feliway spray kunnen denken of verdamper. En misschien houdt hij van valeriaan, een zakje met gedroogd valeriaan kan wonderen doen.
Offtopic maar niet onbelangrijk denk ik. Via de zoekfunctie vind je meer info over de middelen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: comfortis ontvlooiing

Bericht door Cyamytha »

De DA raadde mij ook de comfortis pil aan, maar heb er geen goed gevoel bij, dus maar niet gedaan. Pipetje is al vergif, dus zo'n pil lijkt me helemaal niet fijn.

DA zei ook dat ik een injectie (naam vergeten) kan laten geven half jaarlijks. Ook daar heb ik niet echt een goed gevoel bij, want dat krijgen ze volgens mij helemaal zo'n gifbom als dat een half jaar werkt...
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: comfortis ontvlooiing

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me helemaal bij jou aan Ankie. Mochten ze ooit weer vlooien krijgen dan gaat de bestrijding met pipetjes. Makkelijker gezegd dan gedaan.......wat Thijs betreft. De rest is geen probleem. Voor mijn katten geen injecties en pillen met lading gif door ingewanden.

Bovendien heb ik ervaring met pillen tegen vlooien, jaaaaaren geleden, maar toch Programm heette die zooi. Werkte voor geen meter, hele huis vergeven door de vlooien, wat een ramp.
Dit jaar gelukkig geen wippertjes.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: comfortis ontvlooiing

Bericht door Scooby Doo »

Cyamytha schreef:De DA raadde mij ook de comfortis pil aan, maar heb er geen goed gevoel bij, dus maar niet gedaan. Pipetje is al vergif, dus zo'n pil lijkt me helemaal niet fijn.

DA zei ook dat ik een injectie (naam vergeten) kan laten geven half jaarlijks. Ook daar heb ik niet echt een goed gevoel bij, want dat krijgen ze volgens mij helemaal zo'n gifbom als dat een half jaar werkt...

Ik denk het allemaal wel meevalt met vergif,die pillen zijn eerst natuurlijk wel getest , en je geeft de pil ook maar 1x per maand, ik denk dat mijn kat er wel baat bij heeft, ik zie hem veel minder krauwen en zichzelf bijten. hij trok eerst de plukken haar er steeds uit en nu niet meer , had duidelijk ergens last van..
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: comfortis ontvlooiing

Bericht door Scooby Doo »

Kattebeest schreef:Duidelijk, mijn advies was overigens goed bedoeld ;-) .

Wordt B. nog steeds door dezelfde kat belaagd? Goed dat je naar de dierenarts gegaan bent met de bijtwond, kunnen uitgroeien tot nare abcessen. Metacam mee oppassen, is niet zo geweldig voor de nieren. Niet meer geven dan de voorgeschreven dosis en vooral niet te lang. Lees net dat je het een paar dagen gegeven hebt, gelukkig.

Misschien inlezen in zacht kalmerende middelen (homeopatisch). Telizen of Destress. Je zou ook aan feliway spray kunnen denken of verdamper. En misschien houdt hij van valeriaan, een zakje met gedroogd valeriaan kan wonderen doen.
Offtopic maar niet onbelangrijk denk ik. Via de zoekfunctie vind je meer info over de middelen.
ik weet niet door welk kat B te pakken is genomen, er zitten hier heel veel katten. die kat van eerst heb ik verjaagd en zie ik hier nooit meer. ik had 4 dagen metacam maar heb maar 2 dagen gebruikt. hij liep na een dag alweer normaal gelukkig.
Jutema
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2018 10:08

Re: comfortis ontvlooiing

Bericht door Jutema »

Onze 11 jarige kat hebben wij dit jaar voor de eerste keer Comfortis tabletten gegeven. Daarvoor kreeg hij pipetjes van een ander middel maar omdat wij dachten dat hij hier allergisch op begon te reageren (haren uit vacht trekken, constant met zijn vacht trekken), zijn wij in overleg met de dierenarts overgestapt op Comfortis. Hij heeft dit product nu 4 maanden gekregen. Iedere maand 1 tablet.
In het begin was er nog niks aan de hand maar onze kat werd ook steeds achstiger. Hij wil overdag niet meer naar buiten, schrikt van ieder geluid in huis of daarbuiten, kijkt naar alles met grote ogen en neemt dan een sprintje door het huis. Het lijkt wel alsof hij aan het hallucineren is. Als hij zijn eten krijgt kijkt hij naar zijn bak alsof hij water ziet branden. De enige plek waar hij zich prettig voelt in op zolder terwijl hij altijd beneden of in de tuin te vinden was. Kortom een behoorlijke gedragsverandering. Eerst dachten wij dat het misschien door een dominante kat uit de buurt kwam of een andere negatieve ervaring. Nu wij erop terug kijken is het begonnen na het geven van Comfortis. Gelukkig is het spul na bijna 4 weken weer uit zijn bloed en lijkt hij langzaam weer de oude te worden. Voor onze kat dus geen positieve ervaring en we zullen het ook nooit meer gebruiken! Misschien ooit in de toekomst een vlooienbandje en verder goed kammen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: comfortis ontvlooiing

Bericht door nellebel »

wat een vervelende ervaring zeg. ik gebruik wel comfortis maar ontvlooi alleen bij vlooien, en heb het gelukkig nog maar 1 x hoeven te gebruiken. moest het toen 3 maanden geven (dus 3 tabletten in totaal) en toen mocht ik weer stoppen van de DA. (ik had slechte ervaring met andere middelen)maar nou komen mijn katten niet buiten (alleen op balkon). toen waren we net verhuisd en de vorige eigenaren hadden zwerfkatten in huis. zou ook geen vlooienbandje gebruiken. als je ze kunt kammen gewoon goed n de gaten houden en pas behandelen bij vlooien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Jutema
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2018 10:08

Re: comfortis ontvlooiing

Bericht door Jutema »

Klopt, als het niet nodig is dan liever helemaal geen middeltjes, alleen goed controleren. Bedankt voor je reactie.
Plaats reactie