Ontwormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
The Lizard Queen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2003 04:30

Bericht door The Lizard Queen »

Raven ging ook elke keer kotsen van ontwormingspasta. Ben toen maar overgestapt op de Drontal-pilletjes.
Gast

Bericht door Gast »

Als ik jullie berichtjes lees is het dus niet zo vreemd dat vladimir overgegeven heeft. Dan is de drontal waarschijnlijk de oplossing. :grin:
Moet je dat via ed dierenarts halen?
Of in een winkel? En zoja, wat voor/welke winkel? De dierenspeciaalzaak of apotheek misschien?

Groetjes
Gast

Bericht door Gast »

Allemaal hartstikke bedankt voor de info!

Zal binnenkort eens even naar de apotheek gaan en die drontalpilletjes halen. O :sad: bedenk me ineens: kunnen die pilletjes ook bij kittens???? :?:
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Linus gaf ook over van de ontwormingspasta, was heel erg zielig. Lynx had er geen last van. We hebben het toen een paar dagen later door meer blikvoer gedaan en toen hield hij het wel binnen.
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
bagera

Bericht door bagera »

Claartje schreef:Allemaal hartstikke bedankt voor de info!

Zal binnenkort eens even naar de apotheek gaan en die drontalpilletjes halen. O :sad: bedenk me ineens: kunnen die pilletjes ook bij kittens???? :?:
Ja hoor.Ze werken volgens het gewicht van de poes.Ik geloof dat het 1/4de pil is per kilo.Maar dat staat op de bijsluiter. :wink:
bagera

Bericht door bagera »

Nee,dan kan je beter met de pilletjes proberen hoor.Daar hebben ze bij mijn weten geen last van.Alleen degene die ze moet geven moet opletten voor gekrab. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Hoi!
Over dat krabben bij t geven van pilletjes wilde ik even wat zeggen. Als je bij de DA of dierenspeciaalzaak een pillengever koopt gaat het allemaal een stuk gemakkelijker. Pak je kat dan in zijn nekvel. Maak de bek open door met duim en wijsvinger de huid om de mond zachtjes tegen de tanden te drukken. Dan gaat de bek open. pillending erin en hopla. Nou ja hopla, er zijn altijd uitzonderingen op de regel natuurlijk. Misschien is het handig om het met zijn tweeen te doen dan. Maar de kat in zijn nekvel vasthouden werkt goed, dan kan ie geen kant op. Normaal gesproken dan he? Misschien een tip. Ik geef overigens mijn katten ook pilletjes zonder zo´n hulpmiddel hoor, maar kan me voorstellen dat zon ding het bij moeilijkere katten gemakkelijker maakt.
succes!
xxx
Sas
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier kotst een aantal kittens na ontworming. Dit is op zich niet slecht mits het niet direct na de ontworming gebeurt. Er kunnen ook wormen in de maag zitten en die worden uitgekotst, een paar uur na het ontwormen. Dus braken is niet per definitie slecht (wel zielig maar beter voor de kat). Als ze direct kotsen, kan de pasta zijn werk niet doen. Ik ontworm met flubenol, 2 dagen achter elkaar en bij verdenking op lintworm 3 dagen. Daarbij een stronghold-druppel en je bent van praktisch alle wormen af.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Andere tip: Pillen tussen twee lepels (achterkant) fijnmaken en dan door een beetje vlees doen. :wink:

Katten en Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
mariesharon

Bericht door mariesharon »

het lukt mij ook niet , ik heb een kat van nu 3 maand en moest hem ontwormen met die pasta, heb het 2 keer geprobeerd maar hij braakt het iedere keer weer uit.
Het moest van de dierenarts omdat ie dik buikje had, maar hij heeft geen vlooien en ik zie ook niks in de ontlasting.....dus voorlopig stop ik er maar mee
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Stronghold alleen is volgens mijn da niet voldoende, Roland. Ik geef naast Stronghold (maandelijks) elke 3 weken twee dagen achter elkaar Flubenol ontwormingspasta. Brakers krijgen een beetje extra, want ze braken nooit alles uit.
Je kunt zoals Bella zegt, ook een pil fijnmalen en door het eten doen.
Katrijnboone

Bericht door Katrijnboone »

Gewoon doorbijten (jij, niet de kat) en met het spuitje in de mond aanbrengen. Je moet tegen wat schrammen kunnen maar opeen paar minuutjes hebben ze de pasta binnen. Wel een schattig gezicht hoe ze zo met hun van afschuw vervuld snoetje de pasta naar binnen zitten te smakken om die smaak zo snel mogelijk uit hun bek te hebben...
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Alix »

Ik heb Nikita en Elton net hun eerste wormenpasta kuur gegeven. En het ging perfect, ze konden niet van de spuit afblijven , zo lekker vinden ze het:)

Groetjes Alix
me myself and my cats...
bagera

Bericht door bagera »

Katrijnboone schreef:Gewoon doorbijten (jij, niet de kat) en met het spuitje in de mond aanbrengen. Je moet tegen wat schrammen kunnen maar opeen paar minuutjes hebben ze de pasta binnen. Wel een schattig gezicht hoe ze zo met hun van afschuw vervuld snoetje de pasta naar binnen zitten te smakken om die smaak zo snel mogelijk uit hun bek te hebben...
Ik zou ook nog hun kop proberen stil te houden terwijl ge het geeft,want sommige kunnen zich eens zo goed schudden dat de hele pasta aan de muren hangt in plaats van in de kat. :ewhistle:
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Gisteren met Sam naar de DA geweest voor zijn jaarlijkse inenting. Meteen de DA ook de ontworming laten doen, dan is zij mooi de slechterik :cool: Zij adviseerde ook om apart te ontvlooien en te ontwormen, vooral ook omdat onze katten nooit buiten komen. Dus geen Stronghold.
Ze had zo'n pillenschieter en Sam had bedacht dat hij tegen haar ging blazen, dus de Drontal zat er zo in :wink: Daar heeft hij gelukkig helemaal geen last van gehad, geen overgeven zoals na de pasta.
Sushi was al een paar dagen aan de diarree, dus voor hem ook een pilletje Drontal meegenomen. De eerste keer dat we 't pilletje in zijn bekkie gooide wist hij het er weer uit te wurmen, dus de 2e keer een klein scheutje water meegeschonken. Toen moest hij wel slikken en was 't weer gepiept. Dus voor ons geen klodders wormenpasta meer aan de kasten en op de vloer (bekend fenomeen bagera :oops: ) en geen overgevende katjes!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Plaats reactie