Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
reble
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2010 11:57

Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door reble »

Hoi,

Ik heb vanmiddag mijn kitten zijn laatste 2 weekelijkse wormenkuur gehad. Dit is waarschijnlijk wel een andere als dat hij in het nest kreeg.
Volgens de dierenspeciaalzaak is het het goed om de pasta door een zakje wiskas kitten natvoer te doen. dit heb ik dan ook gedaan.
& nu diaree. Hij had het bakje voor de helft leeg, de rest heb ik meteen weggedaan.
kan ik nog meer doen als nu goed observeren, regelmatig waterverversen etc?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kitten 9weken na ontworm aan de diaree

Bericht door pearlsofpassion »

Geef je deze ontworming op dierenartsvoorschrift? En toch speciaal kittenontwormingsmiddel mag ik hopen?
Normaal is eens in de 3 weken ontwormen toch voldoende? Zo twee keer in een week is volgens mij toch wel belastend voor zo'n klein kittentje...

Aja, en wat geef je voor voer? Want als je een premiumvoer geeft is het normaal dat ze diahree krijgen van de granen in Whiskas. Als ik je nog een raad mag geven: luister niet naar medewerkers in dierenwinkels, die weten er meestal niets van en geven meer slechte dan goede raad...

Ik zou toch minstens eens naar de DA bellen, maar ik weet niet wat voor middel je gegeven hebt natuurlijk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
reble
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2010 11:57

Re: kitten 9weken na ontworm aan de diaree

Bericht door reble »

dankje, morgen moet ik naar de DA voor eerste inenting. Ik hou het even goed in de gaten.
Hij zit verder wel goed in zijn vel, gelukkig.
Ja eens in de 3 weken, dit is zijn eerste thuis, de andere 2 heeft hij bij het nest gehad & dat is nu 3 weken geleden.
Ontworming speciaal voor kittens 'Exil no worm CF'
Ik geef gewoon whiskas junior brokjes, en dan deze keer een zakje natvoer ook van whiskas junior.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door castratenkoor »

Dat is veel te snel achter elkaar dat ontwormen en inenten, moet minstens een week tussen zitten.
Ik zou volgende keer ontworming van dierenarts geven en ik zou beter merk voer geven. Geen Whiskas.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
reble
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2010 11:57

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door reble »

wat is er mis met whiskas dan?
ok, dan bel ik morgen ochtend de DA om hun mening en om te verzetten.
ik ben ook maar een starter, thanks in iedergeval!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door Admin »

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door ]-marjolein-[ »

Met excil zou ik ook oppassen, dat gaat niet altijd even goed en het werkt soms niet eens. Je kunt beter een ontwormingsmiddel bij de dierenarts halen, daar hebben ze speciaal voor kittens, vaak ontwormingspasta.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
reble
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2010 11:57

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door reble »

okay, thanks voor de tip.
ik heb nu ook de pasta vorm.
Maar ik neem aan, met voer en andere dingen. Dat alles wat in de winkel verkrijgbaar is 'goed' is? Ik bedoel er zal toch niets verkocht worden wat écht slecht is? Neem aan dat er hier in NL een regelgeving voor is?
Maar ik zal medicatie etc, voortaan bij de DA halen. toch betrouwbaarder.
Morgen eerst maar eens de DA bellen, ook ivm de inenting.
Thanks nog
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door ]-marjolein-[ »

Op het forum staan veel topics over voer. Wat betreft slechte dingen/regelgeving...sigaretten worden ook aan mensen verkocht, en ongeacht of je rookt of niet, gezond is het niet. Kattenvoer heb je in allerlei soorten en maten, het ene beter dan het ander. Ook bij de dierenspeciaalzaak worden mindere dingen verkocht. Katten in het wild eten bijvoorbeeld geen granen, terwijl op veel verpakkingen als eerste granen worden genoemd als bestanddeel. Een kat is een vleeseter. Dus wat klopt er niet?
En heel veel mensen geven inderdaad wel whiskas/supermarktvoer enz aan de kat, en sommigen worden er inderdaad 18 op. Maar als je je er even iets meer in verdiept (en als je op zo;n forum als dit terecht komt doe je dat al) kun je meer voor je kat doen door goed voer te geven, en het hoeft niet eens meer te kosten.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door castratenkoor »

Goedkoop is vaak ook hier duurkoop. Veel grotere kans dat je in mum van tijd hoge dierenartskosten maakt door bv blaasgruis en suikerziekte.

En dan vi9nd ik de financiele kant nog niet het ergste - wat de kat moet doorstaan wel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door nellebel »

Onze kat kreeg ook exil tegen de vlooien. Nou, 3 weken later zat ze vol vlooien, werkte dus voor geen meter. Snel wat bij de DA meegenomen en ze was er zo vanaf. Ik haal wat dat betreft niets meer bij de dierenspeciaal zaak. Medicijnen alleen nog maar bij de DA.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb hier ook ergens een topic zien passeren over een middel dat gewoon in de dierenzaak werd verkocht en waar de kat aan gestorven is. Hij was vergiftigd en het werkbare bestanddeel stond zelfs niet op de verpakking van het middel (onvlooiing geloof ik) en daardoor kon de DA geen tegenmiddel geven...
Wel mee opletten dus!!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door Admin »

Valerie, je hebt het denk ik over het bericht op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 5&p=387982
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door pearlsofpassion »

Euhm, nee, het was niet dat.
Maar dit is minstens even schokkend!

Nee, het was iets over onbekende onvlooiingsmiddelen uit de winkel ipv bij de DA, en dat je goed moet opletten wat voor werkbare stoffen erin zitten en vooral dat die erop staan! Het was denk ik ook wel een nieuwsbericht...

Maar ik zou de topicstarter wel aanraden iets verder door naar beneden te scrollen, want dat klinkt niet goed over dit middel! :-(
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten (9 wkn) met diarree na ontwormen

Bericht door Anne »

Hoe is het nu? Ben je al naar de dierenarts geweest en heb je advies gekregen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie