Wormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whitestormgirl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2010 22:56
Locatie: Kemzeke

Wormen

Bericht door whitestormgirl »

Hallo,

Ik ben vorige maand 23 ste naar de da geweest om mijn kitten van 8 weken te ontwormen en inenten.

Nu moet ik volgende maand terugkomen voor de volgende inentingen en ging ze ook nog eens de ontworming doen. Ze heeft mij wel een pasta gegeven. Flubenol.

Nu heb ik vandaag een worm gevonden op de grond, een gele, 1 cm lang.

Wat zou ik het beste doen, die ontworming nog eens geven?

Grts,
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Wormen

Bericht door JLC »

Van mijn da heb ik begrepen dat er 10 dagen moeten zitten tussen enten en ontwormen. Dus je zou a.s. weekend kunnen ontwormen. Wanneer moet je in september weer voor de 2e enting?
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wormen

Bericht door pearlsofpassion »

kittens moeten toch om de 3 weken ontwormt worden! Dat is erg belangrijk. Als je wormen ziet, is het belangrijk om ze zo snel mogelijk weg te krijgen. Over het tijdspanne die tussen enten en ontwormen moet zitten weet ik niets. Mijn DA deed het in de eerste enting ook altijd samen. Erna moest ik zelf om de 3 weken ontwormen. Hoeveel tijd er tussen de 2 entingen zat weet ik niet meer juist, maar ik denk niet dat het 2 maand was...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
whitestormgirl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2010 22:56
Locatie: Kemzeke

Re: Wormen

Bericht door whitestormgirl »

ik denk dat het vals alarm is. Het zal niet van de kitten komen. Ik zag dat er aan de vuilbak ook lagen in de berging en daar mag hij niet komen dus. Gisteren waren er bij ons veel vliegen binnen dus, er liggen dode vliegen in de vuilbak, het zal daarvan komen denk ik.


maar ik ga hem toch voor de zekerheid ontwormen denk ik.

Da had gezegd om de maand ontwormen.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wormen

Bericht door Admin »

Wat je vond, was een made, geen worm. Een made is een larve van een vlieg, die naar een aantal dagen ook in een vlieg verandert. Maden komen voornamelijk uit rauw vleesafval dat ligt te rotten.
Zelf bewaren we vlees- en kipafval eerst in een zakje in de vriezer en als het vuil opgehaald wordt, gooien we het in bevroren toestand pas weg. Zo heb je nooit kans op maden en vliegen ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie