Exil

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Rietje10
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2012 09:18

Exil

Bericht door Rietje10 »

Hallo,
Ik zie dat er al meer geschreven is over Exil, maar ik na mijn eigen ervaring wil ik toch zelf ook nog waarschuwen voor Exil :shock: :

Afgelopen weekend zag ik dat mijn kat een lintworm heeft.
Aangezien het weekend was en ik dus niet bij mijn dierenarts terecht kon,
heb ik Exil no worm pasta gekocht.
Direct nadat ik het mijn kat gegeven heb, moest ze heel erg overgeven.
Ook heeft ze diarree gekregen en voelt zich lusteloos en helemaal niet lekker.
Ik heb gelijk gegoogled op het product Exil en kom zorgwekkende recenties tegen.
Ik heb mijn dierenarts opgebeld en gezegd dat mijn kat zo ziek is geworden direct
na Exil. De dierenarts zei gelijk dat zij al vaker zieke dieren in haar kliniek krijgt
na gebruik van Exil. Op internet zijn zelfs sterfgevallen bekend door het gebruik van Exil.
Er staat op dat het zelfs voor pupps en kittens is.
Maar dat raad ik dus niet aan!!!

Ik heb het produkt gelijk in de prullenbak gegooid....
Ook heb ik de fabrikant gemaild en gevraagd waarom dit produkt nog steeds in de handel is na de vele negatieve ervaringen..... :-x
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Exil

Bericht door Robijn »

Jezus! Ik heb zelf nooit Exil gebruikt, en zal het nu zeker nooit gaan gebruiken!
Bedankt voor je waarschuwing!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Kimberly_Smile
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2012 10:53
Locatie: Nu nog friesland, strakjes noord-braband

Re: Exil

Bericht door Kimberly_Smile »

*zet het op de lijst nooit te proberen producten*
Live your life the way you dream it to be
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Exil

Bericht door Adriana »

dank je wel voor je melding en welkom op het forum!
we houden het hier ook in ons achterhoofd en jouw reactie komt via de zoekfunctie altijd boven water als we weer eens een vraag krijgen..
en hoe is het nu met je tijger?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Exil

Bericht door Catfish »

Bedankt voor je waarschuwing op dit forum!
Ook ik hoop dat het weer goped gaat met je kat.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Exil

Bericht door nellebel »

wat ee ntroep zeg. heb het ook wel eens gebruikt, maar het werkte niet. kat zat nog onder de vlooien. gelukkig werd ze er niet ziek van. maar die rotzooi komt er hier ook niet in.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
odette5
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2012 09:58

Re: Exil

Bericht door odette5 »

Hallo allemaal,

Ik heb een nestje kittens en die heb ik vrijdag ontwormd met Exil wormenpast.
Nu is 1 van de kittens dood ziek !!
Naar de dierarts geweest,bleek dat Exil super slecht is voor de kittens!
Waarom ligt dit nog in de winkel?
Het beestje ligt de hele dag in zijn mandje doodziek.
Ik heb verschilende medicijnen gekregen van de dierenarts en ik geef hem om de 2 uur met een spuitje opvolgmelk special voor kittens.
Ik hoop maar dat hij dit haalt.
Dit mag nooit meer gebeuren !!
Voor mij nooit meer Exil wormenpast !!!
Gebruikersavatar
GizmoenJiro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012 12:18

Re: Exil

Bericht door GizmoenJiro »

Wij hebben ook een spuitje wormpasta van Exil gebruikt van het ontwormen van een kitten van 3/4 maanden. Na een uur kon je alles weer gaan opruimen omdat het er uitkwam inclusief rest van de maaginhoud (netjes in de keuken uitgebraakt). We hebben de DA gebeld en die adviseerde dat hij eerst wat gekookte kip kreeg omdat het neutraal is en weet het aan Exil waar ze vaker over hoorden. Uiteindelijk is hij zeker 2 dagen een beetje wiebelig geweest.
Je gaat er toch vanuit dat de middelen die je kan kopen, en worden aangeraden door de dierenwinkel eigenaar, te vertrouwen zijn en niet zulke verschijnselen opwekken. Natuurlijk zal het bij de één beter vallen dan de ander maar toen we op internet zochten wisten we meteen dat het middel slecht was. Ook wij hebben een mail gestuurd maar niks op gehoord. Intussen gebruiken we voor alle interne geneesmiddelen producten van de DA, daar hebben we zelfs een soort garantie bij.
Gebruikersavatar
Friki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14

Re: Exil

Bericht door Friki »

O jeetje,ik heb mijn 2 kittens afgelopen Dinsdag nog ontwormd met exil no worm pasta.Ik merk gelukkig nog niets aan mijn kittens en ik hoop dat dat zo blijft.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Exil

Bericht door pearlsofpassion »

Hier waarschuwen we altijd voor middelen uit de winkel die je niet bij de DA kan krijgen.
Ook ontvlooiingsmiddelen zijn zeker niet altijd veilig.
Altijd gewoon bij de DA iets gaan halen. De beste kans dat het echt werkt en veiligste.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Rietje10
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2012 09:18

Re: Exil

Bericht door Rietje10 »

Gisteravond contact gehad met dierenarts en Milbemax opgehaald. Die heb ik gisteravond gegeven, dus die lintworm moet nu wel
uitgeschakeld zijn.
Maar vandaag was ze nog steeds niet beter, likte nog steeds aan haar kontje, rode huid. Oogjes op half 7 met af en toe het vliesje ervoor. Ben met haar naar de dierenarts gegaan.
Wat bleek nu, nu waren haar anaalklieren ook nog eens heeeel erg verstopt. De dierenarts zei dat ze nog nooit had meegemaakt dat de anaalklier zo groot was geworden door de verstopping! Een verdikking van zeker 2 cm! Krijgt Sabbeltje alles tegelijk nu! Arm beest. Daarom had ze ook zo'n
jeuk en pijn aan haar kontje! De verstopping is verholpen. Ook heeft ze nu antibiotica en pijnstilling en een zalf voor op haar kontje (moet ik er
dus opsmeren. :esick: ..hihi bLEhhh). Er komt ook nog steeds af en toe wat diarree uit lopen. Ik hoop dat het snel allemaal goed komt en dat ze niet incontinent is geworden door die extreem ontstoken anaalklieren!
Rietje10
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2012 09:18

Re: Exil

Bericht door Rietje10 »

Help!! ze heeft nu geen diarree meer, maar gewone keutels, maar ook die komen er dus gewoon uit, ze is nu incontinent voor ontlasting! Blijft dit zo? Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat dit nog over?? :shock:
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Exil

Bericht door Sifra »

Wat vervelend! Niet direct wanhopen. Ze heeft tijd nodig om te herstellen. ("De tijd heelt alle konten.") ;-) Even een vraag: verliest ze haar ontlasting ongemerkt en vind je hier en daar een drolletje of vind je alle ontlasting op één plek? In het eerste geval vraag ik me af wat voor zalf ze heeft. Is het bijvoorbeeld een zalf die de pijn moet verdoven? Zou het dan kunnen zijn dat ze nog niet goed voelt of ze aandrang heeft? Of moet het hele darmgebied nog herstellen van de Exilschade? In het geval dat je alle ontlasting op een hoopje vindt, zou het kunnen zijn dat ze de kattenbak associeert met pijn en hem daarom niet meer gebruikt.
Ik heb er geen verstand van, maar ik probeer gewoon wat met je mee te denken. De beste raad is misschien: bel je dierenarts nog eens.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Rietje10
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mei 2012 09:18

Re: Exil

Bericht door Rietje10 »

Hi Sifra,
hihi jouw opmerking "tijd heelt alle konten" whaha. Maar inderdaad het is zo. Het gaat al iets beter.
Ik zie nu geen drolletjes meer uit haar kont komen. Wel af en toe een heel klein beetje diarree dat langs haar kontje zit, maar niet veel.
Sabbel is raar, ze heeft nog nooit op de kattenbak binnen gezeten hier, gaat altijd buiten piesen en poepen, dus helaas kan ik de poep niet controleren. Ze vertikt het om op de kattenbak te gaan. Dus die blijft altijd superschoon, dat wel. We hebben haar een keer een heel weekend verplicht binnengehouden, en tjongetjonge, heeft ze toch een klein plasje in de bak gedaan! Dat was al heel wat. Maar het is echt een buitenkatje, wil altijd en altijd naar buiten (behalve als het hard waait, regent en kouder is dan 0 graden....)
De zalf smeer ik niet meer, want ik kreeg het idee dat het juist irriteerde op haar huidje. Ze ging het er gelijk aflikken en die schrale tong van haar schuurde natuurlijk weer haar huid open. Dus ik heb het maar niet meer gebruikt. Het gaat dus wel een heel stuk beter, maar nog niet helemaal goed. Ik wacht de antibioticakuur nog af (duurt 10 dagen) en misschien dan nog een kuur als het nog niet helemaal goed is.
Ze zou in juni haar jaarlijkse inenting moeten krijgen en onder narcose haar tanden moeten laten schoonmaken, maar zal ik daar nog zeker een maand mee wachten?
Gebruikersavatar
GizmoenJiro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012 12:18

Re: Exil

Bericht door GizmoenJiro »

misschien kan je beter daarvoor de DA even bellen. Als ze echt last van de tanden heeft wil je het niet uitstellen. Ik kan me echter wel voorstellen dat de antibiotica en andere medicamenten/narcose elkaar een beetje 'bijten'
Plaats reactie