Rustige kitten Sky

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Elke1977
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2011 21:20

Rustige kitten Sky

Bericht door Elke1977 »

Hallo

ik ben een beetje ten einde raad... Ik heb woensdag een Ragdoll kitten gekocht.

Bij thuiskomst bleek ze vlooien te hebben. :-/ Ben direct naar de apotheek gegaan en frontline meegekregen om te gebruiken.
s Avonds ben ik voor alle zekerheid toch naar de dierenarts gegaan... Daar bleek dat Sky te mager is (800 gr) en een hartruis heeft. Ze werd onmiddellijk ontwormd en binnen een 2-tal weken moet ik terug naar de DA en dan zou ze moeten bijgekomen zijn. Ze zou elke dag tussen de 40 en 50 g korrels van Royal Canin moeten eten, maar dat lukt dus niet... Ze eet heel kleine hoeveelheden per dag, maar ze komt maar aan 25 à 30 g tijdens de afgelopen 2 dagen. Ze drinkt regelmatig, haar ontlasting is normaal.
Ik vind ze ook heel rustig voor een kitten... ze speelt maar heel af en toe, voor de rest slaapt ze veel...

De ouders zijn HCM-vrij verklaard, maar volgens mij is er toch iets aan de hand.

Weet iemand of de ontworming een paar dagen nodig heeft eer het middel werkt en ze daarom nog niet veel eetlust heeft?
Zou ze zich eenzaam voelen? En daarom niet heel actief zijn?

Ik maak me ongerust, zeker wat het mager-zijn betreft... Je kan zo haar ribbetjes tellen...

Ik wou dat ik wist wat er aan de hand is... Ik voel me echt machteloos!

Bedankt alvast voor de reacties

Elke
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: rustige kitten Sky

Bericht door jennli »

O jee, dat is niet fijn zo licht en onder de vlooien. Heb je het kitten bij een fokker gehaald? Klinkt als slechte verzorging voordat je haar kreeg. Je bent gelukkig al bij de dierenarts geweest. Zou maandag weer contact met hen opnemen en je zorgen nog eens op tafel leggen.

Hoe oud is je kitten btw?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: rustige kitten Sky

Bericht door castratenkoor »

ze kan best beroer zijn van ontworming, een dag of 3.
Ze heeft ook wel veel achter elkaar gekregen, ontvlooing en ontworming.

Komt helaas regelmatig voor dat "fokkers" kittens in miezerabele staat verkopen.
Alleen al het hebben van vlooien......dan blooft het al weinig goeds.
Als ze vanaf de geboorte vlooien heeft, kan ze bloearmoede en ondergewicht krijgen.

Sterkte en beterschap.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rustige kitten Sky

Bericht door Anne »

Dat ze zo weinig eet kan ook met heimwee te maken hebben. Eerst had ze al haar broers en zussen bij zich en haar moeder om zich heen en nu is ze helemaal alleen bij jou als ik het goed begrijp?
Misschien zou je er een twede kitten bij kunnen nemen, dan voelt ze zich vast prettiger
Sterkte met alles
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie