vlooien bij binnenpoes?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: vlooien bij binnenpoes?

Bericht door Nikki2309 »

Misschien een omgevingspray gebruiken om de vlooien die zo rondlopen dood te maken. Ik heb een keer een hond met vlooien gehad. Hond in een andere kamer en alles behandeld, zelfs zijn manden en dan even goed laten luchten voordat hond weer in de kamer mocht. Maar dat zal op de spray staan.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 jan 2014 21:30

Re: vlooien bij binnenpoes?

Bericht door prinsje »

Zeker kan dat!
Onze binnenkat heeft dat ook gehad, we hebben toen van die pipetjes gehaald bij de DA, dit geven we nog steeds, dit omdat veel vrienden van ons ook katten hebben en omdat de eitjes nog erg lang in je huis verspreid kunnen liggen.

Volgens de DA kunnen deze eitjes héél lang 'gesloten' blijven en wanneer je kat erlangs loopt of erop gaat liggen uitkomen en op je kat terechtkomen

Wij hebben nooit een ongevingsspray gebruikt, dit lijkt ons ook niet nodig omdat we de drupps consequent om de 4 weken in zijn nek doen..
Miaauuuwwwwwww
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vlooien bij binnenpoes?

Bericht door castratenkoor »

Na twee dagen kan er een vlo die elders in huis was weer op de kat zijn gesprongen.

Hou wel asltijd in de gaten of de pipet niet over houdbaarheidsdatum is, dan gaat de kracht hard achteruit en werkt het minder.

Voor in huis zou ik voorlopig elke dag stofzuigen, liefst met vlooienband in de stofzak, stofzak buiten legen in plastic zak en die goed dichtbinden.

En in ieder geval over een maand nog een keer een pipet toedienen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: vlooien bij binnenpoes?

Bericht door Cyamytha »

Pipet was nog houdbaar. Zulke dingen kijk ik altijd wel naar.

Stofzuigerzak, ja lastig. Heb een Dyson (zakloos), dan ook maar de filters z.s.m. wassen/vervangen.

Stoomreiniger zou ik wel graag willen, maar is financieel even geen optie. Staat wel op verlanglijstje, nu helemaal.

Tot nu toe inderdaad elke avond stofgezogen. Wat een ellende -.- Ik las iets over dweilen met azijn, idee?
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vlooien bij binnenpoes?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb dat nooit gedaan, stoomreiniger en dweilen met azijn.
Dat is pas nodig als je huis wemelt van de vlooien en ik denk dat jij er snel genoeg bij bent.

Mijn laatste 2 keer was met de komst van kittens. Dit jaar gelukkig niet weer gehad, Teske was vlo-loos.

Ik heb ook een Dyson - je kunt het beste elke dag de opvangbak legen in een plastic zak en die goed dichtbinden en buiten weggooien. Dan zou je de vlooienband eruit kunnen vissen en weer in dee bak doen.

Probeer de vlooien zoveel mogelijk te vangen en dood te drukken (tussen duimnagels), door toilet spoelen (of gootsteen - goed naspoelen) of buiten weggooien. Dan voorkom je dat ze nog eitjes leggen voor ze doogaan van de pipet.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: vlooien bij binnenpoes?

Bericht door Cyamytha »

De vlooien die ik gezien heb op Karel zijn me echt te snel af. En Karel is nou niet het type kat die rustig gaat liggen als je op onderzoek uit gaat. En als ik sneaky voorzichtig bezig ga als hij ligt te slapen helpt ook niet ;) Ben zelf ook flink gehavend haha. Ik stofzuig Karel ook mee, op een of andere manier staat hij dat wel toe, we maken er een spelletje van.

Vrouwtje stofzuigen/beestjes zoeken, Karel snoepje enz.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: vlooien bij binnenpoes?

Bericht door pinguin »

Ik zou persoonlijk niet voor frontline combo gaan hoor erg vaak dat die vlooien er tegen bestand zijn. Ik zou gewoon elke dag even de stofzuiger er door heen halen en hem over 4 weken weer behandelen. Zoals ik het lees valt de plaag wel mee.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: vlooien bij binnenpoes?

Bericht door louisXIV_catlover »

Je kan zo'n middeltje kopen om in de vacht te doen bij je kat. Het is preventie, dus niet om de vlooien te doden, wel om ze weg te houden. Zo hoeft hij het niet in te nemen en is het volgens mij ook niet zo schadelijk. Maar als het een binnenkat is, zou ik inderdaad gewoon geregeld eens met de vlooienkam door zijn haren gaan.
Plaats reactie