Lavendeldruppels tegen teken en vlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Lavendeldruppels tegen teken en vlooien

Bericht door Umimeis »

Ja, dat las ik ook vd week op internet toen ik het aan het opzoeken was of lavendel giftig is of niet.
Die Lavendel druppels die m'n ouders gebruiken voor hun worden op de lavendel boerderij gemaakt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Everdientje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2019 14:05

Re: Lavendeldruppels tegen teken en vlooien

Bericht door Everdientje »

Lavendel werkt heel goed tegen allemaal insecten, zoals muggen, vlooien, luizen en teken. Ik zweer hierbij. Veel pippetjes met anti-vlooien middel is al gif. Als je huisdier zijn vacht likt waar je het middel net hebt gebruik is dat ook gevaarlijk.

Ja, lavendel is zeer sterk, maar daarom moet je ook niet de druppels puur op hun vacht en omgeving doen. Dan ben je niet slim bezig, inderdaad vanwege hun reukvermogen. Ik adviseer dan ook een plantenspuit te vullen met water, en hier een paar druppels lavendel olie in te doen totdat je het goed ruikt, maar het moet zeker niet overheersen! Bij de tuinen heb je al flesjes lavendel olie voor 8 euro, en doordat je een paar druppels bij water doet, blijf je lang zoet met zo'n flesje.

Spuit in ieder geval eerst een beetje op je kleed of bank, zodat je huisdier alvast een beetje aan de geur kan wennen, en vervolgens na een paar dagen op je huisdier zelf.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Lavendeldruppels tegen teken en vlooien

Bericht door Zotvanpoezen »

Etherische olie is zelf slecht voor de kat in een verdamper, heb ik ooit ergens gelezen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie