Resitentieproblemen met Frontline

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Resitentieproblemen met Frontline

Bericht door tomcat Knabbel »

Ik behandel maandelijks mijn Knabbeltje en nu ook Mollie'ke met Stronghold.
De resultaten zijn prima, vorig jaar een teek op Knabbel gevonden maar die leek meer bedwelmd dan wat anders. :pdtvis:

Laatst kocht ik een nieuwe doos maar er was een mooie promotie op Frontline.
Ik vroeg aan mijn dierenarts wat nou eigenlijk het verschil is tussen beide.
Toen werd me vertelt : buiten dat Stronghold ook tegen bepaalde wormen beschermd, dat Frontline te kampen heeft met resistentieproblemen!!! :!:

Wat zijn jullie ervaringen?
Ook van die resistentie gehoord?
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: resitentieproblemen met Frontline

Bericht door Cari »

Frontline is al langer op de markt dan stronghold. Hoe langer een produkt op de markt is, hoe meer vlooien resistent raken en inderdaad is dat bij frontline inmiddels ook steeds vaker het geval. Er komen voortdurend nieuwe middelen om de vlooien 'voor te blijven' en die zijn in eerste instantie altijd alleen via de dierenarts verkrijgbaar. Je kan er bijna vanuit gaan, dat als ze ook in de dierenwinkel liggen, ze al niet meer zo goed werken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Resitentieproblemen met Frontline

Bericht door JLC »

Ik haal ook altijd de anti-vlooienmiddelen bij de DA. De DA heeft volgens mij de beste middelen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Resitentieproblemen met Frontline

Bericht door Anne82 »

Ik behandelde mijn katten ook altijd met frontline, totdat ik opeens vlooien zag!! Terwijl ik ze elke (zomer- en lente-) maand behandelde met frontline. Daarna ben ik begonnen met Stronghold en dat bevalt me heel erg goed tot nu toe!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Resitentieproblemen met Frontline

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb frontline en heb geen problemen. Zal er wat vanaf hangen. Ik gebruik het van toen het net vrij verkrijgbaar werd (DA woonde nogal ver toen) en zal het blijven gebruiken tot ik er problemen mee heb. Tot nu toe ben ik er uiterst tevreden van. Onze Cuzco was een boerderijkatje en zat vergeven van de vlooien, dus het eerste dat ik gedaan heb als we heb in de auto hadden is hem behandeld (mag vanaf 8 weken) . Dat was om 20u 's avonds en de volgende ochtend waren alle vlooien al weg. Ook geen problemen meer gehad erna (eitjes of zo). Maar zoals gezegd, zal wel van de plaats afhangen ( ik ben van Belgie en hier loopt alles altijd wat achter tov nederland :-) en dus mss ook de vlooienresistentie...)
:-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Resitentieproblemen met Frontline

Bericht door ]-marjolein-[ »

De meeste mensen hebben geen problemen met Frontline, maar het is wel degelijk waar dat vlooien resistent worden. Er komen nog steeds heel veel mensen naar Frontline vragen in de praktijk waar ik werk, hoewel wij proberen het uit het assortiment te krijgen of in ieder geval minder te verkopen. Als mensen er specifiek naar vragen werkt het blijkbaar goed bij de hond/kat maar als ze om 'een vlooienmiddel' komen vragen zal Frontline de laatste zijn die ik aanraadt. Het enige voordeel ervan is dat als het werkt het ook tegen teken werkt bij katten, en andere middelen als bijvoorbeeld Advantage weer niet, wat wel weer heel goed tegen vlooien werkt.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Resitentieproblemen met Frontline

Bericht door tomcat Knabbel »

Euhh Pearl ikke berichtje geplaatst en waar ligt Oostende ergens op de kaart... :shock:

"Stekene" ligt anders wel maar een boogscheut van onze noorderburen zulle. :-P

Nu het zal inderdaad wel afhangen van de plaats waar je woont, maar de verspreiding van die resistente vlooien zal toch niet zo lang duren in onze uiterst mobiele maatschappij me dunkt.
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Resitentieproblemen met Frontline

Bericht door Seemy »

Ik ben gestopt met Frontline nav de berichten dat vlooien resistent zouden zijn geworden....

Nooit moeten doen, 3 mnd later hadden mijn katers al vlooien! ... en kom er dan maar eens weer vanaf!!! GRRR
Heeft lang geduurd, heel consequent VAAK beide katten met de vlooienkam, omgevingspray in huis, stofzuigen tot je dr gek van wordt (had toen houten vloer met grote naden), stoffen mandjes etc taboe voor die tijd... nou en enzzzzz...... (je weet het allemaal wel)

Ik ben absoluut weer braaf aan de frontline, iedere maand beide katten een pipet en tot nu toe heb ik weer alles onder controle (klopt nu af :-)...)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
tomcat Knabbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2010 19:10
Locatie: B Oostende

Re: Resitentieproblemen met Frontline

Bericht door tomcat Knabbel »

Beste Seemy,

Gestopt met frontline maar gebruikte je dan geen alternatief?
MVG Pascal,
Knabbel brits korthaar bl. 2001 kater
Mollie scottisch fold bl/cré 2006 poes
hier 07/10
Shica scottisch fold bl. 2002 poes logé
Plaats reactie